Cinc mesures per a reforçar la seguretat de la llar durant les vacances

 

Ningú pot garantir-li que no entren en el seu habitatge habitual mentre està fora, de vacances. I encara que contractar un servei d’alarmes pot previndre la major part dels aplanaments, el seu preu ronda els 50 euros al mes i sol estar lligat a una permanència de fins a dos anys. Per això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) apunta cinc mesures que no impliquen la contractació d’aquesta mena de serveis.

 

Dues mesures gratuïtes que redueixen a la meitat el risc de robatori

  • Tancar bé portes i finestres, fins i tot encara que estiguen en altura: els lladres poden grimpar per les canonades exteriors.
  • No deixar senyals que la casa està buida. No baixe totes les persianes i connectar-se un llum amb temporitzador a la nit, programe la ràdio i demane a algun veí que reculla el correu de la bústia.
  • Posar reixes en les finestres o, millor encara, finestres oscil·lobatents amb cristall doble laminat, difícils de trencar.
  • Instal·lar una porta cuirassada o bé una blindada amb planxes i platines de reforç d’acer, més barata.
  • És important que el cilindre del pany porte un escut de seguretat resistent al trepant; i que la clau siga amb disseny d’osques antibumping.

 

En qualsevol cas, OCU recorda que els assalts als habitatges són menys freqüents del que puga semblar. Segons les dades del Ministeri d’Interior, el nombre de robatoris amb força va descendir durant la pandèmia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla