14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Àngels Barceló fa una crida per lluitar contra la violència masclista

 

àngels barceló

Àngels Barceló fa una crida a la societat per lluitar contra la violència masclista | àngels barceló

 

A tan sols 3 dies per acabar el 2017, la llista de dones assassinades a mans de les seues parelles o exparelles ha augmentat a 55, amb l’últim cas identificat este mateix dijous, 28 de desembre, amb la mort d’una dona a Guadalajara a mans del seu marit. Davant d’aquesta crítica situació, la periodista Àngels Barceló ha donat una reflexió per analitzar què s’està fent malament.

En el text, iniciava considerant a les dones com alguna cosa que no es pot identificar: «no som un sector, no som un col·lectiu», pel que, a diferència de l’impacte que podria provocar la mort de dos polítics, per exemple, «dos assassinades en 24 hores, amb les dos denúncies prèvies» no han tingut tant ressò, ja que s’està normalitzat la situació.

 

Per això, ha considerat que, a Espanya, qui ha de prendre decisions, «no es pren seriosament la lluita contra la violència masclista». «S’ho pren amb tan poca seriositat que retalla pressupostos, deixa de destinar partides a alguna cosa fonamental com és mantenir amb vida a les dones», afegia l’escriptora, en un text que denotava el malestar amb l’estat de la societat actual.

 

Cal educar els nostres veïns

«Hem de prendre atenció als petits gestos, hem de sancionar sense por el masclisme, hem d’evidenciar les conductes que el mantenen, no hem de passar de llarg davant d’una baralla al carrer o davant dels crits d’una veïna, hem d’educar els nostres fills en la igualtat, denunciant la publicitat masclista», reivindicava Àngels Barceló.

 

En aquest sentit, ha afegit que «les mans al cap, els minuts de silenci i les paraules que no diuen res» no serveixen per a res, sinó que el que fa falta és avançar-se als esdeveniments, evitant que la tragèdia es produisca. «Ells ens segueixen matant i els polítics sembla que els importe poc. Els nostres noms i les nostres reivindicacions no entren a les seues agendes», sentenciava la periodista.

 

L’impacte del missatge

La publicació d’Àngels Barceló ha tingut un gran impacte a les xarxes socials, els usuaris de les quals l’hi han donat suport al seu comentari, considerant que «crida a la reflexió sobre l’atenció que es dona a les víctimes de la violència de gènere». De la mateixa manera, els tuitaires han considerat que «potser només som dones, però estem disposades a fer-nos escoltar».

 

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.