Oltra: ‘Durant set hores he contestat a totes les preguntes que m’han plantejat’

“Durant set hores he contestat totes les qüestions que m’han plantejat des de la transparència i ara és temps també de l’administració de justícia i a esperar. Ara és el moment de tindre paciència”

Així s’ha pronunciat Oltra, davant els mitjans de comunicació, després de declarar davant el jutge per la gestió de la seua llavors Conselleria enfront del cas dels abusos sexuals del seu exmarit a una menor tutelada per la Generalitat Valenciana, i que va provocar la seua dimissió del govern del Botànic i en les files de Compromís.

De la mateixa manera, l’exvicepresidenta de la Generalitat ha arribat a primera hora del matí acompanyat al costat dels seus advocats a declarar, en qualitat d’investigada (imputada, i ha assegurat davant els mitjans de comunicació que estava “tranquil·la” i “serena” en un dels dies més decisius de la seua carrera com a representant polític.

Ha sigut rebuda entre aplaudiments i mostres de suport, principalment d’alguns càrrecs de Compromís, Més i Iniciativa. Entre els assistents estaven la secretària general de Més, Àgueda Micó; el portaveu d’Iniciativa, Alberto Ibáñez; el regidor de Mobilitat a l’Ajuntament de València, Giuseppe Grezzi; la Secretària Autonòmica de Salut Pública i diputada, Isaura Navarro; o el diputat de Compromís en Les Corts, Carles Esteve.

A la seua eixida dels jutjats, Oltra ha destacat que eixia “serena” igual que havia entrat, peo “més cansada”. Malgrat això, l’exvicepresidenta ha comparegut uns segons davant els mitjans que han fet guàrdia enfront dels jutjats tota la jornada i els ha agraït la seua espera i el seu treball. “Supose que ací fora, esperant, les hores passen més lentes”, ha comentat.

Puig continua confiant en Oltra

D’altra banda, aquest matí el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en ser preguntat per la declaració de la qual fora la portaveu del seu govern ha assenyalat que “declararà la veritat, sense cap dubte” i ha tornat a expressar la seua confiança en Oltra i en la justícia. “Per descomptat, confie en ella i en la justícia” ha manifestat.

En aquest sentit, el president del PPCV, Carlos Mazón, ha retret al cap del Consell que encara no haja demanat perdó per la gestió de la Conselleria d’Igualtat enfront de la tutela de menors. “Continue esperant que el president de la Generalitat Valenciana demane perdó o reconega algun error en la tutela en els menors en la Comunitat Valenciana, que em sembla el més rellevant fora del procés judicial” ha indicat Mazón, que també ha mostrat “absolut respecte” a la independència judicial.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.