11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Pèrdues superiors als 20 milions d’euros a la comarca de la Ribera per la pedra del passat dilluns

La Unió de Llauradors informa que les tempestes acompanyades de pedra del passat dilluns deixaran en una primera estimació més de 20 milions d’euros en pèrdues tant directes com indirectes a la comarca de la Ribera Alta, sobretot en els cultius de caqui i cítrics.

En eixa comarca poden haver-hi danyats més de 22 milions de quilos de caquis i cítrics, amb la localitat de Carlet com a principal perjudicada per l’efecte de la pedra. També existeixen danys d’importància en altres termes municipals com Catadau, Algemesí, Alfarb, Guadassuar, Albalat de la Ribera o l’Alcúdia.

El nou episodi de tempestes en esta zona de la Ribera incrementarà els costos de producció per als llauradors, ja malparats per l’augment que pateixen en la lluita contra la plaga del Cotonet o el de l’energia elèctrica per al reg i també d’inputs com els adobs.

La Unió assenyala que els danys del sinistre estan coberts per l’actual sistema d’assegurances agràries i que sol·licitarà a Agroseguro l’agilització urgent del peritatge de les parcel·les sinistrades i que s’ajusten a la realitat dels danys del cultiu.

D’altra banda, l’organització també reclama, a part de l’anterior mesura, la concessió d’ajudes directes, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Cal assenyalar en este últim punt que a part de les pèrdues directes per impacte en el cultiu hi haurà moltes indirectes pels jornals perduts, el treball en els magatzems, transport, etc.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.