Desarticulada una organització criminal dedicada a les baralles clandestines de galls

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic de cocaïna, al blanqueig de capitals i a les baralles clandestines de galls, la qual estava assentada a la comarca valenciana de la Ribera Alta.

L’operació s’ha saldat amb la detenció de deu persones i la intervenció de 581.000 euros en efectiu, 1,5 quilograms de cocaïna, una plantació de marihuana, dos pistoles, cinc vehicles, telèfons mòbils, joies i rellotges de luxe, així com màquines de comptar diners.

La investigació es va iniciar el novembre de 2020, arran de la detenció d’una persona que acabava d’adquirir 100 grams de cocaïna. Després d’això, es va posar en marxa l’anomenada “Operació Gall”, desenvolupada en dos fases.

La primera d’elles es va realitzar el mes de maig passat, quan es van practicar quatre registres domiciliaris, en els quals es va detindre a quatre persones i es van localitzar, a més de cocaïna i diners en efectiu, 108 galls de baralla que es trobaven ocults en un xalet.

L’habitatge disposava, fins i tot, de graderies preparades per a la visualització de baralles.

La segona fase s’ha desenvolupat en les últimes setmanes i en ella s’ha detingut a altres cinc persones, entre elles els principals responsables de l’organització criminal, i s’han realitzat tres registres domiciliaris.

Comercialitzat fins a 100 quilos de cocaïna

 

En esta segona fase s’ha intervingut 574.000 euros en efectiu, onze telèfons mòbils, tres rellotges de luxe, dos vehicles, així com dues màquines de comptar diners.

Els agents també han intervingut documents comptables de les presumptes operacions de venda de cocaïna dutes a terme per l’organització, dels quals es desprén que el grup podria haver comercialitzat en els últims mesos una quantitat pròxima als 100 quilograms de cocaïna.

Als arrestats, en imputar-se’ls un presumpte delicte de blanquejos de capitals, se’ls ha bloquejat els béns i comptes bancaris.

Últimes notícies

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.