José Luis Moreno eludeix la presó gràcies a una fiança hipotecària

 

El productor José Luis Moreno ha presentat la documentació requerida per a prestar la fiança hipotecària pels 3 milions d’euros que li va imposar el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno per a deixar-li en llibertat provisional després de la seua detenció la setmana passada en l’operació Titella.

Atés que el pagament mitjançant fiança hipotecària exigeix que siga pel doble de la quantitat exigida, el Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional té ara que designar als perits que taxaran les propietats presentades com a aval i el valor total del qual hauria d’aconseguir per tant els 6 milions d’euros, van informar Efe fonts jurídiques.

El titular del jutjat ha permés finalment al productor utilitzar este mitjà de pagament per a afrontar la fiança que li va imposar, però ha rebutjat rebaixar-li la quantitat reclamada atenent el risc de fugida i donada la seua capacitat econòmica.

Moreno, que tenia fins a les 15.00 hores d’este dijous per a depositar la fiança, va reconéixer tindre una capacitat econòmica de 23 milions d’euros, segons indica la Fiscalia de l’Audiència Nacional en l’informe en el qual va secundar que s’admetera l’abonament mitjançant fiança hipotecària, i que el jutge reprodueix en l’acte.

«Esta capacitat econòmica (reconeguda pel recurrent en quantia de 23 milions d’euros) permet justificar l’import de la fiança, ja que, en cas de ser més modesta, la convertiria en ineficaç als fins pretesos», assenyala el fiscal.

Creu a més que existeixen «suficients indicis de la participació de l’imputat en conductes constitutives almenys d’estafes reiterades, falsedat documental, contra la Hisenda Pública i integració en organització criminal».

«Efectivament, els indicis que van conduir a la detenció de l’imputat recurrent s’han enfortit després de les preses de declaracions policials i judicials d’altres investigats, que no venen sinó a confirmar les inicials hipòtesis d’imputació, i sense perjudici del resultat de l’anàlisi de l’abundant documentació confiscada«, destaca l’informe

En respondre al recurs, el jutge coincideix amb el fiscal que la quantitat en què es va fixar la fiança es va estimar proporcionada «conforme a les condicions econòmiques i possibilitats de l’investigat»

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.