Mor el contacontes Llorenç Giménez després d’una llarga malaltia

Llorenç Giménez, contacontes

El contacontes Llorenç Giménez ha faltat este divendres | Escola Valenciana

 

El contacontes Llorenç Giménez ha mort este divendres als 65 anys, segons s’han fet ressò diferents personalitats i institucions del món de la cultura i la política, que han destacat a l’artista com un «gran valencià» que «va obrir molts camins» i un «mestre de la paraula».

 

Llorenç Giménez, nascut en Alfafar (l’Horta Sud, València) el 1954, era docent de professió. Va començar la seua carrera en l’escola la Gavina (Picanya) abans d’exercir de professor en diferents col·legis públics. Després, es va dedicar a escriure històries i a divulgar el valencià a través de l’ofici de contacontes. Per al record deixa llibres com ‘Els acudits de Llorenç’, ‘El secret de les cinc llegendes’ i ‘El fantasma dels Ulls Blaus’.

 

Segons informa ‘À Punt’, l’escriptor ha mort després d’una llarga malaltia i els familiars i amics que vullguen despedir a Giménez poden fer-ho en el Tanatori Municipal de València des de les 12 hores fins a les 22.00 hores d’este dissabte. Després de la seua defunció, personalitats i institucions de l’àmbit de la cultura i la política han mostrat les seues condolences i han lamentat la mort del rondaller.

 

El president de les Corts, Enric Morera, ha destacat que «Va obrir molts camins, per a grans i sobretots per a infants amb els seus contes. Sempre un somriure. Una paraula amable. El trobarem a faltar». El músic Xavi Sarrià ha agraït en xarxes socials la seua «sembra de vida, imaginació i consciència. Fidels al teu somriure, seguim», ha expressat.

 

 

 

El conseller d’Hisenda, en la mateixa línia s’ha pronunciat: «Et farem molt de menys. Els xiquets i xiquetes valencians per suposat, però, també aquells que vam tindre la sort de compartir amb tu moments deliciosos de la vida. Fins sempre, amic». Per la seua banda Escolta Valenciana ha assenyalat: «Has deixat orfes mil somriures d’ulls purnejants. Les històries s’han buidat de les teues paraules. Et guardarem en el record, com un tresor de rondalles. DEP company».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.