10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Desarticulada una organització criminal dedicada a les baralles clandestines de galls

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic de cocaïna, al blanqueig de capitals i a les baralles clandestines de galls, la qual estava assentada a la comarca valenciana de la Ribera Alta.

L’operació s’ha saldat amb la detenció de deu persones i la intervenció de 581.000 euros en efectiu, 1,5 quilograms de cocaïna, una plantació de marihuana, dos pistoles, cinc vehicles, telèfons mòbils, joies i rellotges de luxe, així com màquines de comptar diners.

La investigació es va iniciar el novembre de 2020, arran de la detenció d’una persona que acabava d’adquirir 100 grams de cocaïna. Després d’això, es va posar en marxa l’anomenada “Operació Gall”, desenvolupada en dos fases.

La primera d’elles es va realitzar el mes de maig passat, quan es van practicar quatre registres domiciliaris, en els quals es va detindre a quatre persones i es van localitzar, a més de cocaïna i diners en efectiu, 108 galls de baralla que es trobaven ocults en un xalet.

L’habitatge disposava, fins i tot, de graderies preparades per a la visualització de baralles.

La segona fase s’ha desenvolupat en les últimes setmanes i en ella s’ha detingut a altres cinc persones, entre elles els principals responsables de l’organització criminal, i s’han realitzat tres registres domiciliaris.

Comercialitzat fins a 100 quilos de cocaïna

 

En esta segona fase s’ha intervingut 574.000 euros en efectiu, onze telèfons mòbils, tres rellotges de luxe, dos vehicles, així com dues màquines de comptar diners.

Els agents també han intervingut documents comptables de les presumptes operacions de venda de cocaïna dutes a terme per l’organització, dels quals es desprén que el grup podria haver comercialitzat en els últims mesos una quantitat pròxima als 100 quilograms de cocaïna.

Als arrestats, en imputar-se’ls un presumpte delicte de blanquejos de capitals, se’ls ha bloquejat els béns i comptes bancaris.

Últimes notícies

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.