Un estudi revela que està augmentant la velocitat del vent en la Terra

La velocitat del vent està augmentat arreu del món

La velocitat del vent està augmentat en tot del món | PixaBay

La velocitat mitjana diària del vent està augmentant un 7% des del 2010 en l’hemisferi nord després de qu durant quasi 30 anys es desaccelerara. Este nou increment de la velocitat suposarà un impuls per a l’energia eòlica, segons els resultats d’un estudi realitzat per investigadors de la Universitat de Princeton (Estats Units).

 

L’estudi, publicat en la revista científica ‘Nature Climate Change’, es va dur a terme per tal d’explicar les possibles causes d’este comportament del vent, després de què durant 30 anys baixara la velocitat i que a partir del 2010 tornara a guanyar força. L’equip d’investigadors ha analitzat les dades de velocitat del vent arreplegades entre 1978 i 2017 de més de 1.400 estacions meteorològiques en tot el món.

 

La caiguda de la velocitat es creia que era a causa de la construcció d’edificis, àrees metropolitanes i camps de turbines eòliques, que havien creat una barrera antinatural en la superfície terrestre que desafavoria els vents.

 

No és culpa dels humans

L’estudi ha descobert que l’increment de la velocitat del vent es deu als canvis en les tendències climàtiques naturals, com l’Oscil·lació de l’Atlàntic Nord (NAO), on els canvis de pressió de l’aire sobre l’oceà impulsen les tendències climàtiques e grans regions d’Amèrica del Nord i Europa.

 

La relació entre la nostra atmosfera i els oceans, i els cicles entre ells, alteren les distribucions globals de temperatura i pressió i modifiquen la velocitat dels vents oceànics. D’esta manera, esta relació també altera la velocitat dels vents terrestres.

 

aerogeneradors eòlics

L’augment del vent beneficiarà la creació d’energia eòlica | PixaBay

Més vent, més energia renovable

Estos resultats suposen una bona notícia per al desenvolupament de l’energia eòlica. Els parcs eòlics potencials, que abans es creien que eren de qualitat marginal i que no valia la pena invertir en ells, podran ser parcs eòlics productius, ja que la ‘paralització’ dels vents no és un fenomen que persistirà, sinó un cicle natural.

 

Com a exemple, els investigadors van calcular que una turbina eòlica típica hauria produït aproximadament un 17% més d’energia el 2017 que el 2010. I utilitzant índexs climàtics per projectar futures velocitats de vent, van predir un augment del 37% de cara el 2024.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.