21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Guàrdia Civil recupera 50 blocs de pedra tosca furtats a Xàbia

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos homes i una dona, espanyols (42, 35 i 43 anys) com a presumptes autors d’un delicte continuat de furt de pedra tosca i un delicte d’estafa. S’han recuperat 50 blocs d’aquesta pedra, valorades en uns 1.000 euros.

 

La pedra tosca és una roca arenisca calcària formada de dunes de platja. És típica de Xàbia, l’extracció de la qual va començar en temps dels romans, però es va prohibir l’any 1972. Des d’aqueixa data, només es poden vendre i reutilitzar aquelles que ja estigueren extretes.

 

Agents de la Guàrdia Civil de Xàbia van tindre coneixement que, recentment, s’havien sostret blocs d’aquesta pedra tosca. Havia sigut en almenys dues parcel·les situades al costat dels camins pròxims al riu Gorgos. Després que els propietaris interposaren denúncia, es va obrir una investigació. Es va poder relacionar un tercer furt, no denunciat, succeït en un restaurant tancat de manera temporal.

 

Les gestions pertinents els van conduir a la pista sobre un vehicle vist en una localitat veïna, carregat amb diverses peces de pedra. A aquesta informació, se li va sumar que durant la inspecció a una xatarrería de Dénia, s’havien localitzat dos palets amb 50 peces d’aquest material de diferents pesos i grandàries.

 

Quan un dels perjudicats va reconéixer que aqueixes pedres eren de la seua propietat, els investigadors ja tenien suficients dades sobre els presumptes autors. Eren dos homes i una dona, als quals finalment se’ls va investigar per un delicte continuat de furt, per les sostraccions, i un delicte d’estafa, per haver-li venut a l’amo de la xatarrería les pedres, com si fóra de procedència legal.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.