Nova estafa a través d’un SMS que simula ser del teu banc per a robar dades

 

La Policia Nacional ha detectat diverses estafes mitjançant SMS en els quals se suplanta a entitats bancàries amb l’objectiu si es fes amb dades personals i contrasenyes, per la qual cosa ha alertat als ciutadans perquè extremen precaucions davant esta mena de missatges.

El modus operandi dels estafadors comença amb la recepció de SMS en el qual la víctima rep una alerta, pel que sembla de la seua entitat financera.

Es tracta d’un missatge fraudulent en el qual s’avisa al receptor del SMS que a partir d’una determinada data no podrà utilitzar la seua targeta bancària, per la qual cosa li demanen punxar en un enllaç per a activar el nou sistema de seguretat web.

A través d’aqueix enllaç adjunt, en realitat es recondueix a una pàgina falsa on li sol·liciten les dades bancàries i personals, així com l’usuari i contrasenya d’accés a la seua banca en línia i un telèfon de contacte.

 

 

Què fer si rebem el missatge

 

És important que l’usuari no entre en el missatge i, molt menys, aporte qualsevol mena de dada bancària o personal. El millor és fer cas omís del missatge i eliminar-lo.

En cas d’haver patit una suplantació d’identitat, robatori de compte o frau, recomana documentar tot l’ocorregut, fer captura de pantalla de tota la informació sobre el succés per a poder-lo aportar en la corresponent denúncia i acudir al més prompte possible a un servei tècnic per a restablir el terminal a valors de fàbrica.
 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.