Mor José Guirao, exministre de Cultura, als 63 anys

José Guirao Cabrera (Pulpí, Almería 1959-Madrid 2022) ha mort aquesta matinada en el seu domicili de Madrid després d’haver patit una malaltia els últims 16 mesos.

El gestor cultural, ministre de Cultura i Esport (2018 – 2020) i director del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (1994-2000), entre altres càrrecs, s’havia incorporat a l’entitat madrilenya en 2001 per a treballar en l’obertura d’un nou centre sociocultural, ‘La Casa Encendida’, que es va inaugurar a la fi de 2002. Després de convertir el centre situat en Llavapeus en referent de la contemporaneïtat al nostre país, en 2013 va ser nomenat director general de Fundació Montemadrid, càrrec que va ocupar fins que el juny de 2018 va ser nomenat ministre de Cultura i Esport.

En 2020, després del seu pas pel ministeri, es va reincorporar a la direcció general de la Fundació. A la fi de 2021 va comunicar al patronat la seua decisió de deixar la direcció de la Fundació, ja que va ser ocupat a l’abril d’enguany per Amaya de Miguel. Des del seu lloc d’assessor per a projectes especials, en els últims mesos havia dedicat gran part del seu temps al projecte de recuperació del Palau de la Música en la Gran Via madrilenya.

El cos serà vetlat a partir de les 16 h en el tanatori Sant Isidre on el dimarts a les 12 del matí s’oficiarà un respons per a familiars i amics, després del qual serà incinerat.

Últimes notícies

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.