La multa que haurà de pagar un veí de la Font de la Figuera per insults homòfobs a l’alcalde

Telèfon mòbil

El condemnat publicà els insults en Facebook | Pixabay

 

Un veí de la Font de la Figuera, en la comarca de la Costera (València), haurà de pagar una multa de 270 euros per insults homòfobs contra l’alcalde de la localitat en el seu compte de Facebook.

 

D’esta forma consta en la sentència, que condemna a l’home per un delicte d’injúries greus amb publicitat i, juntament amb la pena de multa, se l’obliga a publicar la resolució en les xarxes socials en les que va fer públics els insults.

 

L’acusació i la defensa van arribar a un acord el passat 13 de març, quan es va celebrar el juí, i l’acusat va reconéixer els fets, es va disculpar i va acceptar el pagament de la multa de 270 euros i els costos del procés.

 

Els fets es remunten a 2018, quan el condemnat va publicar en les seues xarxes socials uns insults homòfobs contra l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz (Compromís).

 

No és la primera volta que Muñoz denuncia esta classe d’actes

El primer edil ha lamentat que no és la primera volta que li passa una cosa pareguda i considera que per ser un càrrec públic no hauria de ser normal «que et puguen dir un munt de barbaritats». «He posat alguna altra denúncia perquè al final una cosa és que s’opine sobre les decisions polítiques que s’adopten i una altra cosa és injuriar i atacar», ha exposat.

 

Muñoz ha indicat que es va decidir a denunciar perquè «estes coses no es poden consentir». «No es tracta d’una qüestió econòmica, de fet, ni tan sols va reclamar una indemnització, si no una qüestió de dignitat humana i de condemna penal», ha asseverat.

 

«Estes coses no resulten gens agradables. Jo tinc una família i uns amics i esta classe d’actes els afecta. I el dia que deixe de ser alcalde tornaré al meu lloc de treball i crec que la dignitat és el que s’ha de mantindre», ha posat de manifest.

 

Al seu juí, «cal continuar fent passos cap avant i no caminar més cap arrere». «Si políticament això em crea alguna classe de problema, m’és igual. No m’aferraré a un càrrec ni perquè defensa la dignitat ni la llibertat afectiu-sexual», ha dit. «La meua intenció amb esta denúncia era una qüestió de dignitat i que hi haguera una condemna com a exemple per a que esta classe de coses deixen de fer-se», ha ressaltat.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.