12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Mor un jove de 32 anys en una persecució policial

La nit del dijous al divendres, 28 de maig, Pamplona es vestia de negre. Pablo Salinas Cervera, de 32 anys treballava en el “Diario de Navarra“, el jove espanyol va abandonar el seu lloc de treball en la capital de Navarra per a dirigir-se a la seua casa, va deixar el cotxe en el pàrquing subterrani i va anar cap al pas de vianants per a travessar l’avinguda de Baiona.

Sense temps per a reaccionar, quan es va disposar a creuar el pas de zebra li va atropellar un cotxe que anava a més de 100 km/h en una via limitada a 50 km/h, segons els investigadors. El conductor del vehicle s’havia saltat un semàfor en roig i Pablo va morir en l’acte, ja que a esta velocitat va sortir acomiadat a uns 80 metres de distància.

El vehicle estava sent perseguit per una patrulla policial que ja li havia advertit de conducció temerària poc abans, i quan els agents van arribar fins a Pablo van parar a auxiliar-li, però era tard perquè el jove jeia sense vida en el sòl. Els agents van haver d’avisar als serveis d’emergència i van cridar per a demanar reforços per a frenar a este cotxe i evitar danys majors.

Sols uns minuts abans la Policia havia començat a perseguir el cotxe perquè va veure al vehicle derrapant en una rotonda i en sentit contrari. Una vegada va començar la persecució, el vehicle causant de l’atropellament va accelerar la velocitat i a la Policia li va costar seguir-li el ritme perquè anaven a més de 100 km/h per dins de la ciutat.

Un fatídic pas de zebra

Pablo Salinas estava aturat en el fatídic pas de zebra, per la qual quan el semàfor dels peatons es va posar verd i el dels cotxes roig el jove va procedir a passar pel pas de peatons, en el carril dret, hi havia un vehicle de recollida d’escombraries, per la qual cosa el cotxe a la fugida es va disposar a seguir la seua marxa pel carril del costat, on es van acabar trobant amb Pablo mentre creuava.

Ni temps de reaccionar va tindre el jove de 32 anys a causa de l’alta velocitat a la qual circulaven, així que el cotxe li va envestir a 100 km/h, llançant-li disparat a 80 metres de distància i destrossant la lluna davantera del cotxe i bona part de la seua carrosseria. Així i tot, els detinguts van seguir la seua marxa fins a abandonar el cotxe davant de la comissaria de la Policia Local de Pamplona.

4 persones viatjaven en el cotxe que es va donar a la fugida després de l’atropellament i que ni tan sols va intentar frenar en l’atropellament, més tard serien detingudes.
El conductor era un jove de 26 anys que havia arribat eixa vesprada a Pamplona per a «provar el cotxe» i participar en el Juevintxo, una tradicional vesprada de dijous pels bars del Barri antic de Pamplona. El jove va pujar al cotxe després de beure al costat dels seus amics i fins i tot havia consumit drogues.

Els causants de l’atropellament al jove de 32 anys, es donen a la fugida

Els 4 integrants del vehicle que atropellaren a Pablo Salines sabien perfectament el que havia passat, ja que el copilot, el més afectat en destrossar la lluna davant del vehicle del seu costat, tenia fins a taques de sang a la seua roba. Una vegada abandonat el vehicle, el conductor i un acompanyant van eixir en una direcció i els altres dos acompanyants van sortir cadascun pel seu costat.

Així i tot, ni van parar a ajudar a la víctima ni van assumir responsabilitats i van continuar conduint, fugint del cotxe. El copilot va ser el primer que es va ensorrar durant la fugida, ja que va cridar als seus pares per a explicar-los el que havia ocorregut. El pare del jove va cridar a la Policia i els va explicar on podrien trobar-li.

Actitud burlesca per part del conductor

Els agents de Policia van localitzar al conductor i a un acompanyant, que havien fugit a través d’un túnel subterrani. Cap dels dos va oposar resistència, però el conductor sí que es va mostrar més burleta amb els agents fins que el van informar que la víctima de l’atropellament havia mort.

Els pares de la víctima van ser atesos en el Complex Hospitalari de Navarra amb ajuda psicològica en assabentar-se de la mort del seu fill, mentre que el conductor del vehicle va ser sotmés a diversos tests d’alcoholèmia i substàncies que van donar positiu. Ara està acusat de quatre delictes greus, un d’homicidi per imprudència, un altre per conducció baix la influència de l’alcohol i les drogues, un altre per conducció temerària i un altre per absentar-se del lloc de l’accident sense preocupar-se de l’estat de la víctima.

Els tres acompanyants que anaven en el vehicle han estat deixats en llibertat perquè no poden ser acusats de cap dels delictes, ja que ells no conduïen el vehicle i no depenia d’ells, volgueren o no, alterar el curs dels esdeveniments. El conductor passarà a disposició judicial este dissabte i es decidirà si ingressa a la presó provisional.

Últimes notícies

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.