15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Pillen a dos xics que han estafat a entitats bancàries de Borriana

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos xics de 37 anys com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa per estendre xecs en descobert per un valor de 53.160 euros en entitats bancàries de la localitat de Borrina, en la capital de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’actuació policial es va iniciar en el mes de maig del passat any quan la representant d’una entitat bancària de la localitat de Borriana va presentar una denúncia davant de la Guàrdia Civil en la que manifestava que es trobaven estudiant dos xecs d’un client de la seua oficina estesos sense fons.

 

Els guàrdies civils van analitzar la documentació aportada per la denunciant i, després de sospitar que en altres entitats bancàries de la localitat pogueren haver intentat cometre el mateix il·lícit, van investigar les circumstàncies i van fer diverses perquisicions. D’eixa manera, van conseguir obtindre altres tres talons per un import total sumant els cinc de més de 53.100 euros.

 

Seguien sempre el mateix mètode per a fer l’estafa

La Guàrdia Civil va poder constatar que la manera d’operar dels presumptes autors sempre seguia el matex mètode. Un d’ells estenia el xec a nom de l’altre, i este últim acudia a una entitat bancària diferent a la dels talons expedits per a tractar de cobrar el mateix al moment.

 

Finalment, els agents investigadors van poder corroborar que en una de les voltes, els presumptes autors van conseguir cobrar per este mètode un xec per valor de 4.200 euros. Els detinguts, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició dels jutjats de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.