13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Pèrdues superiors als 20 milions d’euros a la comarca de la Ribera per la pedra del passat dilluns

La Unió de Llauradors informa que les tempestes acompanyades de pedra del passat dilluns deixaran en una primera estimació més de 20 milions d’euros en pèrdues tant directes com indirectes a la comarca de la Ribera Alta, sobretot en els cultius de caqui i cítrics.

En eixa comarca poden haver-hi danyats més de 22 milions de quilos de caquis i cítrics, amb la localitat de Carlet com a principal perjudicada per l’efecte de la pedra. També existeixen danys d’importància en altres termes municipals com Catadau, Algemesí, Alfarb, Guadassuar, Albalat de la Ribera o l’Alcúdia.

El nou episodi de tempestes en esta zona de la Ribera incrementarà els costos de producció per als llauradors, ja malparats per l’augment que pateixen en la lluita contra la plaga del Cotonet o el de l’energia elèctrica per al reg i també d’inputs com els adobs.

La Unió assenyala que els danys del sinistre estan coberts per l’actual sistema d’assegurances agràries i que sol·licitarà a Agroseguro l’agilització urgent del peritatge de les parcel·les sinistrades i que s’ajusten a la realitat dels danys del cultiu.

D’altra banda, l’organització també reclama, a part de l’anterior mesura, la concessió d’ajudes directes, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Cal assenyalar en este últim punt que a part de les pèrdues directes per impacte en el cultiu hi haurà moltes indirectes pels jornals perduts, el treball en els magatzems, transport, etc.

Últimes notícies

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.