14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

En perill el procés judicial per les contradiccions de les xiquetes de Burjassot

La Policia havia detingut a cinc menors d’entre 15 i 17 anys per la presumpta violació a dos xiquetes de 12 i 13 anys a Burjassot ocorreguda dimecres passat. El jutge ha acordat la llibertat vigilada amb ordre d’allunyament a tots els menors.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez.

El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dos violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Les contradiccions de les xiquetes

Les contradiccions de les xiquetes sobre el que va ocórrer aquell dia posen el perill la continuïtat del procés judicial. Les dos menors es contradiuen en part del relat.

Les dos expliquen versions diferents sobre com van arribar a la casa abandonada, després de quedar amb els detinguts per Instagram. Una de les xiquetes explica que van entrar voluntàriament en una habitació de la part de baix de la casa, que es despullen i que hi ha tocaments i una relació plena. En acabar i pujar a la planta de dalt, és quan es presenten quatre xics més.

Explica que l’amiga vol mantindre relacions amb un d’ells, però que s’espanten perquè baixen quatre xics per les escales. Ella acaba anant-se i s’amaga. És llavors quan veu com agredeixen a la seua amiga entre quatre joves, segons explica ‘Antena 3’.

L’altra xiqueta assegura que les forcen a entrar en l’habitatge, que les baixen a la zona de baix i que les agredeixen sexualment. Segons les inspeccions clíniques, les dos menors presenten lesions compatibles amb agressions sexuals, aclareixen des d’‘Antena 3’.

En el que sí que coincideixen és que una de les xiquetes va ser víctima d’una violació grupal. També en què els quatre joves la van colpejar, la van subjectar i la van agredir, afigen des d’‘Antena 3’.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.