8.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Una parella a València ha rebut insults i agressions, ‘Moro de merda, ves-te’n al teu país’

 

 

Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat.

Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la sala del 092 va requerir la presència d’una patrulla perquè es dirigís a un carrer d’este barri on, pel que sembla, un grup d’homes estava agredint al propietari d’un establiment, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

En arribar al lloc dels fets, la patrulla de la cinquena Unitat de Districte ha detingut a un dels joves, que presentava una alteració en la pell i la camiseta trencada, qui ha negat la seua relació amb l’agressió.

Gràcies a la col·laboració ciutadana, la patrulla de la Policia Local ha localitzat en els voltants a altres dos homes, un dels quals, en ser preguntat pels fets, ha respost als agents: “en el meu barri no em crida l’atenció cap moro de merda”.

A continuació, els agents entrevistaren al matrimoni que regenta l’establiment i presentaven diverses lesions.

El propietari de la fruiteria tenia un cop en el pòmul i danys a les cames, mentre que la seua dona va declarar haver rebut també alguns colps, per la qual cosa la parella van ser traslladats a l’Hospital La Fe de València.

El matrimoni va relatar als agents que el matí d’ahir entraren tres joves sense cap intenció de comprar en l’establiment i des del primer moment es mostraren agresius i despectius al propietari al qual anomenaren “moro de merda” i pronunciant frases com “vés-te’n al teu país” o “no vals per a res” i han començat a tirar la fruita al sòl.

A continuació pel que sembla s’inicià un forcejament entre el propietari i un dels detinguts sumant-se els altres dos homes que també han resultat detinguts.

Els tres detinguts propinaren puntades, cops de puny i colzades al matrimoni i continuaren en l’exterior amb l’agressió i tirant el gènere exposat, segons el relat de diversos testimonis que presenciaren els fets.

Al lloc també es va desplaçar una patrulla de la Policia Nacional que col.laborà en el trasllat d’un dels detinguts.

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha donat el seu suport

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha traslladat el seu suport al matrimoni agredit i el de la Policia Local i de l’Ajuntament de València.

“Avui ens han insultat, agredit i menyspreat a tots i a totes, als quals lluitem dia a dia per bandejar les manifestacions d’odi, xenofòbia i racisme de la nostra societat”, lamentà Cano.

El regidor ha advertit així mateix que “l’agressió que ha patit este matrimoni en els nostres carrers és una evidència del perill real que tenen unes manifestacions molt concretes, afortunadament minoritàries en la nostra societat, i un discurs que agredeix i atempta contra els drets humans fonamentals”.

Cano ha asseverat finalment que el consistori “no consentirà” este tipus d’actuacions que -ha advertit- “no tenen cabuda en esta societat”.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.