Àngels Barceló fa una crida per lluitar contra la violència masclista

 

àngels barceló

Àngels Barceló fa una crida a la societat per lluitar contra la violència masclista | àngels barceló

 

A tan sols 3 dies per acabar el 2017, la llista de dones assassinades a mans de les seues parelles o exparelles ha augmentat a 55, amb l’últim cas identificat este mateix dijous, 28 de desembre, amb la mort d’una dona a Guadalajara a mans del seu marit. Davant d’aquesta crítica situació, la periodista Àngels Barceló ha donat una reflexió per analitzar què s’està fent malament.

En el text, iniciava considerant a les dones com alguna cosa que no es pot identificar: «no som un sector, no som un col·lectiu», pel que, a diferència de l’impacte que podria provocar la mort de dos polítics, per exemple, «dos assassinades en 24 hores, amb les dos denúncies prèvies» no han tingut tant ressò, ja que s’està normalitzat la situació.

 

Per això, ha considerat que, a Espanya, qui ha de prendre decisions, «no es pren seriosament la lluita contra la violència masclista». «S’ho pren amb tan poca seriositat que retalla pressupostos, deixa de destinar partides a alguna cosa fonamental com és mantenir amb vida a les dones», afegia l’escriptora, en un text que denotava el malestar amb l’estat de la societat actual.

 

Cal educar els nostres veïns

«Hem de prendre atenció als petits gestos, hem de sancionar sense por el masclisme, hem d’evidenciar les conductes que el mantenen, no hem de passar de llarg davant d’una baralla al carrer o davant dels crits d’una veïna, hem d’educar els nostres fills en la igualtat, denunciant la publicitat masclista», reivindicava Àngels Barceló.

 

En aquest sentit, ha afegit que «les mans al cap, els minuts de silenci i les paraules que no diuen res» no serveixen per a res, sinó que el que fa falta és avançar-se als esdeveniments, evitant que la tragèdia es produisca. «Ells ens segueixen matant i els polítics sembla que els importe poc. Els nostres noms i les nostres reivindicacions no entren a les seues agendes», sentenciava la periodista.

 

L’impacte del missatge

La publicació d’Àngels Barceló ha tingut un gran impacte a les xarxes socials, els usuaris de les quals l’hi han donat suport al seu comentari, considerant que «crida a la reflexió sobre l’atenció que es dona a les víctimes de la violència de gènere». De la mateixa manera, els tuitaires han considerat que «potser només som dones, però estem disposades a fer-nos escoltar».

 

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.