Cinc mesures per a reforçar la seguretat de la llar durant les vacances

 

Ningú pot garantir-li que no entren en el seu habitatge habitual mentre està fora, de vacances. I encara que contractar un servei d’alarmes pot previndre la major part dels aplanaments, el seu preu ronda els 50 euros al mes i sol estar lligat a una permanència de fins a dos anys. Per això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) apunta cinc mesures que no impliquen la contractació d’aquesta mena de serveis.

 

Dues mesures gratuïtes que redueixen a la meitat el risc de robatori

  • Tancar bé portes i finestres, fins i tot encara que estiguen en altura: els lladres poden grimpar per les canonades exteriors.
  • No deixar senyals que la casa està buida. No baixe totes les persianes i connectar-se un llum amb temporitzador a la nit, programe la ràdio i demane a algun veí que reculla el correu de la bústia.
  • Posar reixes en les finestres o, millor encara, finestres oscil·lobatents amb cristall doble laminat, difícils de trencar.
  • Instal·lar una porta cuirassada o bé una blindada amb planxes i platines de reforç d’acer, més barata.
  • És important que el cilindre del pany porte un escut de seguretat resistent al trepant; i que la clau siga amb disseny d’osques antibumping.

 

En qualsevol cas, OCU recorda que els assalts als habitatges són menys freqüents del que puga semblar. Segons les dades del Ministeri d’Interior, el nombre de robatoris amb força va descendir durant la pandèmia.

Últimes notícies

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.