Investiguen la participació de nou persones en el robatori de 760 quilos de fruita en el Vinalopó Mitjà

 

La Guàrdia Civil ha investigat a nou persones, sis hòmens i tres dones, com a presumptes autors de tres delictes de robatori i un delicte menys greu d’apropiació indeguda, per suposadament estar relacionats amb la sostracció de 700 quilos de bresquilles, 50 quilos de raïm i 10 melons.

 

L’institut armat ha explicat este dimarts que les investigacions sorgixen de l’operatiu per a previndre la comissió de delictes en explotacions agrícoles i ramaderes. D’esta forma, en un mes, s’ha investigat a nou persones per la seua presumpta implicació en tres delictes de furt i un delicte d’apropiació indeguda en la comarca del Vinalopó Mitjà.

 

Els dos primers fets van ocórrer els dies 30 de juliol i 5 d’agost quan quatre persones, dos hòmes i dos dones, van ser sorpreses mentres furtaven alguns quilos de raïm en dos finques agrícoles de Monforte del Cid i d’Aspe, en la mateixa comarca. En esta intervenció es van recuperar 50 quilos de raïm.

 

No s’ha establit l’origen de les bresquilles

D’altra banda, el passat dia 18 d’agost, es van identificar dos cotxes durant un control preventiu de la Guàrdia Civil en el Pinós, que portaven una càrrega de 700 quilos de bresquilles. Les quatre persones que anaven en ells no van poder assegurar la seua procedència, per això es va procedir a la seua confiscació immediata.

A pesar de què durant 10 dies es van fer gestions amb cooperatives agrícoles, i empreses productores i exportadores de bresquilles de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, no es va arribar a establir l’origen d’este producte, que va acabar sent destruït per a evitar un possible problema de salut pública.

 

Finalment, el dia 1 de setembre es va investigar a una dona per la presumpta comissió d’un delicte lleu de robatori, ocorregut en una explotació agrícola de Novelda, després de què se li observara tractant de sostraure alguns melons del seu centre de treball.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.