7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El pare dels xiquets de Godella, també detingut

 

El pare dels dos xiquets desapareguts a Godella (L’Horta Nord) que van ser trobats sense vida en la vesprada del dijous ha sigut també detingut. La mare ja havia sigut arrestada ahir després de revelar als agents el lloc on es trobaven els cadàvers.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de la investigació, l’home, que durant la jornada d’ahir es mantenia com a investigat, ja té la condició de detingut. Previsiblement, els dos progenitors passaran a disposició judicial demà dissabte.

 

Els cossos dels menors, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats en la vesprada d’ahir enterrats de forma separada molt prop de la casa on vivien amb els seus pares en dos espais diferents, un a uns 75 metres i l’altre a aproximadament 150 metres. La mare va ser arrestada, encara que ni ella ni el pare ha confessat l’autoria dels fets.

 

Els menors havien sigut vistos per última vegada el dimecres per una amiga de la família que els va portar menjar. L’operatiu de cerca es va iniciar en rebre en el matí del dijous almenys dos telefonades que alertaven que s’havien sentit crits a la casa que ocupava aquesta parella en el terme municipal de Godella, pròxim a Rocafort.

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local van comprovar que el pare estava a la casa, però no la mare. Alguns testimonis indicaven que havia eixit corrent nua, fins que va ser trobada al migdia amagada en un bidó, amb arrapades “pròpies d’haver corregut, sense més”. A més, davant les preguntes sobre els menors, les respostes del pare haurien sigut “incoherents”.

 

En atenció als mitjans, el delegat del Govern en la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va explicar anit que, encara que en un primer moment la mare no mostrava una actitud de col·laboració amb la Guàrdia Civil i realitzava manifestacions confuses com que els seus fills “havien de ressuscitar”, els agents van poder convéncer-la finalment de la conveniència que revelara on es trobaven els cossos.

 

La investigació segueix oberta a l’espera de realitzar les autòpsies i les proves forenses per a l’esclariment del tràgic succés.

 

El dispositiu va estar format per 110 efectius amb participació de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones vives i mortes.

 

Aquest mateix divendres, els ajuntaments de Godella i Rocafort han decretat tres dies de dol i guardaran minuts de silenci en memòria dels menuts.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.