15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Nova estafa a través d’un SMS que simula ser del teu banc per a robar dades

 

La Policia Nacional ha detectat diverses estafes mitjançant SMS en els quals se suplanta a entitats bancàries amb l’objectiu si es fes amb dades personals i contrasenyes, per la qual cosa ha alertat als ciutadans perquè extremen precaucions davant esta mena de missatges.

El modus operandi dels estafadors comença amb la recepció de SMS en el qual la víctima rep una alerta, pel que sembla de la seua entitat financera.

Es tracta d’un missatge fraudulent en el qual s’avisa al receptor del SMS que a partir d’una determinada data no podrà utilitzar la seua targeta bancària, per la qual cosa li demanen punxar en un enllaç per a activar el nou sistema de seguretat web.

A través d’aqueix enllaç adjunt, en realitat es recondueix a una pàgina falsa on li sol·liciten les dades bancàries i personals, així com l’usuari i contrasenya d’accés a la seua banca en línia i un telèfon de contacte.

 

 

Què fer si rebem el missatge

 

És important que l’usuari no entre en el missatge i, molt menys, aporte qualsevol mena de dada bancària o personal. El millor és fer cas omís del missatge i eliminar-lo.

En cas d’haver patit una suplantació d’identitat, robatori de compte o frau, recomana documentar tot l’ocorregut, fer captura de pantalla de tota la informació sobre el succés per a poder-lo aportar en la corresponent denúncia i acudir al més prompte possible a un servei tècnic per a restablir el terminal a valors de fàbrica.
 

Últimes notícies

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.