Un mort i tres ferits en un accident en la central d’Ascó

 

Una persona ha mort i tres més han resultat ferides de caràcter lleu per inhalació de diòxid de carboni en un incident en la central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre), segons fonts dels Bombers de la Generalitat.

La fuita s’ha produït durant la recàrrega d’un sistema contra incendis, que hauria provocat una fugida de CO₂, que s’usa per a apagar els focs que puguen declarar-se en la planta.

Els Bombers han enviat set dotacions i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona de la fuita hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància. Els tres ferits han sigut traslladats a l’hospital comarcal de Mora d’Ebre.

 

Les tasques de manteniment, causa de l’accident

 

Segons han explicat les mateixes fonts, el succés està vinculat a les tasques de manteniment de la central nuclear. El cos ha explicat que en el moment de l’incident els afectats «estaven treballant en el sistema contra incendis, que funciona amb CO₂», i que s’ha produït una fugida en aquest context.

 

 

«En el moment en el qual es produeix la ignició, el CO₂ comença a eixir i a desplaçar l’oxigen, i una vegada que no hi ha oxigen la combustió s’acaba. És la manera d’apagar focs en llocs on no es pot usar aigua», han afegit.

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb el personal de la planta, ja han restablit la seguretat en el recinte, han informat en un tuit.

 

Els Bombers han enviat set dotacions, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona afectada de la central hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància, segons recull ‘El Periódico’.

 

L’explicació de la central nuclear

 

Una portaveu de la central nuclear explica que els equips d’emergències dels quals disposa l’empresa –unitats internes de bombers i de sanitaris– han sigut els que han treballat en l’incident en primer lloc per a tractar de resoldre’l.

La víctima mortal, un home de 42 anys i veí de Mora d’Ebre, és un dels bombers que pertanyen als efectius permanents de la planta. I que, d’entrada, no s’ha avisat als serveis d’emergència de la Generalitat perquè eren aquests professionals els que han actuat.

La petició d’auxili exterior s’ha produït a les 18.58 hores i ha sigut un membre dels serveis mèdics de la central qui, a la vista de la gravetat de l’ocorregut, ha trucat al telèfon d’emergències 112.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.