Nova estafa a través d’un SMS que simula ser del teu banc per a robar dades

 

La Policia Nacional ha detectat diverses estafes mitjançant SMS en els quals se suplanta a entitats bancàries amb l’objectiu si es fes amb dades personals i contrasenyes, per la qual cosa ha alertat als ciutadans perquè extremen precaucions davant esta mena de missatges.

El modus operandi dels estafadors comença amb la recepció de SMS en el qual la víctima rep una alerta, pel que sembla de la seua entitat financera.

Es tracta d’un missatge fraudulent en el qual s’avisa al receptor del SMS que a partir d’una determinada data no podrà utilitzar la seua targeta bancària, per la qual cosa li demanen punxar en un enllaç per a activar el nou sistema de seguretat web.

A través d’aqueix enllaç adjunt, en realitat es recondueix a una pàgina falsa on li sol·liciten les dades bancàries i personals, així com l’usuari i contrasenya d’accés a la seua banca en línia i un telèfon de contacte.

 

 

Què fer si rebem el missatge

 

És important que l’usuari no entre en el missatge i, molt menys, aporte qualsevol mena de dada bancària o personal. El millor és fer cas omís del missatge i eliminar-lo.

En cas d’haver patit una suplantació d’identitat, robatori de compte o frau, recomana documentar tot l’ocorregut, fer captura de pantalla de tota la informació sobre el succés per a poder-lo aportar en la corresponent denúncia i acudir al més prompte possible a un servei tècnic per a restablir el terminal a valors de fàbrica.
 

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.