Mor el contacontes Llorenç Giménez després d’una llarga malaltia

Llorenç Giménez, contacontes

El contacontes Llorenç Giménez ha faltat este divendres | Escola Valenciana

 

El contacontes Llorenç Giménez ha mort este divendres als 65 anys, segons s’han fet ressò diferents personalitats i institucions del món de la cultura i la política, que han destacat a l’artista com un «gran valencià» que «va obrir molts camins» i un «mestre de la paraula».

 

Llorenç Giménez, nascut en Alfafar (l’Horta Sud, València) el 1954, era docent de professió. Va començar la seua carrera en l’escola la Gavina (Picanya) abans d’exercir de professor en diferents col·legis públics. Després, es va dedicar a escriure històries i a divulgar el valencià a través de l’ofici de contacontes. Per al record deixa llibres com ‘Els acudits de Llorenç’, ‘El secret de les cinc llegendes’ i ‘El fantasma dels Ulls Blaus’.

 

Segons informa ‘À Punt’, l’escriptor ha mort després d’una llarga malaltia i els familiars i amics que vullguen despedir a Giménez poden fer-ho en el Tanatori Municipal de València des de les 12 hores fins a les 22.00 hores d’este dissabte. Després de la seua defunció, personalitats i institucions de l’àmbit de la cultura i la política han mostrat les seues condolences i han lamentat la mort del rondaller.

 

El president de les Corts, Enric Morera, ha destacat que «Va obrir molts camins, per a grans i sobretots per a infants amb els seus contes. Sempre un somriure. Una paraula amable. El trobarem a faltar». El músic Xavi Sarrià ha agraït en xarxes socials la seua «sembra de vida, imaginació i consciència. Fidels al teu somriure, seguim», ha expressat.

 

 

 

El conseller d’Hisenda, en la mateixa línia s’ha pronunciat: «Et farem molt de menys. Els xiquets i xiquetes valencians per suposat, però, també aquells que vam tindre la sort de compartir amb tu moments deliciosos de la vida. Fins sempre, amic». Per la seua banda Escolta Valenciana ha assenyalat: «Has deixat orfes mil somriures d’ulls purnejants. Les històries s’han buidat de les teues paraules. Et guardarem en el record, com un tresor de rondalles. DEP company».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.