La multa que haurà de pagar un veí de la Font de la Figuera per insults homòfobs a l’alcalde

Telèfon mòbil

El condemnat publicà els insults en Facebook | Pixabay

 

Un veí de la Font de la Figuera, en la comarca de la Costera (València), haurà de pagar una multa de 270 euros per insults homòfobs contra l’alcalde de la localitat en el seu compte de Facebook.

 

D’esta forma consta en la sentència, que condemna a l’home per un delicte d’injúries greus amb publicitat i, juntament amb la pena de multa, se l’obliga a publicar la resolució en les xarxes socials en les que va fer públics els insults.

 

L’acusació i la defensa van arribar a un acord el passat 13 de març, quan es va celebrar el juí, i l’acusat va reconéixer els fets, es va disculpar i va acceptar el pagament de la multa de 270 euros i els costos del procés.

 

Els fets es remunten a 2018, quan el condemnat va publicar en les seues xarxes socials uns insults homòfobs contra l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís).

 

No és la primera volta que Muñoz denuncia esta classe d’actes

El primer edil ha lamentat que no és la primera volta que li passa una cosa pareguda i considera que per ser un càrrec públic no hauria de ser normal «que et puguen dir un munt de barbaritats». «He posat alguna altra denúncia perquè al final una cosa és que s’opine sobre les decisions polítiques que s’adopten i una altra cosa és injuriar i atacar», ha exposat.

 

Muñoz ha indicat que es va decidir a denunciar perquè «estes coses no es poden consentir». «No es tracta d’una qüestió econòmica, de fet, ni tan sols va reclamar una indemnització, si no una qüestió de dignitat humana i de condemna penal», ha asseverat.

 

«Estes coses no resulten gens agradables. Jo tinc una família i uns amics i esta classe d’actes els afecta. I el dia que deixe de ser alcalde tornaré al meu lloc de treball i crec que la dignitat és el que s’ha de mantindre», ha posat de manifest.

 

Al seu juí, «cal continuar fent passos cap avant i no caminar més cap arrere». «Si políticament això em crea alguna classe de problema, m’és igual. No m’aferraré a un càrrec ni perquè defensa la dignitat ni la llibertat afectiu-sexual», ha dit. «La meua intenció amb esta denúncia era una qüestió de dignitat i que hi haguera una condemna com a exemple per a que esta classe de coses deixen de fer-se», ha ressaltat.

Últimes notícies

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.
FILMOTECA D'ESTIU