Desarticulada una organització criminal dedicada a les baralles clandestines de galls

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic de cocaïna, al blanqueig de capitals i a les baralles clandestines de galls, la qual estava assentada a la comarca valenciana de la Ribera Alta.

L’operació s’ha saldat amb la detenció de deu persones i la intervenció de 581.000 euros en efectiu, 1,5 quilograms de cocaïna, una plantació de marihuana, dos pistoles, cinc vehicles, telèfons mòbils, joies i rellotges de luxe, així com màquines de comptar diners.

La investigació es va iniciar el novembre de 2020, arran de la detenció d’una persona que acabava d’adquirir 100 grams de cocaïna. Després d’això, es va posar en marxa l’anomenada “Operació Gall”, desenvolupada en dos fases.

La primera d’elles es va realitzar el mes de maig passat, quan es van practicar quatre registres domiciliaris, en els quals es va detindre a quatre persones i es van localitzar, a més de cocaïna i diners en efectiu, 108 galls de baralla que es trobaven ocults en un xalet.

L’habitatge disposava, fins i tot, de graderies preparades per a la visualització de baralles.

La segona fase s’ha desenvolupat en les últimes setmanes i en ella s’ha detingut a altres cinc persones, entre elles els principals responsables de l’organització criminal, i s’han realitzat tres registres domiciliaris.

Comercialitzat fins a 100 quilos de cocaïna

 

En esta segona fase s’ha intervingut 574.000 euros en efectiu, onze telèfons mòbils, tres rellotges de luxe, dos vehicles, així com dues màquines de comptar diners.

Els agents també han intervingut documents comptables de les presumptes operacions de venda de cocaïna dutes a terme per l’organització, dels quals es desprén que el grup podria haver comercialitzat en els últims mesos una quantitat pròxima als 100 quilograms de cocaïna.

Als arrestats, en imputar-se’ls un presumpte delicte de blanquejos de capitals, se’ls ha bloquejat els béns i comptes bancaris.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.