José Luis Moreno eludeix la presó gràcies a una fiança hipotecària

 

El productor José Luis Moreno ha presentat la documentació requerida per a prestar la fiança hipotecària pels 3 milions d’euros que li va imposar el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno per a deixar-li en llibertat provisional després de la seua detenció la setmana passada en l’operació Titella.

Atés que el pagament mitjançant fiança hipotecària exigeix que siga pel doble de la quantitat exigida, el Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional té ara que designar als perits que taxaran les propietats presentades com a aval i el valor total del qual hauria d’aconseguir per tant els 6 milions d’euros, van informar Efe fonts jurídiques.

El titular del jutjat ha permés finalment al productor utilitzar este mitjà de pagament per a afrontar la fiança que li va imposar, però ha rebutjat rebaixar-li la quantitat reclamada atenent el risc de fugida i donada la seua capacitat econòmica.

Moreno, que tenia fins a les 15.00 hores d’este dijous per a depositar la fiança, va reconéixer tindre una capacitat econòmica de 23 milions d’euros, segons indica la Fiscalia de l’Audiència Nacional en l’informe en el qual va secundar que s’admetera l’abonament mitjançant fiança hipotecària, i que el jutge reprodueix en l’acte.

«Esta capacitat econòmica (reconeguda pel recurrent en quantia de 23 milions d’euros) permet justificar l’import de la fiança, ja que, en cas de ser més modesta, la convertiria en ineficaç als fins pretesos», assenyala el fiscal.

Creu a més que existeixen «suficients indicis de la participació de l’imputat en conductes constitutives almenys d’estafes reiterades, falsedat documental, contra la Hisenda Pública i integració en organització criminal».

«Efectivament, els indicis que van conduir a la detenció de l’imputat recurrent s’han enfortit després de les preses de declaracions policials i judicials d’altres investigats, que no venen sinó a confirmar les inicials hipòtesis d’imputació, i sense perjudici del resultat de l’anàlisi de l’abundant documentació confiscada«, destaca l’informe

En respondre al recurs, el jutge coincideix amb el fiscal que la quantitat en què es va fixar la fiança es va estimar proporcionada «conforme a les condicions econòmiques i possibilitats de l’investigat»

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.