Cinc mesures per a reforçar la seguretat de la llar durant les vacances

 

Ningú pot garantir-li que no entren en el seu habitatge habitual mentre està fora, de vacances. I encara que contractar un servei d’alarmes pot previndre la major part dels aplanaments, el seu preu ronda els 50 euros al mes i sol estar lligat a una permanència de fins a dos anys. Per això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) apunta cinc mesures que no impliquen la contractació d’aquesta mena de serveis.

 

Dues mesures gratuïtes que redueixen a la meitat el risc de robatori

  • Tancar bé portes i finestres, fins i tot encara que estiguen en altura: els lladres poden grimpar per les canonades exteriors.
  • No deixar senyals que la casa està buida. No baixe totes les persianes i connectar-se un llum amb temporitzador a la nit, programe la ràdio i demane a algun veí que reculla el correu de la bústia.
  • Posar reixes en les finestres o, millor encara, finestres oscil·lobatents amb cristall doble laminat, difícils de trencar.
  • Instal·lar una porta cuirassada o bé una blindada amb planxes i platines de reforç d’acer, més barata.
  • És important que el cilindre del pany porte un escut de seguretat resistent al trepant; i que la clau siga amb disseny d’osques antibumping.

 

En qualsevol cas, OCU recorda que els assalts als habitatges són menys freqüents del que puga semblar. Segons les dades del Ministeri d’Interior, el nombre de robatoris amb força va descendir durant la pandèmia.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.