La Guàrdia Civil recupera 50 blocs de pedra tosca furtats a Xàbia

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos homes i una dona, espanyols (42, 35 i 43 anys) com a presumptes autors d’un delicte continuat de furt de pedra tosca i un delicte d’estafa. S’han recuperat 50 blocs d’aquesta pedra, valorades en uns 1.000 euros.

 

La pedra tosca és una roca arenisca calcària formada de dunes de platja. És típica de Xàbia, l’extracció de la qual va començar en temps dels romans, però es va prohibir l’any 1972. Des d’aqueixa data, només es poden vendre i reutilitzar aquelles que ja estigueren extretes.

 

Agents de la Guàrdia Civil de Xàbia van tindre coneixement que, recentment, s’havien sostret blocs d’aquesta pedra tosca. Havia sigut en almenys dues parcel·les situades al costat dels camins pròxims al riu Gorgos. Després que els propietaris interposaren denúncia, es va obrir una investigació. Es va poder relacionar un tercer furt, no denunciat, succeït en un restaurant tancat de manera temporal.

 

Les gestions pertinents els van conduir a la pista sobre un vehicle vist en una localitat veïna, carregat amb diverses peces de pedra. A aquesta informació, se li va sumar que durant la inspecció a una xatarrería de Dénia, s’havien localitzat dos palets amb 50 peces d’aquest material de diferents pesos i grandàries.

 

Quan un dels perjudicats va reconéixer que aqueixes pedres eren de la seua propietat, els investigadors ja tenien suficients dades sobre els presumptes autors. Eren dos homes i una dona, als quals finalment se’ls va investigar per un delicte continuat de furt, per les sostraccions, i un delicte d’estafa, per haver-li venut a l’amo de la xatarrería les pedres, com si fóra de procedència legal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.