Multat l’amo d’un restaurant per ocultar als seus clients en arribar la policia en Elx

Policia Local Elx discover

Imatge d’arxiu | Ajuntament d’Elx

 

La Policia Local d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha sancionat a l’amo d’un restaurant per tindre clients dins i que va tractar d’obstaculitzar la labor d’inspecció ocultant als comensals que, no obstant això, van ser identificats pels agents quan van voler tornar a les seues cases.

 

La intervenció es va saldar amb 17 actes de denúncia per desobediència i trencament de les mesures sanitàries per la Covid-19, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

 

Els fets van tindre lloc este divendres, cap a les 15.20 hores, quan alguns veïns pròxims a un restaurant situat fora del nucli urbà van advertir sobre la presència en els últims dies de vehicles fora del local, mal estacionats i que dificultaven el pas d’altres automòbils. A demés, els residents van comunicar a la policia haver vist a numerosos clients consumir menjar dins de l’establiment.

 

Davant l’alerta veïnal, una patrulla es va dirigir al lloc per a comprovar la situació i es van adonar d’una forta olor de menjar i del soroll de persones dins, per això van cridar a la porta del negoci en reiterades ocasions.

 

Va demanar la presència d’un advocat

No obstant això, després de 20 minutos d’espera, una persona va eixir per a indicar que el titular de l’activitat els atendria en breu, però no va ser fins a les 17.50 hores quan va fer acte de presència un advocat, a requeriment del gerent de l’establiment, per a entrevistar-se amb els agents.

 

Seguidament, la dotació policial va fer una inspecció rutinària del local i va recopilar algunes infraccions a la normativa bàsica relatives a seguretat, consum i higiene de diferent gravetat.

 

Segons informa la Policia Local, el gerent va obstruir la inspecció i va ocultar als comensals, però van ser identificats quan van voler tornar a les seues cases. L’amo del local ha sigut denunciat per falta de col·laboració en la inspecció i per l’incompliment de mesures sanitàries i higièniques bàsiques i extraordinàries.

Últimes notícies

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.