16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Mor un jove de 32 anys en una persecució policial

La nit del dijous al divendres, 28 de maig, Pamplona es vestia de negre. Pablo Salinas Cervera, de 32 anys treballava en el “Diario de Navarra“, el jove espanyol va abandonar el seu lloc de treball en la capital de Navarra per a dirigir-se a la seua casa, va deixar el cotxe en el pàrquing subterrani i va anar cap al pas de vianants per a travessar l’avinguda de Baiona.

Sense temps per a reaccionar, quan es va disposar a creuar el pas de zebra li va atropellar un cotxe que anava a més de 100 km/h en una via limitada a 50 km/h, segons els investigadors. El conductor del vehicle s’havia saltat un semàfor en roig i Pablo va morir en l’acte, ja que a esta velocitat va sortir acomiadat a uns 80 metres de distància.

El vehicle estava sent perseguit per una patrulla policial que ja li havia advertit de conducció temerària poc abans, i quan els agents van arribar fins a Pablo van parar a auxiliar-li, però era tard perquè el jove jeia sense vida en el sòl. Els agents van haver d’avisar als serveis d’emergència i van cridar per a demanar reforços per a frenar a este cotxe i evitar danys majors.

Sols uns minuts abans la Policia havia començat a perseguir el cotxe perquè va veure al vehicle derrapant en una rotonda i en sentit contrari. Una vegada va començar la persecució, el vehicle causant de l’atropellament va accelerar la velocitat i a la Policia li va costar seguir-li el ritme perquè anaven a més de 100 km/h per dins de la ciutat.

Un fatídic pas de zebra

Pablo Salinas estava aturat en el fatídic pas de zebra, per la qual quan el semàfor dels peatons es va posar verd i el dels cotxes roig el jove va procedir a passar pel pas de peatons, en el carril dret, hi havia un vehicle de recollida d’escombraries, per la qual cosa el cotxe a la fugida es va disposar a seguir la seua marxa pel carril del costat, on es van acabar trobant amb Pablo mentre creuava.

Ni temps de reaccionar va tindre el jove de 32 anys a causa de l’alta velocitat a la qual circulaven, així que el cotxe li va envestir a 100 km/h, llançant-li disparat a 80 metres de distància i destrossant la lluna davantera del cotxe i bona part de la seua carrosseria. Així i tot, els detinguts van seguir la seua marxa fins a abandonar el cotxe davant de la comissaria de la Policia Local de Pamplona.

4 persones viatjaven en el cotxe que es va donar a la fugida després de l’atropellament i que ni tan sols va intentar frenar en l’atropellament, més tard serien detingudes.
El conductor era un jove de 26 anys que havia arribat eixa vesprada a Pamplona per a «provar el cotxe» i participar en el Juevintxo, una tradicional vesprada de dijous pels bars del Barri antic de Pamplona. El jove va pujar al cotxe després de beure al costat dels seus amics i fins i tot havia consumit drogues.

Els causants de l’atropellament al jove de 32 anys, es donen a la fugida

Els 4 integrants del vehicle que atropellaren a Pablo Salines sabien perfectament el que havia passat, ja que el copilot, el més afectat en destrossar la lluna davant del vehicle del seu costat, tenia fins a taques de sang a la seua roba. Una vegada abandonat el vehicle, el conductor i un acompanyant van eixir en una direcció i els altres dos acompanyants van sortir cadascun pel seu costat.

Així i tot, ni van parar a ajudar a la víctima ni van assumir responsabilitats i van continuar conduint, fugint del cotxe. El copilot va ser el primer que es va ensorrar durant la fugida, ja que va cridar als seus pares per a explicar-los el que havia ocorregut. El pare del jove va cridar a la Policia i els va explicar on podrien trobar-li.

Actitud burlesca per part del conductor

Els agents de Policia van localitzar al conductor i a un acompanyant, que havien fugit a través d’un túnel subterrani. Cap dels dos va oposar resistència, però el conductor sí que es va mostrar més burleta amb els agents fins que el van informar que la víctima de l’atropellament havia mort.

Els pares de la víctima van ser atesos en el Complex Hospitalari de Navarra amb ajuda psicològica en assabentar-se de la mort del seu fill, mentre que el conductor del vehicle va ser sotmés a diversos tests d’alcoholèmia i substàncies que van donar positiu. Ara està acusat de quatre delictes greus, un d’homicidi per imprudència, un altre per conducció baix la influència de l’alcohol i les drogues, un altre per conducció temerària i un altre per absentar-se del lloc de l’accident sense preocupar-se de l’estat de la víctima.

Els tres acompanyants que anaven en el vehicle han estat deixats en llibertat perquè no poden ser acusats de cap dels delictes, ja que ells no conduïen el vehicle i no depenia d’ells, volgueren o no, alterar el curs dels esdeveniments. El conductor passarà a disposició judicial este dissabte i es decidirà si ingressa a la presó provisional.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.