Mor el contacontes Llorenç Giménez després d’una llarga malaltia

Llorenç Giménez, contacontes

El contacontes Llorenç Giménez ha faltat este divendres | Escola Valenciana

 

El contacontes Llorenç Giménez ha mort este divendres als 65 anys, segons s’han fet ressò diferents personalitats i institucions del món de la cultura i la política, que han destacat a l’artista com un «gran valencià» que «va obrir molts camins» i un «mestre de la paraula».

 

Llorenç Giménez, nascut en Alfafar (l’Horta Sud, València) el 1954, era docent de professió. Va començar la seua carrera en l’escola la Gavina (Picanya) abans d’exercir de professor en diferents col·legis públics. Després, es va dedicar a escriure històries i a divulgar el valencià a través de l’ofici de contacontes. Per al record deixa llibres com ‘Els acudits de Llorenç’, ‘El secret de les cinc llegendes’ i ‘El fantasma dels Ulls Blaus’.

 

Segons informa ‘À Punt’, l’escriptor ha mort després d’una llarga malaltia i els familiars i amics que vullguen despedir a Giménez poden fer-ho en el Tanatori Municipal de València des de les 12 hores fins a les 22.00 hores d’este dissabte. Després de la seua defunció, personalitats i institucions de l’àmbit de la cultura i la política han mostrat les seues condolences i han lamentat la mort del rondaller.

 

El president de les Corts, Enric Morera, ha destacat que «Va obrir molts camins, per a grans i sobretots per a infants amb els seus contes. Sempre un somriure. Una paraula amable. El trobarem a faltar». El músic Xavi Sarrià ha agraït en xarxes socials la seua «sembra de vida, imaginació i consciència. Fidels al teu somriure, seguim», ha expressat.

 

 

 

El conseller d’Hisenda, en la mateixa línia s’ha pronunciat: «Et farem molt de menys. Els xiquets i xiquetes valencians per suposat, però, també aquells que vam tindre la sort de compartir amb tu moments deliciosos de la vida. Fins sempre, amic». Per la seua banda Escolta Valenciana ha assenyalat: «Has deixat orfes mil somriures d’ulls purnejants. Les històries s’han buidat de les teues paraules. Et guardarem en el record, com un tresor de rondalles. DEP company».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.