10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Mor José Guirao, exministre de Cultura, als 63 anys

José Guirao Cabrera (Pulpí, Almería 1959-Madrid 2022) ha mort aquesta matinada en el seu domicili de Madrid després d’haver patit una malaltia els últims 16 mesos.

El gestor cultural, ministre de Cultura i Esport (2018 – 2020) i director del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (1994-2000), entre altres càrrecs, s’havia incorporat a l’entitat madrilenya en 2001 per a treballar en l’obertura d’un nou centre sociocultural, ‘La Casa Encendida’, que es va inaugurar a la fi de 2002. Després de convertir el centre situat en Llavapeus en referent de la contemporaneïtat al nostre país, en 2013 va ser nomenat director general de Fundació Montemadrid, càrrec que va ocupar fins que el juny de 2018 va ser nomenat ministre de Cultura i Esport.

En 2020, després del seu pas pel ministeri, es va reincorporar a la direcció general de la Fundació. A la fi de 2021 va comunicar al patronat la seua decisió de deixar la direcció de la Fundació, ja que va ser ocupat a l’abril d’enguany per Amaya de Miguel. Des del seu lloc d’assessor per a projectes especials, en els últims mesos havia dedicat gran part del seu temps al projecte de recuperació del Palau de la Música en la Gran Via madrilenya.

El cos serà vetlat a partir de les 16 h en el tanatori Sant Isidre on el dimarts a les 12 del matí s’oficiarà un respons per a familiars i amics, després del qual serà incinerat.

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.