Investiguen la participació de nou persones en el robatori de 760 quilos de fruita en el Vinalopó Mitjà

 

La Guàrdia Civil ha investigat a nou persones, sis hòmens i tres dones, com a presumptes autors de tres delictes de robatori i un delicte menys greu d’apropiació indeguda, per suposadament estar relacionats amb la sostracció de 700 quilos de bresquilles, 50 quilos de raïm i 10 melons.

 

L’institut armat ha explicat este dimarts que les investigacions sorgixen de l’operatiu per a previndre la comissió de delictes en explotacions agrícoles i ramaderes. D’esta forma, en un mes, s’ha investigat a nou persones per la seua presumpta implicació en tres delictes de furt i un delicte d’apropiació indeguda en la comarca del Vinalopó Mitjà.

 

Els dos primers fets van ocórrer els dies 30 de juliol i 5 d’agost quan quatre persones, dos hòmes i dos dones, van ser sorpreses mentres furtaven alguns quilos de raïm en dos finques agrícoles de Monforte del Cid i d’Aspe, en la mateixa comarca. En esta intervenció es van recuperar 50 quilos de raïm.

 

No s’ha establit l’origen de les bresquilles

D’altra banda, el passat dia 18 d’agost, es van identificar dos cotxes durant un control preventiu de la Guàrdia Civil en el Pinós, que portaven una càrrega de 700 quilos de bresquilles. Les quatre persones que anaven en ells no van poder assegurar la seua procedència, per això es va procedir a la seua confiscació immediata.

A pesar de què durant 10 dies es van fer gestions amb cooperatives agrícoles, i empreses productores i exportadores de bresquilles de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, no es va arribar a establir l’origen d’este producte, que va acabar sent destruït per a evitar un possible problema de salut pública.

 

Finalment, el dia 1 de setembre es va investigar a una dona per la presumpta comissió d’un delicte lleu de robatori, ocorregut en una explotació agrícola de Novelda, després de què se li observara tractant de sostraure alguns melons del seu centre de treball.

Últimes notícies

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.