Anuncios

José Luis Moreno eludeix la presó gràcies a una fiança hipotecària

 

El productor José Luis Moreno ha presentat la documentació requerida per a prestar la fiança hipotecària pels 3 milions d’euros que li va imposar el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno per a deixar-li en llibertat provisional després de la seua detenció la setmana passada en l’operació Titella.

Atés que el pagament mitjançant fiança hipotecària exigeix que siga pel doble de la quantitat exigida, el Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional té ara que designar als perits que taxaran les propietats presentades com a aval i el valor total del qual hauria d’aconseguir per tant els 6 milions d’euros, van informar Efe fonts jurídiques.

Anuncios

El titular del jutjat ha permés finalment al productor utilitzar este mitjà de pagament per a afrontar la fiança que li va imposar, però ha rebutjat rebaixar-li la quantitat reclamada atenent el risc de fugida i donada la seua capacitat econòmica.

Moreno, que tenia fins a les 15.00 hores d’este dijous per a depositar la fiança, va reconéixer tindre una capacitat econòmica de 23 milions d’euros, segons indica la Fiscalia de l’Audiència Nacional en l’informe en el qual va secundar que s’admetera l’abonament mitjançant fiança hipotecària, i que el jutge reprodueix en l’acte.

“Esta capacitat econòmica (reconeguda pel recurrent en quantia de 23 milions d’euros) permet justificar l’import de la fiança, ja que, en cas de ser més modesta, la convertiria en ineficaç als fins pretesos”, assenyala el fiscal.

Creu a més que existeixen “suficients indicis de la participació de l’imputat en conductes constitutives almenys d’estafes reiterades, falsedat documental, contra la Hisenda Pública i integració en organització criminal”.

“Efectivament, els indicis que van conduir a la detenció de l’imputat recurrent s’han enfortit després de les preses de declaracions policials i judicials d’altres investigats, que no venen sinó a confirmar les inicials hipòtesis d’imputació, i sense perjudici del resultat de l’anàlisi de l’abundant documentació confiscada“, destaca l’informe

En respondre al recurs, el jutge coincideix amb el fiscal que la quantitat en què es va fixar la fiança es va estimar proporcionada “conforme a les condicions econòmiques i possibilitats de l’investigat”

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.
Anuncios