Una parella a València ha rebut insults i agressions, ‘Moro de merda, ves-te’n al teu país’

Ejemplo de shortcode con estilo
    Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat. Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la […]

 

 

Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat.

Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la sala del 092 va requerir la presència d’una patrulla perquè es dirigís a un carrer d’este barri on, pel que sembla, un grup d’homes estava agredint al propietari d’un establiment, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

En arribar al lloc dels fets, la patrulla de la cinquena Unitat de Districte ha detingut a un dels joves, que presentava una alteració en la pell i la camiseta trencada, qui ha negat la seua relació amb l’agressió.

Gràcies a la col·laboració ciutadana, la patrulla de la Policia Local ha localitzat en els voltants a altres dos homes, un dels quals, en ser preguntat pels fets, ha respost als agents: «en el meu barri no em crida l’atenció cap moro de merda».

A continuació, els agents entrevistaren al matrimoni que regenta l’establiment i presentaven diverses lesions.

El propietari de la fruiteria tenia un cop en el pòmul i danys a les cames, mentre que la seua dona va declarar haver rebut també alguns colps, per la qual cosa la parella van ser traslladats a l’Hospital La Fe de València.

El matrimoni va relatar als agents que el matí d’ahir entraren tres joves sense cap intenció de comprar en l’establiment i des del primer moment es mostraren agresius i despectius al propietari al qual anomenaren «moro de merda» i pronunciant frases com «vés-te’n al teu país» o «no vals per a res» i han començat a tirar la fruita al sòl.

A continuació pel que sembla s’inicià un forcejament entre el propietari i un dels detinguts sumant-se els altres dos homes que també han resultat detinguts.

Els tres detinguts propinaren puntades, cops de puny i colzades al matrimoni i continuaren en l’exterior amb l’agressió i tirant el gènere exposat, segons el relat de diversos testimonis que presenciaren els fets.

Al lloc també es va desplaçar una patrulla de la Policia Nacional que col.laborà en el trasllat d’un dels detinguts.

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha donat el seu suport

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha traslladat el seu suport al matrimoni agredit i el de la Policia Local i de l’Ajuntament de València.

«Avui ens han insultat, agredit i menyspreat a tots i a totes, als quals lluitem dia a dia per bandejar les manifestacions d’odi, xenofòbia i racisme de la nostra societat», lamentà Cano.

El regidor ha advertit així mateix que «l’agressió que ha patit este matrimoni en els nostres carrers és una evidència del perill real que tenen unes manifestacions molt concretes, afortunadament minoritàries en la nostra societat, i un discurs que agredeix i atempta contra els drets humans fonamentals».

Cano ha asseverat finalment que el consistori «no consentirà» este tipus d’actuacions que -ha advertit- «no tenen cabuda en esta societat».

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.