Pillen a l’autor de 28 robatoris en casetes de camp en Museros

 

Des de mitjan any 2020 per part de la Guàrdia Civil de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València), s’ha tingut coneixement d’un gran número de robatoris a l’interior de cases de camp i casetes de ferramentes comeses en terme municipal de la localitat de Museros, en la mateixa comarca.

 

Després de detectar l’augment dels robatoris, per part dels agents es van iniciar investigacions a fi de localitzar al presumpte autor o autors d’ells, els que estaven generant alarma social i inseguretat entre els agricultors i propietaris de les casetes, algunes de les que van arribar a ser ocupades, no detectant-se fins a quant de temps després pels seus legítims propietaris amb motiu de l’estat d’alarma actual i la menor mobilitat personal.

 

Els agents de Massamagrell van potenciar, tant la investigació com la vigilància amb patrulles uniformades, amb la finalitat de la identificació de l’autor o autors dels robatoris, centrant els servicis de vigilància en zones agrícoles i en els possibles punts de venda dels objectes robats. 

 

L’autor dels fets és un home de 55 anys

Es van centrar les investigacions sobre unes persones que pogueren estar residint, després de fer la seua prèvia ocupació, en alguna de les casetes de camp de la zona i situats en estes casetes, pogueren dedicar-se a fer els robatoris amb força, si bé la mobilitat de l’autor es reduïa per les restriccions del Covid-19 i que anava espaiant de manera temporal la comissió de fets delictius a fi de no ser detectat.

 

Finalment, fruit de les faenes d’investigació policial fetes es va conseguir l’obtenció d’indicis a fi de relacionar al presumpte autor dels robatoris amb la seua presència en les casetes i la venda d’objectes sostrets, conduint estes investigacions a la detenció d’un home de 55 anys com a presumpte autor de 28 fets delictius.

 

A causa de les investigacions, les que s’ha fet dins del Pla contra les sostraccions en explotacions agrícoles i ramaderes, s’ha procedit a l’esclariment d’1 delicte de furt, 23 delictes de robatori amb força en casetes de camp i 4 delictes de danys. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció en Funcions de Guàrdia de Massamagrell.

Últimes notícies

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.
FILMOTECA D'ESTIU