Desarticulada una organització criminal dedicada a les baralles clandestines de galls

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic de cocaïna, al blanqueig de capitals i a les baralles clandestines de galls, la qual estava assentada a la comarca valenciana de la Ribera Alta.

L’operació s’ha saldat amb la detenció de deu persones i la intervenció de 581.000 euros en efectiu, 1,5 quilograms de cocaïna, una plantació de marihuana, dos pistoles, cinc vehicles, telèfons mòbils, joies i rellotges de luxe, així com màquines de comptar diners.

La investigació es va iniciar el novembre de 2020, arran de la detenció d’una persona que acabava d’adquirir 100 grams de cocaïna. Després d’això, es va posar en marxa l’anomenada “Operació Gall”, desenvolupada en dos fases.

La primera d’elles es va realitzar el mes de maig passat, quan es van practicar quatre registres domiciliaris, en els quals es va detindre a quatre persones i es van localitzar, a més de cocaïna i diners en efectiu, 108 galls de baralla que es trobaven ocults en un xalet.

L’habitatge disposava, fins i tot, de graderies preparades per a la visualització de baralles.

La segona fase s’ha desenvolupat en les últimes setmanes i en ella s’ha detingut a altres cinc persones, entre elles els principals responsables de l’organització criminal, i s’han realitzat tres registres domiciliaris.

Comercialitzat fins a 100 quilos de cocaïna

 

En esta segona fase s’ha intervingut 574.000 euros en efectiu, onze telèfons mòbils, tres rellotges de luxe, dos vehicles, així com dues màquines de comptar diners.

Els agents també han intervingut documents comptables de les presumptes operacions de venda de cocaïna dutes a terme per l’organització, dels quals es desprén que el grup podria haver comercialitzat en els últims mesos una quantitat pròxima als 100 quilograms de cocaïna.

Als arrestats, en imputar-se’ls un presumpte delicte de blanquejos de capitals, se’ls ha bloquejat els béns i comptes bancaris.

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.