17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

José Luis Moreno eludeix la presó gràcies a una fiança hipotecària

 

El productor José Luis Moreno ha presentat la documentació requerida per a prestar la fiança hipotecària pels 3 milions d’euros que li va imposar el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno per a deixar-li en llibertat provisional després de la seua detenció la setmana passada en l’operació Titella.

Atés que el pagament mitjançant fiança hipotecària exigeix que siga pel doble de la quantitat exigida, el Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional té ara que designar als perits que taxaran les propietats presentades com a aval i el valor total del qual hauria d’aconseguir per tant els 6 milions d’euros, van informar Efe fonts jurídiques.

El titular del jutjat ha permés finalment al productor utilitzar este mitjà de pagament per a afrontar la fiança que li va imposar, però ha rebutjat rebaixar-li la quantitat reclamada atenent el risc de fugida i donada la seua capacitat econòmica.

Moreno, que tenia fins a les 15.00 hores d’este dijous per a depositar la fiança, va reconéixer tindre una capacitat econòmica de 23 milions d’euros, segons indica la Fiscalia de l’Audiència Nacional en l’informe en el qual va secundar que s’admetera l’abonament mitjançant fiança hipotecària, i que el jutge reprodueix en l’acte.

“Esta capacitat econòmica (reconeguda pel recurrent en quantia de 23 milions d’euros) permet justificar l’import de la fiança, ja que, en cas de ser més modesta, la convertiria en ineficaç als fins pretesos”, assenyala el fiscal.

Creu a més que existeixen “suficients indicis de la participació de l’imputat en conductes constitutives almenys d’estafes reiterades, falsedat documental, contra la Hisenda Pública i integració en organització criminal”.

“Efectivament, els indicis que van conduir a la detenció de l’imputat recurrent s’han enfortit després de les preses de declaracions policials i judicials d’altres investigats, que no venen sinó a confirmar les inicials hipòtesis d’imputació, i sense perjudici del resultat de l’anàlisi de l’abundant documentació confiscada“, destaca l’informe

En respondre al recurs, el jutge coincideix amb el fiscal que la quantitat en què es va fixar la fiança es va estimar proporcionada “conforme a les condicions econòmiques i possibilitats de l’investigat”

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.