8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Guàrdia Civil recupera 50 blocs de pedra tosca furtats a Xàbia

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos homes i una dona, espanyols (42, 35 i 43 anys) com a presumptes autors d’un delicte continuat de furt de pedra tosca i un delicte d’estafa. S’han recuperat 50 blocs d’aquesta pedra, valorades en uns 1.000 euros.

 

La pedra tosca és una roca arenisca calcària formada de dunes de platja. És típica de Xàbia, l’extracció de la qual va començar en temps dels romans, però es va prohibir l’any 1972. Des d’aqueixa data, només es poden vendre i reutilitzar aquelles que ja estigueren extretes.

 

Agents de la Guàrdia Civil de Xàbia van tindre coneixement que, recentment, s’havien sostret blocs d’aquesta pedra tosca. Havia sigut en almenys dues parcel·les situades al costat dels camins pròxims al riu Gorgos. Després que els propietaris interposaren denúncia, es va obrir una investigació. Es va poder relacionar un tercer furt, no denunciat, succeït en un restaurant tancat de manera temporal.

 

Les gestions pertinents els van conduir a la pista sobre un vehicle vist en una localitat veïna, carregat amb diverses peces de pedra. A aquesta informació, se li va sumar que durant la inspecció a una xatarrería de Dénia, s’havien localitzat dos palets amb 50 peces d’aquest material de diferents pesos i grandàries.

 

Quan un dels perjudicats va reconéixer que aqueixes pedres eren de la seua propietat, els investigadors ja tenien suficients dades sobre els presumptes autors. Eren dos homes i una dona, als quals finalment se’ls va investigar per un delicte continuat de furt, per les sostraccions, i un delicte d’estafa, per haver-li venut a l’amo de la xatarrería les pedres, com si fóra de procedència legal.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.