Pèrdues superiors als 20 milions d’euros a la comarca de la Ribera per la pedra del passat dilluns

La Unió de Llauradors informa que les tempestes acompanyades de pedra del passat dilluns deixaran en una primera estimació més de 20 milions d’euros en pèrdues tant directes com indirectes a la comarca de la Ribera Alta, sobretot en els cultius de caqui i cítrics.

En eixa comarca poden haver-hi danyats més de 22 milions de quilos de caquis i cítrics, amb la localitat de Carlet com a principal perjudicada per l’efecte de la pedra. També existeixen danys d’importància en altres termes municipals com Catadau, Algemesí, Alfarb, Guadassuar, Albalat de la Ribera o l’Alcúdia.

El nou episodi de tempestes en esta zona de la Ribera incrementarà els costos de producció per als llauradors, ja malparats per l’augment que pateixen en la lluita contra la plaga del Cotonet o el de l’energia elèctrica per al reg i també d’inputs com els adobs.

La Unió assenyala que els danys del sinistre estan coberts per l’actual sistema d’assegurances agràries i que sol·licitarà a Agroseguro l’agilització urgent del peritatge de les parcel·les sinistrades i que s’ajusten a la realitat dels danys del cultiu.

D’altra banda, l’organització també reclama, a part de l’anterior mesura, la concessió d’ajudes directes, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Cal assenyalar en este últim punt que a part de les pèrdues directes per impacte en el cultiu hi haurà moltes indirectes pels jornals perduts, el treball en els magatzems, transport, etc.

Últimes notícies

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.