El gos jove més bell d’Espanya és valencià

 

‘Blaser de Mil Lunas’, un gos d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), de la raça braco alemany, nascut fa tretze mesos, s’ha proclamat com el gos «més bell» d’Espanya en la classe ‘jove’ de 9 a 18 mesos.

 

L’animal va guanyar en la categoria de bellesa en l’exposició canina que va tindre lloc en el Palau de Fires i Exposicions (IFEPA) de Torrepacheco (Múrcia), en una competició en la que van concursar gossos procedents de tota Espanya.

 

‘Blaser de Mil Lunas’ va conseguir en Torrepacheco els dos últims punts que ho van convertir en un dels gossos «més bells d’Espanya».

 

El propietari ha assenyalat que el gos ha participat en diversos dels concursos canins de la província d’Alacant i que els jurats dels concursos aprecien que l’exemplar complisca amb els requisits d’una raça «de caça».

 

«Ha de tindre una morfologia, un pit, unes mesures, una sèrie d’estàndards de la raça», ha detallat l’amo i ha explicat que el gos porta un control de menjars, fins a tres al dia, per a que tinga una lluentor en el pèl i perquè no li caiga.

 

A més, l’exigència de la competició obliga a controlar que «no s’arrape» o que «no es trenque una cama». L’animal que té 13 mesos deixarà de competir en classe ‘jove’ als 18 mesos i estarà en classe ‘oberta’ fins als 24, quan ja serà gos de la classe ‘adulta’.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.