Mor el contacontes Llorenç Giménez després d’una llarga malaltia

Llorenç Giménez, contacontes

El contacontes Llorenç Giménez ha faltat este divendres | Escola Valenciana

 

El contacontes Llorenç Giménez ha mort este divendres als 65 anys, segons s’han fet ressò diferents personalitats i institucions del món de la cultura i la política, que han destacat a l’artista com un «gran valencià» que «va obrir molts camins» i un «mestre de la paraula».

 

Llorenç Giménez, nascut en Alfafar (l’Horta Sud, València) el 1954, era docent de professió. Va començar la seua carrera en l’escola la Gavina (Picanya) abans d’exercir de professor en diferents col·legis públics. Després, es va dedicar a escriure històries i a divulgar el valencià a través de l’ofici de contacontes. Per al record deixa llibres com ‘Els acudits de Llorenç’, ‘El secret de les cinc llegendes’ i ‘El fantasma dels Ulls Blaus’.

 

Segons informa ‘À Punt’, l’escriptor ha mort després d’una llarga malaltia i els familiars i amics que vullguen despedir a Giménez poden fer-ho en el Tanatori Municipal de València des de les 12 hores fins a les 22.00 hores d’este dissabte. Després de la seua defunció, personalitats i institucions de l’àmbit de la cultura i la política han mostrat les seues condolences i han lamentat la mort del rondaller.

 

El president de les Corts, Enric Morera, ha destacat que «Va obrir molts camins, per a grans i sobretots per a infants amb els seus contes. Sempre un somriure. Una paraula amable. El trobarem a faltar». El músic Xavi Sarrià ha agraït en xarxes socials la seua «sembra de vida, imaginació i consciència. Fidels al teu somriure, seguim», ha expressat.

 

 

 

El conseller d’Hisenda, en la mateixa línia s’ha pronunciat: «Et farem molt de menys. Els xiquets i xiquetes valencians per suposat, però, també aquells que vam tindre la sort de compartir amb tu moments deliciosos de la vida. Fins sempre, amic». Per la seua banda Escolta Valenciana ha assenyalat: «Has deixat orfes mil somriures d’ulls purnejants. Les històries s’han buidat de les teues paraules. Et guardarem en el record, com un tresor de rondalles. DEP company».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.