20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Les persones reincidents a donar positiu en alcohol o drogues hauran de tractar-se abans de tornar a conduir

Imagen de un control de alcoholemia de la Guardia Civil de Tráfico.

Imatge d’un control d’alcoholèmia de la Guàrdia Civil de Tràfic. | Cedida

 

 

 

  

  

Els conductors reincidents en alcohol i drogues, és a dir, els que hagen comès dos o més infraccions d’este tipus en menys de dos anys, seran remesos a les autoritats sanitàries perquè avaluen si tenen un problema d’abús o dependència de les substàncies abans de recuperar la vigència del seu carnet.

  

  

  

Esta és una de les mesures que el Ministeri de l’Interior, a través de la Direcció general de trànsit (DGT), reforçarà i aplicarà de forma prioritària i contundent al costat d’altres per a evitar, com ha ocorregut recentment, accidents mortals causats per conductors que s’havien posat al volant després de consumir alcohol o drogues.

  

  

  

Zoido ha dit que si s’estima que els reincidents, -als qui se’ls aplicarà la pèrdua del carnet, com preveu la llei- poden tindre un problema d’abús o addicció a eixes substàncies, han de ser tractats i avaluats per l’autoritat sanitària conforme preveu el Reglament General de Conductors, que en este aspecte s’ha aplicat en molt poques ocasions.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.