El pare dels xiquets de Godella, també detingut

 

El pare dels dos xiquets desapareguts a Godella (L’Horta Nord) que van ser trobats sense vida en la vesprada del dijous ha sigut també detingut. La mare ja havia sigut arrestada ahir després de revelar als agents el lloc on es trobaven els cadàvers.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació, l’home, que durant la jornada d’ahir es mantenia com a investigat, ja té la condició de detingut. Previsiblement, els dos progenitors passaran a disposició judicial demà dissabte.

 

Els cossos dels menors, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats en la vesprada d’ahir enterrats de forma separada molt prop de la casa on vivien amb els seus pares en dos espais diferents, un a uns 75 metres i l’altre a aproximadament 150 metres. La mare va ser arrestada, encara que ni ella ni el pare ha confessat l’autoria dels fets.

 

Els menors havien sigut vistos per última vegada el dimecres per una amiga de la família que els va portar menjar. L’operatiu de cerca es va iniciar en rebre en el matí del dijous almenys dos telefonades que alertaven que s’havien sentit crits a la casa que ocupava aquesta parella en el terme municipal de Godella, pròxim a Rocafort.

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local van comprovar que el pare estava a la casa, però no la mare. Alguns testimonis indicaven que havia eixit corrent nua, fins que va ser trobada al migdia amagada en un bidó, amb arrapades «pròpies d’haver corregut, sense més». A més, davant les preguntes sobre els menors, les respostes del pare haurien sigut «incoherents».

 

En atenció als mitjans, el delegat del Govern en la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va explicar anit que, encara que en un primer moment la mare no mostrava una actitud de col·laboració amb la Guàrdia Civil i realitzava manifestacions confuses com que els seus fills «havien de ressuscitar», els agents van poder convéncer-la finalment de la conveniència que revelara on es trobaven els cossos.

 

La investigació segueix oberta a l’espera de realitzar les autòpsies i les proves forenses per a l’esclariment del tràgic succés.

 

El dispositiu va estar format per 110 efectius amb participació de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones vives i mortes.

 

Aquest mateix divendres, els ajuntaments de Godella i Rocafort han decretat tres dies de dol i guardaran minuts de silenci en memòria dels menuts.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.