17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

El gos jove més bell d’Espanya és valencià

 

‘Blaser de Mil Lunas’, un gos d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), de la raça braco alemany, nascut fa tretze mesos, s’ha proclamat com el gos «més bell» d’Espanya en la classe ‘jove’ de 9 a 18 mesos.

 

L’animal va guanyar en la categoria de bellesa en l’exposició canina que va tindre lloc en el Palau de Fires i Exposicions (IFEPA) de Torrepacheco (Múrcia), en una competició en la que van concursar gossos procedents de tota Espanya.

 

‘Blaser de Mil Lunas’ va conseguir en Torrepacheco els dos últims punts que ho van convertir en un dels gossos «més bells d’Espanya».

 

El propietari ha assenyalat que el gos ha participat en diversos dels concursos canins de la província d’Alacant i que els jurats dels concursos aprecien que l’exemplar complisca amb els requisits d’una raça «de caça».

 

«Ha de tindre una morfologia, un pit, unes mesures, una sèrie d’estàndards de la raça», ha detallat l’amo i ha explicat que el gos porta un control de menjars, fins a tres al dia, per a que tinga una lluentor en el pèl i perquè no li caiga.

 

A més, l’exigència de la competició obliga a controlar que «no s’arrape» o que «no es trenque una cama». L’animal que té 13 mesos deixarà de competir en classe ‘jove’ als 18 mesos i estarà en classe ‘oberta’ fins als 24, quan ja serà gos de la classe ‘adulta’.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell substituïx a Salvador Navarro per Carlos Prades com a vocal del Port de València

El Consell ha aprovat el cessament de Salvador Navarro com a vocal de l'Autoritat Portuària de València i ha nomenat a Carlos Prades en el seu lloc. També s'ha incorporat a Marián Cano i queda per cobrir una quarta vocalia.

Felip VI presidirà la final de la Copa del Rei de bàsquet en el Roig Arena de València

Felip VI presidirà la final de la Copa del Rei de bàsquet 2026 en el Roig Arena de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer amb huit equips en lliça.

Felip VI presidirà la final de la Copa del Rei de bàsquet en el Roig Arena de València

Felip VI presidirà la final de la Copa del Rei 2026 en el Roig Arena de València, la seua primera presència en 11 anys. Huit equips pugnaran pel títol.

El Suprem inadmet el recurs de la UMH i queda ferma el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal ha inadmés el recurs de la UMH i confirma la sentència del TSJCV que va avalar Medicina en la UA. La resolució és ferma i imposa costes.

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente