La Guàrdia Civil recupera 50 blocs de pedra tosca furtats a Xàbia

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos homes i una dona, espanyols (42, 35 i 43 anys) com a presumptes autors d’un delicte continuat de furt de pedra tosca i un delicte d’estafa. S’han recuperat 50 blocs d’aquesta pedra, valorades en uns 1.000 euros.

 

La pedra tosca és una roca arenisca calcària formada de dunes de platja. És típica de Xàbia, l’extracció de la qual va començar en temps dels romans, però es va prohibir l’any 1972. Des d’aqueixa data, només es poden vendre i reutilitzar aquelles que ja estigueren extretes.

 

Agents de la Guàrdia Civil de Xàbia van tindre coneixement que, recentment, s’havien sostret blocs d’aquesta pedra tosca. Havia sigut en almenys dues parcel·les situades al costat dels camins pròxims al riu Gorgos. Després que els propietaris interposaren denúncia, es va obrir una investigació. Es va poder relacionar un tercer furt, no denunciat, succeït en un restaurant tancat de manera temporal.

 

Les gestions pertinents els van conduir a la pista sobre un vehicle vist en una localitat veïna, carregat amb diverses peces de pedra. A aquesta informació, se li va sumar que durant la inspecció a una xatarrería de Dénia, s’havien localitzat dos palets amb 50 peces d’aquest material de diferents pesos i grandàries.

 

Quan un dels perjudicats va reconéixer que aqueixes pedres eren de la seua propietat, els investigadors ja tenien suficients dades sobre els presumptes autors. Eren dos homes i una dona, als quals finalment se’ls va investigar per un delicte continuat de furt, per les sostraccions, i un delicte d’estafa, per haver-li venut a l’amo de la xatarrería les pedres, com si fóra de procedència legal.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.