La Guàrdia Civil recupera 50 blocs de pedra tosca furtats a Xàbia

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos homes i una dona, espanyols (42, 35 i 43 anys) com a presumptes autors d’un delicte continuat de furt de pedra tosca i un delicte d’estafa. S’han recuperat 50 blocs d’aquesta pedra, valorades en uns 1.000 euros.

 

La pedra tosca és una roca arenisca calcària formada de dunes de platja. És típica de Xàbia, l’extracció de la qual va començar en temps dels romans, però es va prohibir l’any 1972. Des d’aqueixa data, només es poden vendre i reutilitzar aquelles que ja estigueren extretes.

 

Agents de la Guàrdia Civil de Xàbia van tindre coneixement que, recentment, s’havien sostret blocs d’aquesta pedra tosca. Havia sigut en almenys dues parcel·les situades al costat dels camins pròxims al riu Gorgos. Després que els propietaris interposaren denúncia, es va obrir una investigació. Es va poder relacionar un tercer furt, no denunciat, succeït en un restaurant tancat de manera temporal.

 

Les gestions pertinents els van conduir a la pista sobre un vehicle vist en una localitat veïna, carregat amb diverses peces de pedra. A aquesta informació, se li va sumar que durant la inspecció a una xatarrería de Dénia, s’havien localitzat dos palets amb 50 peces d’aquest material de diferents pesos i grandàries.

 

Quan un dels perjudicats va reconéixer que aqueixes pedres eren de la seua propietat, els investigadors ja tenien suficients dades sobre els presumptes autors. Eren dos homes i una dona, als quals finalment se’ls va investigar per un delicte continuat de furt, per les sostraccions, i un delicte d’estafa, per haver-li venut a l’amo de la xatarrería les pedres, com si fóra de procedència legal.

Últimes notícies

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.