Desarticulada una organització criminal que explotava sexualment a transsexuals

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal que presumptament es dedicava a explotar sexualment a transsexuals a Madrid i València. L’entramat criminal prostituïa a les seues víctimes en clubs d’alternació on les obligaven a estar disponibles les 24 hores del dia i a consumir substàncies estupefaents.

L’operació policial, amb la qual es dona per desmantellada l’organització al complet, ha permés l’alliberament de dos víctimes i la detenció de 10 persones en diverses províncies –Madrid, València, Màlaga, Balears i Saragossa-, així com la confiscació de 18.715 euros, 6.605 dòlars, rellotges d’alta gamma i diverses quantitats de droga i potenciadors sexuals durant els registres duts a terme a Madrid i València.

La investigació policial es va iniciar a l’agost de l’any passat amb una denúncia que posava als agents sobre la pista d’una organització criminal que es dedicava a l’explotació sexual en les comunitats autònomes de Madrid i València. Les diverses indagacions realitzades van permetre als investigadors confirmar l’existència de la xarxa criminal, assentada principalment a les ciutats de Madrid i València però amb ramificacions en altres localitats del territori nacional, que es dedicava a prostituir a transsexuals en clubs d’alternació de les dos capitals.

L’entramat contactava amb les víctimes, totes d’origen sud-americà, que es trobaven a Espanya exercint la prostitució, per a oferir-les una millora en les seues condicions de treball aprofitant la seua situació de vulnerabilitat. Quan acceptaven i començaven a treballar en algun dels clubs de l’organització, li les informava de les vertaderes condicions, que incloïen la disponibilitat 24 hores al dia i el consum obligatori de drogues.

Realitzar serveis sexuals sense cobrar com a multa

L’organització desarticulada, formada per ciutadans de diverses nacionalitats, estava perfectament jerarquitzada i comptava amb un repartiment de papers ben definit. Una vegada que tenien a les víctimes sota la seua influència, exercien un ferri control sobre elles, sotmetent-les a un estricte sistema de multes econòmiques que en múltiples ocasions suposava realitzar serveis sexuals sense percebre cap quantitat.

L’operació policial durant la qual s’ha arrestat a 10 persones –tres a Madrid, tres a València, dos a Marbella, una a Eivissa i una altra a Saragossa-, ha conclòs amb l’entrada i registre de tres domicilis a València i dos a Madrid, en els quals s’ha confiscat 18 715 euros, 6 605 dòlars, rellotges d’alta gamma, diverses quantitats de cocaïna, haixix, èxtasi líquid i popper, potenciadors sexuals i anabolitzants, així com material informàtic i documentació rellevant per a l’esclariment dels fets.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.