Mor José Guirao, exministre de Cultura, als 63 anys

José Guirao Cabrera (Pulpí, Almería 1959-Madrid 2022) ha mort aquesta matinada en el seu domicili de Madrid després d’haver patit una malaltia els últims 16 mesos.

El gestor cultural, ministre de Cultura i Esport (2018 – 2020) i director del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (1994-2000), entre altres càrrecs, s’havia incorporat a l’entitat madrilenya en 2001 per a treballar en l’obertura d’un nou centre sociocultural, ‘La Casa Encendida’, que es va inaugurar a la fi de 2002. Després de convertir el centre situat en Llavapeus en referent de la contemporaneïtat al nostre país, en 2013 va ser nomenat director general de Fundació Montemadrid, càrrec que va ocupar fins que el juny de 2018 va ser nomenat ministre de Cultura i Esport.

En 2020, després del seu pas pel ministeri, es va reincorporar a la direcció general de la Fundació. A la fi de 2021 va comunicar al patronat la seua decisió de deixar la direcció de la Fundació, ja que va ser ocupat a l’abril d’enguany per Amaya de Miguel. Des del seu lloc d’assessor per a projectes especials, en els últims mesos havia dedicat gran part del seu temps al projecte de recuperació del Palau de la Música en la Gran Via madrilenya.

El cos serà vetlat a partir de les 16 h en el tanatori Sant Isidre on el dimarts a les 12 del matí s’oficiarà un respons per a familiars i amics, després del qual serà incinerat.

Últimes notícies

Com preparar-te per a l’eclipsi total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

Un pla estratègic de la Generalitat preveu trànsit intens, possibles emergències i risc de núvols durant l’eclipsi total del 12 d’agost, que atraurà milions de persones. Es recomana no desplaçar-se si ja es té bona visibilitat i es reforcen seguretat, sanitat i telecomunicacions.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.