Nova estafa a través d’un SMS que simula ser del teu banc per a robar dades

 

La Policia Nacional ha detectat diverses estafes mitjançant SMS en els quals se suplanta a entitats bancàries amb l’objectiu si es fes amb dades personals i contrasenyes, per la qual cosa ha alertat als ciutadans perquè extremen precaucions davant esta mena de missatges.

El modus operandi dels estafadors comença amb la recepció de SMS en el qual la víctima rep una alerta, pel que sembla de la seua entitat financera.

Es tracta d’un missatge fraudulent en el qual s’avisa al receptor del SMS que a partir d’una determinada data no podrà utilitzar la seua targeta bancària, per la qual cosa li demanen punxar en un enllaç per a activar el nou sistema de seguretat web.

A través d’aqueix enllaç adjunt, en realitat es recondueix a una pàgina falsa on li sol·liciten les dades bancàries i personals, així com l’usuari i contrasenya d’accés a la seua banca en línia i un telèfon de contacte.

 

 

Què fer si rebem el missatge

 

És important que l’usuari no entre en el missatge i, molt menys, aporte qualsevol mena de dada bancària o personal. El millor és fer cas omís del missatge i eliminar-lo.

En cas d’haver patit una suplantació d’identitat, robatori de compte o frau, recomana documentar tot l’ocorregut, fer captura de pantalla de tota la informació sobre el succés per a poder-lo aportar en la corresponent denúncia i acudir al més prompte possible a un servei tècnic per a restablir el terminal a valors de fàbrica.
 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.