Investiguen la participació de nou persones en el robatori de 760 quilos de fruita en el Vinalopó Mitjà

 

La Guàrdia Civil ha investigat a nou persones, sis hòmens i tres dones, com a presumptes autors de tres delictes de robatori i un delicte menys greu d’apropiació indeguda, per suposadament estar relacionats amb la sostracció de 700 quilos de bresquilles, 50 quilos de raïm i 10 melons.

 

L’institut armat ha explicat este dimarts que les investigacions sorgixen de l’operatiu per a previndre la comissió de delictes en explotacions agrícoles i ramaderes. D’esta forma, en un mes, s’ha investigat a nou persones per la seua presumpta implicació en tres delictes de furt i un delicte d’apropiació indeguda en la comarca del Vinalopó Mitjà.

 

Els dos primers fets van ocórrer els dies 30 de juliol i 5 d’agost quan quatre persones, dos hòmes i dos dones, van ser sorpreses mentres furtaven alguns quilos de raïm en dos finques agrícoles de Monforte del Cid i d’Aspe, en la mateixa comarca. En esta intervenció es van recuperar 50 quilos de raïm.

 

No s’ha establit l’origen de les bresquilles

D’altra banda, el passat dia 18 d’agost, es van identificar dos cotxes durant un control preventiu de la Guàrdia Civil en el Pinós, que portaven una càrrega de 700 quilos de bresquilles. Les quatre persones que anaven en ells no van poder assegurar la seua procedència, per això es va procedir a la seua confiscació immediata.

A pesar de què durant 10 dies es van fer gestions amb cooperatives agrícoles, i empreses productores i exportadores de bresquilles de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, no es va arribar a establir l’origen d’este producte, que va acabar sent destruït per a evitar un possible problema de salut pública.

 

Finalment, el dia 1 de setembre es va investigar a una dona per la presumpta comissió d’un delicte lleu de robatori, ocorregut en una explotació agrícola de Novelda, després de què se li observara tractant de sostraure alguns melons del seu centre de treball.

Últimes notícies

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.