Pèrdues superiors als 20 milions d’euros a la comarca de la Ribera per la pedra del passat dilluns

La Unió de Llauradors informa que les tempestes acompanyades de pedra del passat dilluns deixaran en una primera estimació més de 20 milions d’euros en pèrdues tant directes com indirectes a la comarca de la Ribera Alta, sobretot en els cultius de caqui i cítrics.

En eixa comarca poden haver-hi danyats més de 22 milions de quilos de caquis i cítrics, amb la localitat de Carlet com a principal perjudicada per l’efecte de la pedra. També existeixen danys d’importància en altres termes municipals com Catadau, Algemesí, Alfarb, Guadassuar, Albalat de la Ribera o l’Alcúdia.

El nou episodi de tempestes en esta zona de la Ribera incrementarà els costos de producció per als llauradors, ja malparats per l’augment que pateixen en la lluita contra la plaga del Cotonet o el de l’energia elèctrica per al reg i també d’inputs com els adobs.

La Unió assenyala que els danys del sinistre estan coberts per l’actual sistema d’assegurances agràries i que sol·licitarà a Agroseguro l’agilització urgent del peritatge de les parcel·les sinistrades i que s’ajusten a la realitat dels danys del cultiu.

D’altra banda, l’organització també reclama, a part de l’anterior mesura, la concessió d’ajudes directes, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Cal assenyalar en este últim punt que a part de les pèrdues directes per impacte en el cultiu hi haurà moltes indirectes pels jornals perduts, el treball en els magatzems, transport, etc.

Últimes notícies

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.

Nou detinguts a València i Saragossa per un entramat de tràfic amb 11 quilos de cocaïna

La Policia Nacional ha desarticulat una presumpta organització de tràfic de cocaïna entre València i Saragossa, amb nou detinguts i més d’11 quilos de droga intervinguts.

Benavent defensa que la prioritat és ajudar les persones vulnerables sense distingir raça

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, remarca que per als cristians compta sobretot la vulnerabilitat de les persones, sense diferenciar raça, origen o religió, i destaca el paper del valencià, les dones, Càritas i l’educació en l’Església actual.

Retirat un bidó contaminant que vagava a la deriva davant la costa d’Altea

La Creu Roja i Salvament Marítim han retirat un bidó contaminant que flotava a la deriva davant Cap Negret, al terme d’Altea, i l’han traslladat al port per al tractament adequat.

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.