Una parella a València ha rebut insults i agressions, ‘Moro de merda, ves-te’n al teu país’

 

 

Agents de la Policia Local de València han detingut a tres joves, d’entre 22 i 36 anys, com a presumptes autors de delictes d’odi, lesions i danys després d’agredir ahir al matí a un matrimoni propietaris d’ una fruiteria en el barri de Benicalap de la ciutat.

Els fets és produïen cap a les 9.00 hores, quan la sala del 092 va requerir la presència d’una patrulla perquè es dirigís a un carrer d’este barri on, pel que sembla, un grup d’homes estava agredint al propietari d’un establiment, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

En arribar al lloc dels fets, la patrulla de la cinquena Unitat de Districte ha detingut a un dels joves, que presentava una alteració en la pell i la camiseta trencada, qui ha negat la seua relació amb l’agressió.

Gràcies a la col·laboració ciutadana, la patrulla de la Policia Local ha localitzat en els voltants a altres dos homes, un dels quals, en ser preguntat pels fets, ha respost als agents: «en el meu barri no em crida l’atenció cap moro de merda».

A continuació, els agents entrevistaren al matrimoni que regenta l’establiment i presentaven diverses lesions.

El propietari de la fruiteria tenia un cop en el pòmul i danys a les cames, mentre que la seua dona va declarar haver rebut també alguns colps, per la qual cosa la parella van ser traslladats a l’Hospital La Fe de València.

El matrimoni va relatar als agents que el matí d’ahir entraren tres joves sense cap intenció de comprar en l’establiment i des del primer moment es mostraren agresius i despectius al propietari al qual anomenaren «moro de merda» i pronunciant frases com «vés-te’n al teu país» o «no vals per a res» i han començat a tirar la fruita al sòl.

A continuació pel que sembla s’inicià un forcejament entre el propietari i un dels detinguts sumant-se els altres dos homes que també han resultat detinguts.

Els tres detinguts propinaren puntades, cops de puny i colzades al matrimoni i continuaren en l’exterior amb l’agressió i tirant el gènere exposat, segons el relat de diversos testimonis que presenciaren els fets.

Al lloc també es va desplaçar una patrulla de la Policia Nacional que col.laborà en el trasllat d’un dels detinguts.

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aaron Cano, ha donat el seu suport

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha traslladat el seu suport al matrimoni agredit i el de la Policia Local i de l’Ajuntament de València.

«Avui ens han insultat, agredit i menyspreat a tots i a totes, als quals lluitem dia a dia per bandejar les manifestacions d’odi, xenofòbia i racisme de la nostra societat», lamentà Cano.

El regidor ha advertit així mateix que «l’agressió que ha patit este matrimoni en els nostres carrers és una evidència del perill real que tenen unes manifestacions molt concretes, afortunadament minoritàries en la nostra societat, i un discurs que agredeix i atempta contra els drets humans fonamentals».

Cano ha asseverat finalment que el consistori «no consentirà» este tipus d’actuacions que -ha advertit- «no tenen cabuda en esta societat».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.