Mor José Guirao, exministre de Cultura, als 63 anys

José Guirao Cabrera (Pulpí, Almería 1959-Madrid 2022) ha mort aquesta matinada en el seu domicili de Madrid després d’haver patit una malaltia els últims 16 mesos.

El gestor cultural, ministre de Cultura i Esport (2018 – 2020) i director del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (1994-2000), entre altres càrrecs, s’havia incorporat a l’entitat madrilenya en 2001 per a treballar en l’obertura d’un nou centre sociocultural, ‘La Casa Encendida’, que es va inaugurar a la fi de 2002. Després de convertir el centre situat en Llavapeus en referent de la contemporaneïtat al nostre país, en 2013 va ser nomenat director general de Fundació Montemadrid, càrrec que va ocupar fins que el juny de 2018 va ser nomenat ministre de Cultura i Esport.

En 2020, després del seu pas pel ministeri, es va reincorporar a la direcció general de la Fundació. A la fi de 2021 va comunicar al patronat la seua decisió de deixar la direcció de la Fundació, ja que va ser ocupat a l’abril d’enguany per Amaya de Miguel. Des del seu lloc d’assessor per a projectes especials, en els últims mesos havia dedicat gran part del seu temps al projecte de recuperació del Palau de la Música en la Gran Via madrilenya.

El cos serà vetlat a partir de les 16 h en el tanatori Sant Isidre on el dimarts a les 12 del matí s’oficiarà un respons per a familiars i amics, després del qual serà incinerat.

Últimes notícies

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.