Cinc mesures per a reforçar la seguretat de la llar durant les vacances

 

Ningú pot garantir-li que no entren en el seu habitatge habitual mentre està fora, de vacances. I encara que contractar un servei d’alarmes pot previndre la major part dels aplanaments, el seu preu ronda els 50 euros al mes i sol estar lligat a una permanència de fins a dos anys. Per això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) apunta cinc mesures que no impliquen la contractació d’aquesta mena de serveis.

 

Dues mesures gratuïtes que redueixen a la meitat el risc de robatori

  • Tancar bé portes i finestres, fins i tot encara que estiguen en altura: els lladres poden grimpar per les canonades exteriors.
  • No deixar senyals que la casa està buida. No baixe totes les persianes i connectar-se un llum amb temporitzador a la nit, programe la ràdio i demane a algun veí que reculla el correu de la bústia.
  • Posar reixes en les finestres o, millor encara, finestres oscil·lobatents amb cristall doble laminat, difícils de trencar.
  • Instal·lar una porta cuirassada o bé una blindada amb planxes i platines de reforç d’acer, més barata.
  • És important que el cilindre del pany porte un escut de seguretat resistent al trepant; i que la clau siga amb disseny d’osques antibumping.

 

En qualsevol cas, OCU recorda que els assalts als habitatges són menys freqüents del que puga semblar. Segons les dades del Ministeri d’Interior, el nombre de robatoris amb força va descendir durant la pandèmia.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.