Una parella a València ha rebut insults i agressions, ‘Moro de merda, ves-te’n al teu país’

 

 

Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat.

Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la sala del 092 va requerir la presència d’una patrulla perquè es dirigís a un carrer d’este barri on, pel que sembla, un grup d’homes estava agredint al propietari d’un establiment, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

En arribar al lloc dels fets, la patrulla de la cinquena Unitat de Districte ha detingut a un dels joves, que presentava una alteració en la pell i la camiseta trencada, qui ha negat la seua relació amb l’agressió.

Gràcies a la col·laboració ciutadana, la patrulla de la Policia Local ha localitzat en els voltants a altres dos homes, un dels quals, en ser preguntat pels fets, ha respost als agents: «en el meu barri no em crida l’atenció cap moro de merda».

A continuació, els agents entrevistaren al matrimoni que regenta l’establiment i presentaven diverses lesions.

El propietari de la fruiteria tenia un cop en el pòmul i danys a les cames, mentre que la seua dona va declarar haver rebut també alguns colps, per la qual cosa la parella van ser traslladats a l’Hospital La Fe de València.

El matrimoni va relatar als agents que el matí d’ahir entraren tres joves sense cap intenció de comprar en l’establiment i des del primer moment es mostraren agresius i despectius al propietari al qual anomenaren «moro de merda» i pronunciant frases com «vés-te’n al teu país» o «no vals per a res» i han començat a tirar la fruita al sòl.

A continuació pel que sembla s’inicià un forcejament entre el propietari i un dels detinguts sumant-se els altres dos homes que també han resultat detinguts.

Els tres detinguts propinaren puntades, cops de puny i colzades al matrimoni i continuaren en l’exterior amb l’agressió i tirant el gènere exposat, segons el relat de diversos testimonis que presenciaren els fets.

Al lloc també es va desplaçar una patrulla de la Policia Nacional que col.laborà en el trasllat d’un dels detinguts.

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha donat el seu suport

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha traslladat el seu suport al matrimoni agredit i el de la Policia Local i de l’Ajuntament de València.

«Avui ens han insultat, agredit i menyspreat a tots i a totes, als quals lluitem dia a dia per bandejar les manifestacions d’odi, xenofòbia i racisme de la nostra societat», lamentà Cano.

El regidor ha advertit així mateix que «l’agressió que ha patit este matrimoni en els nostres carrers és una evidència del perill real que tenen unes manifestacions molt concretes, afortunadament minoritàries en la nostra societat, i un discurs que agredeix i atempta contra els drets humans fonamentals».

Cano ha asseverat finalment que el consistori «no consentirà» este tipus d’actuacions que -ha advertit- «no tenen cabuda en esta societat».

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.