Pèrdues superiors als 20 milions d’euros a la comarca de la Ribera per la pedra del passat dilluns

La Unió de Llauradors informa que les tempestes acompanyades de pedra del passat dilluns deixaran en una primera estimació més de 20 milions d’euros en pèrdues tant directes com indirectes a la comarca de la Ribera Alta, sobretot en els cultius de caqui i cítrics.

En eixa comarca poden haver-hi danyats més de 22 milions de quilos de caquis i cítrics, amb la localitat de Carlet com a principal perjudicada per l’efecte de la pedra. També existeixen danys d’importància en altres termes municipals com Catadau, Algemesí, Alfarb, Guadassuar, Albalat de la Ribera o l’Alcúdia.

El nou episodi de tempestes en esta zona de la Ribera incrementarà els costos de producció per als llauradors, ja malparats per l’augment que pateixen en la lluita contra la plaga del Cotonet o el de l’energia elèctrica per al reg i també d’inputs com els adobs.

La Unió assenyala que els danys del sinistre estan coberts per l’actual sistema d’assegurances agràries i que sol·licitarà a Agroseguro l’agilització urgent del peritatge de les parcel·les sinistrades i que s’ajusten a la realitat dels danys del cultiu.

D’altra banda, l’organització també reclama, a part de l’anterior mesura, la concessió d’ajudes directes, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, la bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, l’establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Cal assenyalar en este últim punt que a part de les pèrdues directes per impacte en el cultiu hi haurà moltes indirectes pels jornals perduts, el treball en els magatzems, transport, etc.

Últimes notícies

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.

El port de Castelló creix un 15 % en trànsit de primeres matèries ceràmiques

El port de Castelló ha incrementat un 15,1 % el trànsit de primeres matèries per a la ceràmica fins a 3,88 milions de tones fins a agost de 2026, una tercera part del seu moviment total de mercaderies.

Baldoví promet que Elx recuperarà els 43 milions que reclama a la Generalitat si arriba al Consell

Joan Baldoví es compromet que Elx recuperarà els 43 milions d’euros que reclama a la Generalitat Valenciana per l’expropiació de terrenys si Compromís aconseguix la Presidència del Consell. El síndic planteja destinar estos fons a vivenda pública, renaturalitzar el Vinalopó i crear connexions ciclistes amb barris i platges.

Una dona de 21 anys ferida greu en bolcar un cotxe entre Torrent i Picassent

Una dona de 21 anys ha resultat ferida per politraumatisme i una altra de 19 anys amb contusions en un accident entre dos vehicles a la carretera de Torrent a Picassent, on un dels cotxes ha bolcat lateralment. Els bombers han hagut d’excarcerar una de les ocupants, mentre que l’altra ha pogut eixir del vehicle pel seu propi peu.

Aemet manté els llindars dels avisos taronja i roig en la Mediterrània

Aemet confirma que els avisos taronja i roig continuaran amb els mateixos llindars a la Mediterrània, on la pluja intensa és més habitual, i descarta canvis immediats en el sistema Meteoalerta.

La jutgessa de la DANA rebutja el careo entre Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha denegat el careo entre el diputat provincial Avelino Mascarell i l’exalcaldessa de Xiva, Amparo Fort, en considerar que no hi ha contradicció entre els seus testimonis i que la diligència és excepcional.

Un ull gegant en l’Hemisfèric de València per a defensar 11 activistes de Greenpeace

Greenpeace ha desplegat un ull gegant en l’Hemisfèric de València amb el missatge ‘El món està observant’ per a donar suport als 11 activistes que afronten fins a cinc anys de presó per una acció contra un buc gaser en el port de Sagunt en 2021.