19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Les persones reincidents a donar positiu en alcohol o drogues hauran de tractar-se abans de tornar a conduir

Imagen de un control de alcoholemia de la Guardia Civil de Tráfico.

Imatge d’un control d’alcoholèmia de la Guàrdia Civil de Tràfic. | Cedida

 

 

 

  

  

Els conductors reincidents en alcohol i drogues, és a dir, els que hagen comès dos o més infraccions d’este tipus en menys de dos anys, seran remesos a les autoritats sanitàries perquè avaluen si tenen un problema d’abús o dependència de les substàncies abans de recuperar la vigència del seu carnet.

  

  

  

Esta és una de les mesures que el Ministeri de l’Interior, a través de la Direcció general de trànsit (DGT), reforçarà i aplicarà de forma prioritària i contundent al costat d’altres per a evitar, com ha ocorregut recentment, accidents mortals causats per conductors que s’havien posat al volant després de consumir alcohol o drogues.

  

  

  

Zoido ha dit que si s’estima que els reincidents, -als qui se’ls aplicarà la pèrdua del carnet, com preveu la llei- poden tindre un problema d’abús o addicció a eixes substàncies, han de ser tractats i avaluats per l’autoritat sanitària conforme preveu el Reglament General de Conductors, que en este aspecte s’ha aplicat en molt poques ocasions.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.