Desarticulada una organització criminal que explotava sexualment a transsexuals

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal que presumptament es dedicava a explotar sexualment a transsexuals a Madrid i València. L’entramat criminal prostituïa a les seues víctimes en clubs d’alternació on les obligaven a estar disponibles les 24 hores del dia i a consumir substàncies estupefaents.

L’operació policial, amb la qual es dona per desmantellada l’organització al complet, ha permés l’alliberament de dos víctimes i la detenció de 10 persones en diverses províncies –Madrid, València, Màlaga, Balears i Saragossa-, així com la confiscació de 18.715 euros, 6.605 dòlars, rellotges d’alta gamma i diverses quantitats de droga i potenciadors sexuals durant els registres duts a terme a Madrid i València.

La investigació policial es va iniciar a l’agost de l’any passat amb una denúncia que posava als agents sobre la pista d’una organització criminal que es dedicava a l’explotació sexual en les comunitats autònomes de Madrid i València. Les diverses indagacions realitzades van permetre als investigadors confirmar l’existència de la xarxa criminal, assentada principalment a les ciutats de Madrid i València però amb ramificacions en altres localitats del territori nacional, que es dedicava a prostituir a transsexuals en clubs d’alternació de les dos capitals.

L’entramat contactava amb les víctimes, totes d’origen sud-americà, que es trobaven a Espanya exercint la prostitució, per a oferir-les una millora en les seues condicions de treball aprofitant la seua situació de vulnerabilitat. Quan acceptaven i començaven a treballar en algun dels clubs de l’organització, li les informava de les vertaderes condicions, que incloïen la disponibilitat 24 hores al dia i el consum obligatori de drogues.

Realitzar serveis sexuals sense cobrar com a multa

L’organització desarticulada, formada per ciutadans de diverses nacionalitats, estava perfectament jerarquitzada i comptava amb un repartiment de papers ben definit. Una vegada que tenien a les víctimes sota la seua influència, exercien un ferri control sobre elles, sotmetent-les a un estricte sistema de multes econòmiques que en múltiples ocasions suposava realitzar serveis sexuals sense percebre cap quantitat.

L’operació policial durant la qual s’ha arrestat a 10 persones –tres a Madrid, tres a València, dos a Marbella, una a Eivissa i una altra a Saragossa-, ha conclòs amb l’entrada i registre de tres domicilis a València i dos a Madrid, en els quals s’ha confiscat 18 715 euros, 6 605 dòlars, rellotges d’alta gamma, diverses quantitats de cocaïna, haixix, èxtasi líquid i popper, potenciadors sexuals i anabolitzants, així com material informàtic i documentació rellevant per a l’esclariment dels fets.

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.