El pare dels xiquets de Godella, també detingut

 

El pare dels dos xiquets desapareguts a Godella (L’Horta Nord) que van ser trobats sense vida en la vesprada del dijous ha sigut també detingut. La mare ja havia sigut arrestada ahir després de revelar als agents el lloc on es trobaven els cadàvers.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació, l’home, que durant la jornada d’ahir es mantenia com a investigat, ja té la condició de detingut. Previsiblement, els dos progenitors passaran a disposició judicial demà dissabte.

 

Els cossos dels menors, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats en la vesprada d’ahir enterrats de forma separada molt prop de la casa on vivien amb els seus pares en dos espais diferents, un a uns 75 metres i l’altre a aproximadament 150 metres. La mare va ser arrestada, encara que ni ella ni el pare ha confessat l’autoria dels fets.

 

Els menors havien sigut vistos per última vegada el dimecres per una amiga de la família que els va portar menjar. L’operatiu de cerca es va iniciar en rebre en el matí del dijous almenys dos telefonades que alertaven que s’havien sentit crits a la casa que ocupava aquesta parella en el terme municipal de Godella, pròxim a Rocafort.

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local van comprovar que el pare estava a la casa, però no la mare. Alguns testimonis indicaven que havia eixit corrent nua, fins que va ser trobada al migdia amagada en un bidó, amb arrapades «pròpies d’haver corregut, sense més». A més, davant les preguntes sobre els menors, les respostes del pare haurien sigut «incoherents».

 

En atenció als mitjans, el delegat del Govern en la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va explicar anit que, encara que en un primer moment la mare no mostrava una actitud de col·laboració amb la Guàrdia Civil i realitzava manifestacions confuses com que els seus fills «havien de ressuscitar», els agents van poder convéncer-la finalment de la conveniència que revelara on es trobaven els cossos.

 

La investigació segueix oberta a l’espera de realitzar les autòpsies i les proves forenses per a l’esclariment del tràgic succés.

 

El dispositiu va estar format per 110 efectius amb participació de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones vives i mortes.

 

Aquest mateix divendres, els ajuntaments de Godella i Rocafort han decretat tres dies de dol i guardaran minuts de silenci en memòria dels menuts.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.