19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La multa que haurà de pagar un veí de la Font de la Figuera per insults homòfobs a l’alcalde

Telèfon mòbil

El condemnat publicà els insults en Facebook | Pixabay

 

Un veí de la Font de la Figuera, en la comarca de la Costera (València), haurà de pagar una multa de 270 euros per insults homòfobs contra l’alcalde de la localitat en el seu compte de Facebook.

 

D’esta forma consta en la sentència, que condemna a l’home per un delicte d’injúries greus amb publicitat i, juntament amb la pena de multa, se l’obliga a publicar la resolució en les xarxes socials en les que va fer públics els insults.

 

L’acusació i la defensa van arribar a un acord el passat 13 de març, quan es va celebrar el juí, i l’acusat va reconéixer els fets, es va disculpar i va acceptar el pagament de la multa de 270 euros i els costos del procés.

 

Els fets es remunten a 2018, quan el condemnat va publicar en les seues xarxes socials uns insults homòfobs contra l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís).

 

No és la primera volta que Muñoz denuncia esta classe d’actes

El primer edil ha lamentat que no és la primera volta que li passa una cosa pareguda i considera que per ser un càrrec públic no hauria de ser normal «que et puguen dir un munt de barbaritats». «He posat alguna altra denúncia perquè al final una cosa és que s’opine sobre les decisions polítiques que s’adopten i una altra cosa és injuriar i atacar», ha exposat.

 

Muñoz ha indicat que es va decidir a denunciar perquè «estes coses no es poden consentir». «No es tracta d’una qüestió econòmica, de fet, ni tan sols va reclamar una indemnització, si no una qüestió de dignitat humana i de condemna penal», ha asseverat.

 

«Estes coses no resulten gens agradables. Jo tinc una família i uns amics i esta classe d’actes els afecta. I el dia que deixe de ser alcalde tornaré al meu lloc de treball i crec que la dignitat és el que s’ha de mantindre», ha posat de manifest.

 

Al seu juí, «cal continuar fent passos cap avant i no caminar més cap arrere». «Si políticament això em crea alguna classe de problema, m’és igual. No m’aferraré a un càrrec ni perquè defensa la dignitat ni la llibertat afectiu-sexual», ha dit. «La meua intenció amb esta denúncia era una qüestió de dignitat i que hi haguera una condemna com a exemple per a que esta classe de coses deixen de fer-se», ha ressaltat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.