Àngels Barceló fa una crida per lluitar contra la violència masclista

 

àngels barceló

Àngels Barceló fa una crida a la societat per lluitar contra la violència masclista | àngels barceló

 

A tan sols 3 dies per acabar el 2017, la llista de dones assassinades a mans de les seues parelles o exparelles ha augmentat a 55, amb l’últim cas identificat este mateix dijous, 28 de desembre, amb la mort d’una dona a Guadalajara a mans del seu marit. Davant d’aquesta crítica situació, la periodista Àngels Barceló ha donat una reflexió per analitzar què s’està fent malament.

En el text, iniciava considerant a les dones com alguna cosa que no es pot identificar: «no som un sector, no som un col·lectiu», pel que, a diferència de l’impacte que podria provocar la mort de dos polítics, per exemple, «dos assassinades en 24 hores, amb les dos denúncies prèvies» no han tingut tant ressò, ja que s’està normalitzat la situació.

 

Per això, ha considerat que, a Espanya, qui ha de prendre decisions, «no es pren seriosament la lluita contra la violència masclista». «S’ho pren amb tan poca seriositat que retalla pressupostos, deixa de destinar partides a alguna cosa fonamental com és mantenir amb vida a les dones», afegia l’escriptora, en un text que denotava el malestar amb l’estat de la societat actual.

 

Cal educar els nostres veïns

«Hem de prendre atenció als petits gestos, hem de sancionar sense por el masclisme, hem d’evidenciar les conductes que el mantenen, no hem de passar de llarg davant d’una baralla al carrer o davant dels crits d’una veïna, hem d’educar els nostres fills en la igualtat, denunciant la publicitat masclista», reivindicava Àngels Barceló.

 

En aquest sentit, ha afegit que «les mans al cap, els minuts de silenci i les paraules que no diuen res» no serveixen per a res, sinó que el que fa falta és avançar-se als esdeveniments, evitant que la tragèdia es produisca. «Ells ens segueixen matant i els polítics sembla que els importe poc. Els nostres noms i les nostres reivindicacions no entren a les seues agendes», sentenciava la periodista.

 

L’impacte del missatge

La publicació d’Àngels Barceló ha tingut un gran impacte a les xarxes socials, els usuaris de les quals l’hi han donat suport al seu comentari, considerant que «crida a la reflexió sobre l’atenció que es dona a les víctimes de la violència de gènere». De la mateixa manera, els tuitaires han considerat que «potser només som dones, però estem disposades a fer-nos escoltar».

 

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.