Desarticulada una organització criminal que explotava sexualment a transsexuals

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal que presumptament es dedicava a explotar sexualment a transsexuals a Madrid i València. L’entramat criminal prostituïa a les seues víctimes en clubs d’alternació on les obligaven a estar disponibles les 24 hores del dia i a consumir substàncies estupefaents.

L’operació policial, amb la qual es dona per desmantellada l’organització al complet, ha permés l’alliberament de dos víctimes i la detenció de 10 persones en diverses províncies –Madrid, València, Màlaga, Balears i Saragossa-, així com la confiscació de 18.715 euros, 6.605 dòlars, rellotges d’alta gamma i diverses quantitats de droga i potenciadors sexuals durant els registres duts a terme a Madrid i València.

La investigació policial es va iniciar a l’agost de l’any passat amb una denúncia que posava als agents sobre la pista d’una organització criminal que es dedicava a l’explotació sexual en les comunitats autònomes de Madrid i València. Les diverses indagacions realitzades van permetre als investigadors confirmar l’existència de la xarxa criminal, assentada principalment a les ciutats de Madrid i València però amb ramificacions en altres localitats del territori nacional, que es dedicava a prostituir a transsexuals en clubs d’alternació de les dos capitals.

L’entramat contactava amb les víctimes, totes d’origen sud-americà, que es trobaven a Espanya exercint la prostitució, per a oferir-les una millora en les seues condicions de treball aprofitant la seua situació de vulnerabilitat. Quan acceptaven i començaven a treballar en algun dels clubs de l’organització, li les informava de les vertaderes condicions, que incloïen la disponibilitat 24 hores al dia i el consum obligatori de drogues.

Realitzar serveis sexuals sense cobrar com a multa

L’organització desarticulada, formada per ciutadans de diverses nacionalitats, estava perfectament jerarquitzada i comptava amb un repartiment de papers ben definit. Una vegada que tenien a les víctimes sota la seua influència, exercien un ferri control sobre elles, sotmetent-les a un estricte sistema de multes econòmiques que en múltiples ocasions suposava realitzar serveis sexuals sense percebre cap quantitat.

L’operació policial durant la qual s’ha arrestat a 10 persones –tres a Madrid, tres a València, dos a Marbella, una a Eivissa i una altra a Saragossa-, ha conclòs amb l’entrada i registre de tres domicilis a València i dos a Madrid, en els quals s’ha confiscat 18 715 euros, 6 605 dòlars, rellotges d’alta gamma, diverses quantitats de cocaïna, haixix, èxtasi líquid i popper, potenciadors sexuals i anabolitzants, així com material informàtic i documentació rellevant per a l’esclariment dels fets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.