Àngels Barceló fa una crida per lluitar contra la violència masclista

 

àngels barceló

Àngels Barceló fa una crida a la societat per lluitar contra la violència masclista | àngels barceló

 

A tan sols 3 dies per acabar el 2017, la llista de dones assassinades a mans de les seues parelles o exparelles ha augmentat a 55, amb l’últim cas identificat este mateix dijous, 28 de desembre, amb la mort d’una dona a Guadalajara a mans del seu marit. Davant d’aquesta crítica situació, la periodista Àngels Barceló ha donat una reflexió per analitzar què s’està fent malament.

En el text, iniciava considerant a les dones com alguna cosa que no es pot identificar: «no som un sector, no som un col·lectiu», pel que, a diferència de l’impacte que podria provocar la mort de dos polítics, per exemple, «dos assassinades en 24 hores, amb les dos denúncies prèvies» no han tingut tant ressò, ja que s’està normalitzat la situació.

 

Per això, ha considerat que, a Espanya, qui ha de prendre decisions, «no es pren seriosament la lluita contra la violència masclista». «S’ho pren amb tan poca seriositat que retalla pressupostos, deixa de destinar partides a alguna cosa fonamental com és mantenir amb vida a les dones», afegia l’escriptora, en un text que denotava el malestar amb l’estat de la societat actual.

 

Cal educar els nostres veïns

«Hem de prendre atenció als petits gestos, hem de sancionar sense por el masclisme, hem d’evidenciar les conductes que el mantenen, no hem de passar de llarg davant d’una baralla al carrer o davant dels crits d’una veïna, hem d’educar els nostres fills en la igualtat, denunciant la publicitat masclista», reivindicava Àngels Barceló.

 

En aquest sentit, ha afegit que «les mans al cap, els minuts de silenci i les paraules que no diuen res» no serveixen per a res, sinó que el que fa falta és avançar-se als esdeveniments, evitant que la tragèdia es produisca. «Ells ens segueixen matant i els polítics sembla que els importe poc. Els nostres noms i les nostres reivindicacions no entren a les seues agendes», sentenciava la periodista.

 

L’impacte del missatge

La publicació d’Àngels Barceló ha tingut un gran impacte a les xarxes socials, els usuaris de les quals l’hi han donat suport al seu comentari, considerant que «crida a la reflexió sobre l’atenció que es dona a les víctimes de la violència de gènere». De la mateixa manera, els tuitaires han considerat que «potser només som dones, però estem disposades a fer-nos escoltar».

 

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.