Pillen a dos xics que han estafat a entitats bancàries de Borriana

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos xics de 37 anys com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa per estendre xecs en descobert per un valor de 53.160 euros en entitats bancàries de la localitat de Borrina, en la capital de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’actuació policial es va iniciar en el mes de maig del passat any quan la representant d’una entitat bancària de la localitat de Borriana va presentar una denúncia davant de la Guàrdia Civil en la que manifestava que es trobaven estudiant dos xecs d’un client de la seua oficina estesos sense fons.

 

Els guàrdies civils van analitzar la documentació aportada per la denunciant i, després de sospitar que en altres entitats bancàries de la localitat pogueren haver intentat cometre el mateix il·lícit, van investigar les circumstàncies i van fer diverses perquisicions. D’eixa manera, van conseguir obtindre altres tres talons per un import total sumant els cinc de més de 53.100 euros.

 

Seguien sempre el mateix mètode per a fer l’estafa

La Guàrdia Civil va poder constatar que la manera d’operar dels presumptes autors sempre seguia el matex mètode. Un d’ells estenia el xec a nom de l’altre, i este últim acudia a una entitat bancària diferent a la dels talons expedits per a tractar de cobrar el mateix al moment.

 

Finalment, els agents investigadors van poder corroborar que en una de les voltes, els presumptes autors van conseguir cobrar per este mètode un xec per valor de 4.200 euros. Els detinguts, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició dels jutjats de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.