13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Cinc mesures per a reforçar la seguretat de la llar durant les vacances

 

Ningú pot garantir-li que no entren en el seu habitatge habitual mentre està fora, de vacances. I encara que contractar un servei d’alarmes pot previndre la major part dels aplanaments, el seu preu ronda els 50 euros al mes i sol estar lligat a una permanència de fins a dos anys. Per això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) apunta cinc mesures que no impliquen la contractació d’aquesta mena de serveis.

 

Dues mesures gratuïtes que redueixen a la meitat el risc de robatori

  • Tancar bé portes i finestres, fins i tot encara que estiguen en altura: els lladres poden grimpar per les canonades exteriors.
  • No deixar senyals que la casa està buida. No baixe totes les persianes i connectar-se un llum amb temporitzador a la nit, programe la ràdio i demane a algun veí que reculla el correu de la bústia.
  • Posar reixes en les finestres o, millor encara, finestres oscil·lobatents amb cristall doble laminat, difícils de trencar.
  • Instal·lar una porta cuirassada o bé una blindada amb planxes i platines de reforç d’acer, més barata.
  • És important que el cilindre del pany porte un escut de seguretat resistent al trepant; i que la clau siga amb disseny d’osques antibumping.

 

En qualsevol cas, OCU recorda que els assalts als habitatges són menys freqüents del que puga semblar. Segons les dades del Ministeri d’Interior, el nombre de robatoris amb força va descendir durant la pandèmia.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.