Un mort i tres ferits en un accident en la central d’Ascó

 

Una persona ha mort i tres més han resultat ferides de caràcter lleu per inhalació de diòxid de carboni en un incident en la central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre), segons fonts dels Bombers de la Generalitat.

La fuita s’ha produït durant la recàrrega d’un sistema contra incendis, que hauria provocat una fugida de CO₂, que s’usa per a apagar els focs que puguen declarar-se en la planta.

Els Bombers han enviat set dotacions i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona de la fuita hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància. Els tres ferits han sigut traslladats a l’hospital comarcal de Mora d’Ebre.

 

Les tasques de manteniment, causa de l’accident

 

Segons han explicat les mateixes fonts, el succés està vinculat a les tasques de manteniment de la central nuclear. El cos ha explicat que en el moment de l’incident els afectats «estaven treballant en el sistema contra incendis, que funciona amb CO₂», i que s’ha produït una fugida en aquest context.

 

 

«En el moment en el qual es produeix la ignició, el CO₂ comença a eixir i a desplaçar l’oxigen, i una vegada que no hi ha oxigen la combustió s’acaba. És la manera d’apagar focs en llocs on no es pot usar aigua», han afegit.

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb el personal de la planta, ja han restablit la seguretat en el recinte, han informat en un tuit.

 

Els Bombers han enviat set dotacions, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona afectada de la central hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància, segons recull ‘El Periódico’.

 

L’explicació de la central nuclear

 

Una portaveu de la central nuclear explica que els equips d’emergències dels quals disposa l’empresa –unitats internes de bombers i de sanitaris– han sigut els que han treballat en l’incident en primer lloc per a tractar de resoldre’l.

La víctima mortal, un home de 42 anys i veí de Mora d’Ebre, és un dels bombers que pertanyen als efectius permanents de la planta. I que, d’entrada, no s’ha avisat als serveis d’emergència de la Generalitat perquè eren aquests professionals els que han actuat.

La petició d’auxili exterior s’ha produït a les 18.58 hores i ha sigut un membre dels serveis mèdics de la central qui, a la vista de la gravetat de l’ocorregut, ha trucat al telèfon d’emergències 112.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.