Nova estafa a través d’un SMS que simula ser del teu banc per a robar dades

 

La Policia Nacional ha detectat diverses estafes mitjançant SMS en els quals se suplanta a entitats bancàries amb l’objectiu si es fes amb dades personals i contrasenyes, per la qual cosa ha alertat als ciutadans perquè extremen precaucions davant esta mena de missatges.

El modus operandi dels estafadors comença amb la recepció de SMS en el qual la víctima rep una alerta, pel que sembla de la seua entitat financera.

Es tracta d’un missatge fraudulent en el qual s’avisa al receptor del SMS que a partir d’una determinada data no podrà utilitzar la seua targeta bancària, per la qual cosa li demanen punxar en un enllaç per a activar el nou sistema de seguretat web.

A través d’aqueix enllaç adjunt, en realitat es recondueix a una pàgina falsa on li sol·liciten les dades bancàries i personals, així com l’usuari i contrasenya d’accés a la seua banca en línia i un telèfon de contacte.

 

 

Què fer si rebem el missatge

 

És important que l’usuari no entre en el missatge i, molt menys, aporte qualsevol mena de dada bancària o personal. El millor és fer cas omís del missatge i eliminar-lo.

En cas d’haver patit una suplantació d’identitat, robatori de compte o frau, recomana documentar tot l’ocorregut, fer captura de pantalla de tota la informació sobre el succés per a poder-lo aportar en la corresponent denúncia i acudir al més prompte possible a un servei tècnic per a restablir el terminal a valors de fàbrica.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.