Un mort i tres ferits en un accident en la central d’Ascó

 

Una persona ha mort i tres més han resultat ferides de caràcter lleu per inhalació de diòxid de carboni en un incident en la central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre), segons fonts dels Bombers de la Generalitat.

La fuita s’ha produït durant la recàrrega d’un sistema contra incendis, que hauria provocat una fugida de CO₂, que s’usa per a apagar els focs que puguen declarar-se en la planta.

Els Bombers han enviat set dotacions i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona de la fuita hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància. Els tres ferits han sigut traslladats a l’hospital comarcal de Mora d’Ebre.

 

Les tasques de manteniment, causa de l’accident

 

Segons han explicat les mateixes fonts, el succés està vinculat a les tasques de manteniment de la central nuclear. El cos ha explicat que en el moment de l’incident els afectats «estaven treballant en el sistema contra incendis, que funciona amb CO₂», i que s’ha produït una fugida en aquest context.

 

 

«En el moment en el qual es produeix la ignició, el CO₂ comença a eixir i a desplaçar l’oxigen, i una vegada que no hi ha oxigen la combustió s’acaba. És la manera d’apagar focs en llocs on no es pot usar aigua», han afegit.

Els Bombers de la Generalitat, juntament amb el personal de la planta, ja han restablit la seguretat en el recinte, han informat en un tuit.

 

Els Bombers han enviat set dotacions, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i quatre ambulàncies. Quan han arribat, en la zona afectada de la central hi havia quatre treballadors afectats, un mort i altres tres ferits.

El finat és un bomber de la mateixa planta nuclear, que disposa d’un equip d’emergència propi, i que ha actuat en primera instància, segons recull ‘El Periódico’.

 

L’explicació de la central nuclear

 

Una portaveu de la central nuclear explica que els equips d’emergències dels quals disposa l’empresa –unitats internes de bombers i de sanitaris– han sigut els que han treballat en l’incident en primer lloc per a tractar de resoldre’l.

La víctima mortal, un home de 42 anys i veí de Mora d’Ebre, és un dels bombers que pertanyen als efectius permanents de la planta. I que, d’entrada, no s’ha avisat als serveis d’emergència de la Generalitat perquè eren aquests professionals els que han actuat.

La petició d’auxili exterior s’ha produït a les 18.58 hores i ha sigut un membre dels serveis mèdics de la central qui, a la vista de la gravetat de l’ocorregut, ha trucat al telèfon d’emergències 112.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.