La multa que haurà de pagar un veí de la Font de la Figuera per insults homòfobs a l’alcalde

Telèfon mòbil

El condemnat publicà els insults en Facebook | Pixabay

 

Un veí de la Font de la Figuera, en la comarca de la Costera (València), haurà de pagar una multa de 270 euros per insults homòfobs contra l’alcalde de la localitat en el seu compte de Facebook.

 

D’esta forma consta en la sentència, que condemna a l’home per un delicte d’injúries greus amb publicitat i, juntament amb la pena de multa, se l’obliga a publicar la resolució en les xarxes socials en les que va fer públics els insults.

 

L’acusació i la defensa van arribar a un acord el passat 13 de març, quan es va celebrar el juí, i l’acusat va reconéixer els fets, es va disculpar i va acceptar el pagament de la multa de 270 euros i els costos del procés.

 

Els fets es remunten a 2018, quan el condemnat va publicar en les seues xarxes socials uns insults homòfobs contra l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís).

 

No és la primera volta que Muñoz denuncia esta classe d’actes

El primer edil ha lamentat que no és la primera volta que li passa una cosa pareguda i considera que per ser un càrrec públic no hauria de ser normal «que et puguen dir un munt de barbaritats». «He posat alguna altra denúncia perquè al final una cosa és que s’opine sobre les decisions polítiques que s’adopten i una altra cosa és injuriar i atacar», ha exposat.

 

Muñoz ha indicat que es va decidir a denunciar perquè «estes coses no es poden consentir». «No es tracta d’una qüestió econòmica, de fet, ni tan sols va reclamar una indemnització, si no una qüestió de dignitat humana i de condemna penal», ha asseverat.

 

«Estes coses no resulten gens agradables. Jo tinc una família i uns amics i esta classe d’actes els afecta. I el dia que deixe de ser alcalde tornaré al meu lloc de treball i crec que la dignitat és el que s’ha de mantindre», ha posat de manifest.

 

Al seu juí, «cal continuar fent passos cap avant i no caminar més cap arrere». «Si políticament això em crea alguna classe de problema, m’és igual. No m’aferraré a un càrrec ni perquè defensa la dignitat ni la llibertat afectiu-sexual», ha dit. «La meua intenció amb esta denúncia era una qüestió de dignitat i que hi haguera una condemna com a exemple per a que esta classe de coses deixen de fer-se», ha ressaltat.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.