Oltra: ‘Durant set hores he contestat a totes les preguntes que m’han plantejat’

“Durant set hores he contestat totes les qüestions que m’han plantejat des de la transparència i ara és temps també de l’administració de justícia i a esperar. Ara és el moment de tindre paciència”

Així s’ha pronunciat Oltra, davant els mitjans de comunicació, després de declarar davant el jutge per la gestió de la seua llavors Conselleria enfront del cas dels abusos sexuals del seu exmarit a una menor tutelada per la Generalitat Valenciana, i que va provocar la seua dimissió del govern del Botànic i en les files de Compromís.

De la mateixa manera, l’exvicepresidenta de la Generalitat ha arribat a primera hora del matí acompanyat al costat dels seus advocats a declarar, en qualitat d’investigada (imputada, i ha assegurat davant els mitjans de comunicació que estava “tranquil·la” i “serena” en un dels dies més decisius de la seua carrera com a representant polític.

Ha sigut rebuda entre aplaudiments i mostres de suport, principalment d’alguns càrrecs de Compromís, Més i Iniciativa. Entre els assistents estaven la secretària general de Més, Àgueda Micó; el portaveu d’Iniciativa, Alberto Ibáñez; el regidor de Mobilitat a l’Ajuntament de València, Giuseppe Grezzi; la Secretària Autonòmica de Salut Pública i diputada, Isaura Navarro; o el diputat de Compromís en Les Corts, Carles Esteve.

A la seua eixida dels jutjats, Oltra ha destacat que eixia “serena” igual que havia entrat, peo “més cansada”. Malgrat això, l’exvicepresidenta ha comparegut uns segons davant els mitjans que han fet guàrdia enfront dels jutjats tota la jornada i els ha agraït la seua espera i el seu treball. “Supose que ací fora, esperant, les hores passen més lentes”, ha comentat.

Puig continua confiant en Oltra

D’altra banda, aquest matí el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en ser preguntat per la declaració de la qual fora la portaveu del seu govern ha assenyalat que “declararà la veritat, sense cap dubte” i ha tornat a expressar la seua confiança en Oltra i en la justícia. “Per descomptat, confie en ella i en la justícia” ha manifestat.

En aquest sentit, el president del PPCV, Carlos Mazón, ha retret al cap del Consell que encara no haja demanat perdó per la gestió de la Conselleria d’Igualtat enfront de la tutela de menors. “Continue esperant que el president de la Generalitat Valenciana demane perdó o reconega algun error en la tutela en els menors en la Comunitat Valenciana, que em sembla el més rellevant fora del procés judicial” ha indicat Mazón, que també ha mostrat “absolut respecte” a la independència judicial.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.