Un mort i tres ferits en un accident en la central d’Ascó

 

Una persona ha mort i tres més han resultat ferides de caràcter lleu per inhalació de diòxid de carboni en un incident en la central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre), segons fonts dels Bombers de la Generalitat.

La fuita s’ha produït durant la recàrrega d’un sistema contra incendis, que hauria provocat una fugida de CO₂, que s’usa per a apagar els focs que puguen declarar-se en la planta.

Els Bombers han enviat set dotacions i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona de la fuita hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància. Els tres ferits han sigut traslladats a l’hospital comarcal de Mora d’Ebre.

 

Les tasques de manteniment, causa de l’accident

 

Segons han explicat les mateixes fonts, el succés està vinculat a les tasques de manteniment de la central nuclear. El cos ha explicat que en el moment de l’incident els afectats «estaven treballant en el sistema contra incendis, que funciona amb CO₂», i que s’ha produït una fugida en aquest context.

 

 

«En el moment en el qual es produeix la ignició, el CO₂ comença a eixir i a desplaçar l’oxigen, i una vegada que no hi ha oxigen la combustió s’acaba. És la manera d’apagar focs en llocs on no es pot usar aigua», han afegit.

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb el personal de la planta, ja han restablit la seguretat en el recinte, han informat en un tuit.

 

Els Bombers han enviat set dotacions, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona afectada de la central hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància, segons recull ‘El Periódico’.

 

L’explicació de la central nuclear

 

Una portaveu de la central nuclear explica que els equips d’emergències dels quals disposa l’empresa –unitats internes de bombers i de sanitaris– han sigut els que han treballat en l’incident en primer lloc per a tractar de resoldre’l.

La víctima mortal, un home de 42 anys i veí de Mora d’Ebre, és un dels bombers que pertanyen als efectius permanents de la planta. I que, d’entrada, no s’ha avisat als serveis d’emergència de la Generalitat perquè eren aquests professionals els que han actuat.

La petició d’auxili exterior s’ha produït a les 18.58 hores i ha sigut un membre dels serveis mèdics de la central qui, a la vista de la gravetat de l’ocorregut, ha trucat al telèfon d’emergències 112.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.