La multa que haurà de pagar un veí de la Font de la Figuera per insults homòfobs a l’alcalde

Telèfon mòbil

El condemnat publicà els insults en Facebook | Pixabay

 

Un veí de la Font de la Figuera, en la comarca de la Costera (València), haurà de pagar una multa de 270 euros per insults homòfobs contra l’alcalde de la localitat en el seu compte de Facebook.

 

D’esta forma consta en la sentència, que condemna a l’home per un delicte d’injúries greus amb publicitat i, juntament amb la pena de multa, se l’obliga a publicar la resolució en les xarxes socials en les que va fer públics els insults.

 

L’acusació i la defensa van arribar a un acord el passat 13 de març, quan es va celebrar el juí, i l’acusat va reconéixer els fets, es va disculpar i va acceptar el pagament de la multa de 270 euros i els costos del procés.

 

Els fets es remunten a 2018, quan el condemnat va publicar en les seues xarxes socials uns insults homòfobs contra l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís).

 

No és la primera volta que Muñoz denuncia esta classe d’actes

El primer edil ha lamentat que no és la primera volta que li passa una cosa pareguda i considera que per ser un càrrec públic no hauria de ser normal «que et puguen dir un munt de barbaritats». «He posat alguna altra denúncia perquè al final una cosa és que s’opine sobre les decisions polítiques que s’adopten i una altra cosa és injuriar i atacar», ha exposat.

 

Muñoz ha indicat que es va decidir a denunciar perquè «estes coses no es poden consentir». «No es tracta d’una qüestió econòmica, de fet, ni tan sols va reclamar una indemnització, si no una qüestió de dignitat humana i de condemna penal», ha asseverat.

 

«Estes coses no resulten gens agradables. Jo tinc una família i uns amics i esta classe d’actes els afecta. I el dia que deixe de ser alcalde tornaré al meu lloc de treball i crec que la dignitat és el que s’ha de mantindre», ha posat de manifest.

 

Al seu juí, «cal continuar fent passos cap avant i no caminar més cap arrere». «Si políticament això em crea alguna classe de problema, m’és igual. No m’aferraré a un càrrec ni perquè defensa la dignitat ni la llibertat afectiu-sexual», ha dit. «La meua intenció amb esta denúncia era una qüestió de dignitat i que hi haguera una condemna com a exemple per a que esta classe de coses deixen de fer-se», ha ressaltat.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.