Una parella a València ha rebut insults i agressions, ‘Moro de merda, ves-te’n al teu país’

 

 

Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat.

Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la sala del 092 va requerir la presència d’una patrulla perquè es dirigís a un carrer d’este barri on, pel que sembla, un grup d’homes estava agredint al propietari d’un establiment, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

En arribar al lloc dels fets, la patrulla de la cinquena Unitat de Districte ha detingut a un dels joves, que presentava una alteració en la pell i la camiseta trencada, qui ha negat la seua relació amb l’agressió.

Gràcies a la col·laboració ciutadana, la patrulla de la Policia Local ha localitzat en els voltants a altres dos homes, un dels quals, en ser preguntat pels fets, ha respost als agents: “en el meu barri no em crida l’atenció cap moro de merda”.

A continuació, els agents entrevistaren al matrimoni que regenta l’establiment i presentaven diverses lesions.

El propietari de la fruiteria tenia un cop en el pòmul i danys a les cames, mentre que la seua dona va declarar haver rebut també alguns colps, per la qual cosa la parella van ser traslladats a l’Hospital La Fe de València.

El matrimoni va relatar als agents que el matí d’ahir entraren tres joves sense cap intenció de comprar en l’establiment i des del primer moment es mostraren agresius i despectius al propietari al qual anomenaren “moro de merda” i pronunciant frases com “vés-te’n al teu país” o “no vals per a res” i han començat a tirar la fruita al sòl.

A continuació pel que sembla s’inicià un forcejament entre el propietari i un dels detinguts sumant-se els altres dos homes que també han resultat detinguts.

Els tres detinguts propinaren puntades, cops de puny i colzades al matrimoni i continuaren en l’exterior amb l’agressió i tirant el gènere exposat, segons el relat de diversos testimonis que presenciaren els fets.

Al lloc també es va desplaçar una patrulla de la Policia Nacional que col.laborà en el trasllat d’un dels detinguts.

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha donat el seu suport

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha traslladat el seu suport al matrimoni agredit i el de la Policia Local i de l’Ajuntament de València.

“Avui ens han insultat, agredit i menyspreat a tots i a totes, als quals lluitem dia a dia per bandejar les manifestacions d’odi, xenofòbia i racisme de la nostra societat”, lamentà Cano.

El regidor ha advertit així mateix que “l’agressió que ha patit este matrimoni en els nostres carrers és una evidència del perill real que tenen unes manifestacions molt concretes, afortunadament minoritàries en la nostra societat, i un discurs que agredeix i atempta contra els drets humans fonamentals”.

Cano ha asseverat finalment que el consistori “no consentirà” este tipus d’actuacions que -ha advertit- “no tenen cabuda en esta societat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.