9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Un mort i tres ferits en un accident en la central d’Ascó

 

Una persona ha mort i tres més han resultat ferides de caràcter lleu per inhalació de diòxid de carboni en un incident en la central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre), segons fonts dels Bombers de la Generalitat.

La fuita s’ha produït durant la recàrrega d’un sistema contra incendis, que hauria provocat una fugida de CO₂, que s’usa per a apagar els focs que puguen declarar-se en la planta.

Els Bombers han enviat set dotacions i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona de la fuita hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància. Els tres ferits han sigut traslladats a l’hospital comarcal de Mora d’Ebre.

 

Les tasques de manteniment, causa de l’accident

 

Segons han explicat les mateixes fonts, el succés està vinculat a les tasques de manteniment de la central nuclear. El cos ha explicat que en el moment de l’incident els afectats “estaven treballant en el sistema contra incendis, que funciona amb CO₂”, i que s’ha produït una fugida en aquest context.

 

 

“En el moment en el qual es produeix la ignició, el CO₂ comença a eixir i a desplaçar l’oxigen, i una vegada que no hi ha oxigen la combustió s’acaba. És la manera d’apagar focs en llocs on no es pot usar aigua”, han afegit.

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb el personal de la planta, ja han restablit la seguretat en el recinte, han informat en un tuit.

 

Els Bombers han enviat set dotacions, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona afectada de la central hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància, segons recull ‘El Periódico’.

 

L’explicació de la central nuclear

 

Una portaveu de la central nuclear explica que els equips d’emergències dels quals disposa l’empresa –unitats internes de bombers i de sanitaris– han sigut els que han treballat en l’incident en primer lloc per a tractar de resoldre’l.

La víctima mortal, un home de 42 anys i veí de Mora d’Ebre, és un dels bombers que pertanyen als efectius permanents de la planta. I que, d’entrada, no s’ha avisat als serveis d’emergència de la Generalitat perquè eren aquests professionals els que han actuat.

La petició d’auxili exterior s’ha produït a les 18.58 hores i ha sigut un membre dels serveis mèdics de la central qui, a la vista de la gravetat de l’ocorregut, ha trucat al telèfon d’emergències 112.

Últimes notícies

L’alcalde d’Almussafes denuncia per injúries i calúmnies al seu denunciant per assetjament sexual

Toni González ha presentat una denúncia contra la persona que el va acusar d'assetjament sexual i laboral i contra altres dos del seu entorn. Manté el càrrec en el grup mixt i sosté que és el punt culminant d'una campanya en contra seua.

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.

Aerte xifra l’ocupació de les residències de majors en la Comunitat en el 95,5% i alerta de dèficit de places

Aerte corregix el 61,3% difós i situa l'ocupació mitjana en el 95,5% després d'analitzar més de 10.000 places. Reclama una resposta sostinguda davant la demanda.

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.