Investiguen la participació de nou persones en el robatori de 760 quilos de fruita en el Vinalopó Mitjà

 

La Guàrdia Civil ha investigat a nou persones, sis hòmens i tres dones, com a presumptes autors de tres delictes de robatori i un delicte menys greu d’apropiació indeguda, per suposadament estar relacionats amb la sostracció de 700 quilos de bresquilles, 50 quilos de raïm i 10 melons.

 

L’institut armat ha explicat este dimarts que les investigacions sorgixen de l’operatiu per a previndre la comissió de delictes en explotacions agrícoles i ramaderes. D’esta forma, en un mes, s’ha investigat a nou persones per la seua presumpta implicació en tres delictes de furt i un delicte d’apropiació indeguda en la comarca del Vinalopó Mitjà.

 

Els dos primers fets van ocórrer els dies 30 de juliol i 5 d’agost quan quatre persones, dos hòmes i dos dones, van ser sorpreses mentres furtaven alguns quilos de raïm en dos finques agrícoles de Monforte del Cid i d’Aspe, en la mateixa comarca. En esta intervenció es van recuperar 50 quilos de raïm.

 

No s’ha establit l’origen de les bresquilles

D’altra banda, el passat dia 18 d’agost, es van identificar dos cotxes durant un control preventiu de la Guàrdia Civil en el Pinós, que portaven una càrrega de 700 quilos de bresquilles. Les quatre persones que anaven en ells no van poder assegurar la seua procedència, per això es va procedir a la seua confiscació immediata.

A pesar de què durant 10 dies es van fer gestions amb cooperatives agrícoles, i empreses productores i exportadores de bresquilles de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, no es va arribar a establir l’origen d’este producte, que va acabar sent destruït per a evitar un possible problema de salut pública.

 

Finalment, el dia 1 de setembre es va investigar a una dona per la presumpta comissió d’un delicte lleu de robatori, ocorregut en una explotació agrícola de Novelda, després de què se li observara tractant de sostraure alguns melons del seu centre de treball.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.