El pare dels xiquets de Godella, també detingut

 

El pare dels dos xiquets desapareguts a Godella (L’Horta Nord) que van ser trobats sense vida en la vesprada del dijous ha sigut també detingut. La mare ja havia sigut arrestada ahir després de revelar als agents el lloc on es trobaven els cadàvers.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació, l’home, que durant la jornada d’ahir es mantenia com a investigat, ja té la condició de detingut. Previsiblement, els dos progenitors passaran a disposició judicial demà dissabte.

 

Els cossos dels menors, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats en la vesprada d’ahir enterrats de forma separada molt prop de la casa on vivien amb els seus pares en dos espais diferents, un a uns 75 metres i l’altre a aproximadament 150 metres. La mare va ser arrestada, encara que ni ella ni el pare ha confessat l’autoria dels fets.

 

Els menors havien sigut vistos per última vegada el dimecres per una amiga de la família que els va portar menjar. L’operatiu de cerca es va iniciar en rebre en el matí del dijous almenys dos telefonades que alertaven que s’havien sentit crits a la casa que ocupava aquesta parella en el terme municipal de Godella, pròxim a Rocafort.

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local van comprovar que el pare estava a la casa, però no la mare. Alguns testimonis indicaven que havia eixit corrent nua, fins que va ser trobada al migdia amagada en un bidó, amb arrapades «pròpies d’haver corregut, sense més». A més, davant les preguntes sobre els menors, les respostes del pare haurien sigut «incoherents».

 

En atenció als mitjans, el delegat del Govern en la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va explicar anit que, encara que en un primer moment la mare no mostrava una actitud de col·laboració amb la Guàrdia Civil i realitzava manifestacions confuses com que els seus fills «havien de ressuscitar», els agents van poder convéncer-la finalment de la conveniència que revelara on es trobaven els cossos.

 

La investigació segueix oberta a l’espera de realitzar les autòpsies i les proves forenses per a l’esclariment del tràgic succés.

 

El dispositiu va estar format per 110 efectius amb participació de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones vives i mortes.

 

Aquest mateix divendres, els ajuntaments de Godella i Rocafort han decretat tres dies de dol i guardaran minuts de silenci en memòria dels menuts.

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU