Desarticulada una organització criminal dedicada a les baralles clandestines de galls

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic de cocaïna, al blanqueig de capitals i a les baralles clandestines de galls, la qual estava assentada a la comarca valenciana de la Ribera Alta.

L’operació s’ha saldat amb la detenció de deu persones i la intervenció de 581.000 euros en efectiu, 1,5 quilograms de cocaïna, una plantació de marihuana, dos pistoles, cinc vehicles, telèfons mòbils, joies i rellotges de luxe, així com màquines de comptar diners.

La investigació es va iniciar el novembre de 2020, arran de la detenció d’una persona que acabava d’adquirir 100 grams de cocaïna. Després d’això, es va posar en marxa l’anomenada “Operació Gall”, desenvolupada en dos fases.

La primera d’elles es va realitzar el mes de maig passat, quan es van practicar quatre registres domiciliaris, en els quals es va detindre a quatre persones i es van localitzar, a més de cocaïna i diners en efectiu, 108 galls de baralla que es trobaven ocults en un xalet.

L’habitatge disposava, fins i tot, de graderies preparades per a la visualització de baralles.

La segona fase s’ha desenvolupat en les últimes setmanes i en ella s’ha detingut a altres cinc persones, entre elles els principals responsables de l’organització criminal, i s’han realitzat tres registres domiciliaris.

Comercialitzat fins a 100 quilos de cocaïna

 

En esta segona fase s’ha intervingut 574.000 euros en efectiu, onze telèfons mòbils, tres rellotges de luxe, dos vehicles, així com dues màquines de comptar diners.

Els agents també han intervingut documents comptables de les presumptes operacions de venda de cocaïna dutes a terme per l’organització, dels quals es desprén que el grup podria haver comercialitzat en els últims mesos una quantitat pròxima als 100 quilograms de cocaïna.

Als arrestats, en imputar-se’ls un presumpte delicte de blanquejos de capitals, se’ls ha bloquejat els béns i comptes bancaris.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.