En perill el procés judicial per les contradiccions de les xiquetes de Burjassot

La Policia havia detingut a cinc menors d’entre 15 i 17 anys per la presumpta violació a dos xiquetes de 12 i 13 anys a Burjassot ocorreguda dimecres passat. El jutge ha acordat la llibertat vigilada amb ordre d’allunyament a tots els menors.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez.

El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dos violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Les contradiccions de les xiquetes

Les contradiccions de les xiquetes sobre el que va ocórrer aquell dia posen el perill la continuïtat del procés judicial. Les dos menors es contradiuen en part del relat.

Les dos expliquen versions diferents sobre com van arribar a la casa abandonada, després de quedar amb els detinguts per Instagram. Una de les xiquetes explica que van entrar voluntàriament en una habitació de la part de baix de la casa, que es despullen i que hi ha tocaments i una relació plena. En acabar i pujar a la planta de dalt, és quan es presenten quatre xics més.

Explica que l’amiga vol mantindre relacions amb un d’ells, però que s’espanten perquè baixen quatre xics per les escales. Ella acaba anant-se i s’amaga. És llavors quan veu com agredeixen a la seua amiga entre quatre joves, segons explica ‘Antena 3’.

L’altra xiqueta assegura que les forcen a entrar en l’habitatge, que les baixen a la zona de baix i que les agredeixen sexualment. Segons les inspeccions clíniques, les dos menors presenten lesions compatibles amb agressions sexuals, aclareixen des d’‘Antena 3’.

En el que sí que coincideixen és que una de les xiquetes va ser víctima d’una violació grupal. També en què els quatre joves la van colpejar, la van subjectar i la van agredir, afigen des d’‘Antena 3’.

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.