Un estudi revela que està augmentant la velocitat del vent en la Terra

La velocitat del vent està augmentat arreu del món

La velocitat del vent està augmentat en tot del món | PixaBay

La velocitat mitjana diària del vent està augmentant un 7% des del 2010 en l’hemisferi nord després de qu durant quasi 30 anys es desaccelerara. Este nou increment de la velocitat suposarà un impuls per a l’energia eòlica, segons els resultats d’un estudi realitzat per investigadors de la Universitat de Princeton (Estats Units).

 

L’estudi, publicat en la revista científica ‘Nature Climate Change’, es va dur a terme per tal d’explicar les possibles causes d’este comportament del vent, després de què durant 30 anys baixara la velocitat i que a partir del 2010 tornara a guanyar força. L’equip d’investigadors ha analitzat les dades de velocitat del vent arreplegades entre 1978 i 2017 de més de 1.400 estacions meteorològiques en tot el món.

 

La caiguda de la velocitat es creia que era a causa de la construcció d’edificis, àrees metropolitanes i camps de turbines eòliques, que havien creat una barrera antinatural en la superfície terrestre que desafavoria els vents.

 

No és culpa dels humans

L’estudi ha descobert que l’increment de la velocitat del vent es deu als canvis en les tendències climàtiques naturals, com l’Oscil·lació de l’Atlàntic Nord (NAO), on els canvis de pressió de l’aire sobre l’oceà impulsen les tendències climàtiques e grans regions d’Amèrica del Nord i Europa.

 

La relació entre la nostra atmosfera i els oceans, i els cicles entre ells, alteren les distribucions globals de temperatura i pressió i modifiquen la velocitat dels vents oceànics. D’esta manera, esta relació també altera la velocitat dels vents terrestres.

 

aerogeneradors eòlics

L’augment del vent beneficiarà la creació d’energia eòlica | PixaBay

Més vent, més energia renovable

Estos resultats suposen una bona notícia per al desenvolupament de l’energia eòlica. Els parcs eòlics potencials, que abans es creien que eren de qualitat marginal i que no valia la pena invertir en ells, podran ser parcs eòlics productius, ja que la ‘paralització’ dels vents no és un fenomen que persistirà, sinó un cicle natural.

 

Com a exemple, els investigadors van calcular que una turbina eòlica típica hauria produït aproximadament un 17% més d’energia el 2017 que el 2010. I utilitzant índexs climàtics per projectar futures velocitats de vent, van predir un augment del 37% de cara el 2024.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.