El gos jove més bell d’Espanya és valencià

 

‘Blaser de Mil Lunas’, un gos d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), de la raça braco alemany, nascut fa tretze mesos, s’ha proclamat com el gos «més bell» d’Espanya en la classe ‘jove’ de 9 a 18 mesos.

 

L’animal va guanyar en la categoria de bellesa en l’exposició canina que va tindre lloc en el Palau de Fires i Exposicions (IFEPA) de Torrepacheco (Múrcia), en una competició en la que van concursar gossos procedents de tota Espanya.

 

‘Blaser de Mil Lunas’ va conseguir en Torrepacheco els dos últims punts que ho van convertir en un dels gossos «més bells d’Espanya».

 

El propietari ha assenyalat que el gos ha participat en diversos dels concursos canins de la província d’Alacant i que els jurats dels concursos aprecien que l’exemplar complisca amb els requisits d’una raça «de caça».

 

«Ha de tindre una morfologia, un pit, unes mesures, una sèrie d’estàndards de la raça», ha detallat l’amo i ha explicat que el gos porta un control de menjars, fins a tres al dia, per a que tinga una lluentor en el pèl i perquè no li caiga.

 

A més, l’exigència de la competició obliga a controlar que «no s’arrape» o que «no es trenque una cama». L’animal que té 13 mesos deixarà de competir en classe ‘jove’ als 18 mesos i estarà en classe ‘oberta’ fins als 24, quan ja serà gos de la classe ‘adulta’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.