José Luis Moreno eludeix la presó gràcies a una fiança hipotecària

 

El productor José Luis Moreno ha presentat la documentació requerida per a prestar la fiança hipotecària pels 3 milions d’euros que li va imposar el jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno per a deixar-li en llibertat provisional després de la seua detenció la setmana passada en l’operació Titella.

Atés que el pagament mitjançant fiança hipotecària exigeix que siga pel doble de la quantitat exigida, el Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional té ara que designar als perits que taxaran les propietats presentades com a aval i el valor total del qual hauria d’aconseguir per tant els 6 milions d’euros, van informar Efe fonts jurídiques.

El titular del jutjat ha permés finalment al productor utilitzar este mitjà de pagament per a afrontar la fiança que li va imposar, però ha rebutjat rebaixar-li la quantitat reclamada atenent el risc de fugida i donada la seua capacitat econòmica.

Moreno, que tenia fins a les 15.00 hores d’este dijous per a depositar la fiança, va reconéixer tindre una capacitat econòmica de 23 milions d’euros, segons indica la Fiscalia de l’Audiència Nacional en l’informe en el qual va secundar que s’admetera l’abonament mitjançant fiança hipotecària, i que el jutge reprodueix en l’acte.

«Esta capacitat econòmica (reconeguda pel recurrent en quantia de 23 milions d’euros) permet justificar l’import de la fiança, ja que, en cas de ser més modesta, la convertiria en ineficaç als fins pretesos», assenyala el fiscal.

Creu a més que existeixen «suficients indicis de la participació de l’imputat en conductes constitutives almenys d’estafes reiterades, falsedat documental, contra la Hisenda Pública i integració en organització criminal».

«Efectivament, els indicis que van conduir a la detenció de l’imputat recurrent s’han enfortit després de les preses de declaracions policials i judicials d’altres investigats, que no venen sinó a confirmar les inicials hipòtesis d’imputació, i sense perjudici del resultat de l’anàlisi de l’abundant documentació confiscada«, destaca l’informe

En respondre al recurs, el jutge coincideix amb el fiscal que la quantitat en què es va fixar la fiança es va estimar proporcionada «conforme a les condicions econòmiques i possibilitats de l’investigat»

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.