En perill el procés judicial per les contradiccions de les xiquetes de Burjassot

La Policia havia detingut a cinc menors d’entre 15 i 17 anys per la presumpta violació a dos xiquetes de 12 i 13 anys a Burjassot ocorreguda dimecres passat. El jutge ha acordat la llibertat vigilada amb ordre d’allunyament a tots els menors.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez.

El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dos violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Les contradiccions de les xiquetes

Les contradiccions de les xiquetes sobre el que va ocórrer aquell dia posen el perill la continuïtat del procés judicial. Les dos menors es contradiuen en part del relat.

Les dos expliquen versions diferents sobre com van arribar a la casa abandonada, després de quedar amb els detinguts per Instagram. Una de les xiquetes explica que van entrar voluntàriament en una habitació de la part de baix de la casa, que es despullen i que hi ha tocaments i una relació plena. En acabar i pujar a la planta de dalt, és quan es presenten quatre xics més.

Explica que l’amiga vol mantindre relacions amb un d’ells, però que s’espanten perquè baixen quatre xics per les escales. Ella acaba anant-se i s’amaga. És llavors quan veu com agredeixen a la seua amiga entre quatre joves, segons explica ‘Antena 3’.

L’altra xiqueta assegura que les forcen a entrar en l’habitatge, que les baixen a la zona de baix i que les agredeixen sexualment. Segons les inspeccions clíniques, les dos menors presenten lesions compatibles amb agressions sexuals, aclareixen des d’‘Antena 3’.

En el que sí que coincideixen és que una de les xiquetes va ser víctima d’una violació grupal. També en què els quatre joves la van colpejar, la van subjectar i la van agredir, afigen des d’‘Antena 3’.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU