15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Les persones reincidents a donar positiu en alcohol o drogues hauran de tractar-se abans de tornar a conduir

Imagen de un control de alcoholemia de la Guardia Civil de Tráfico.

Imatge d’un control d’alcoholèmia de la Guàrdia Civil de Tràfic. | Cedida

 

 

 

  

  

Els conductors reincidents en alcohol i drogues, és a dir, els que hagen comès dos o més infraccions d’este tipus en menys de dos anys, seran remesos a les autoritats sanitàries perquè avaluen si tenen un problema d’abús o dependència de les substàncies abans de recuperar la vigència del seu carnet.

  

  

  

Esta és una de les mesures que el Ministeri de l’Interior, a través de la Direcció general de trànsit (DGT), reforçarà i aplicarà de forma prioritària i contundent al costat d’altres per a evitar, com ha ocorregut recentment, accidents mortals causats per conductors que s’havien posat al volant després de consumir alcohol o drogues.

  

  

  

Zoido ha dit que si s’estima que els reincidents, -als qui se’ls aplicarà la pèrdua del carnet, com preveu la llei- poden tindre un problema d’abús o addicció a eixes substàncies, han de ser tractats i avaluats per l’autoritat sanitària conforme preveu el Reglament General de Conductors, que en este aspecte s’ha aplicat en molt poques ocasions.

 

 

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.