10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Pillen a dos xics que han estafat a entitats bancàries de Borriana

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos xics de 37 anys com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa per estendre xecs en descobert per un valor de 53.160 euros en entitats bancàries de la localitat de Borrina, en la capital de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’actuació policial es va iniciar en el mes de maig del passat any quan la representant d’una entitat bancària de la localitat de Borriana va presentar una denúncia davant de la Guàrdia Civil en la que manifestava que es trobaven estudiant dos xecs d’un client de la seua oficina estesos sense fons.

 

Els guàrdies civils van analitzar la documentació aportada per la denunciant i, després de sospitar que en altres entitats bancàries de la localitat pogueren haver intentat cometre el mateix il·lícit, van investigar les circumstàncies i van fer diverses perquisicions. D’eixa manera, van conseguir obtindre altres tres talons per un import total sumant els cinc de més de 53.100 euros.

 

Seguien sempre el mateix mètode per a fer l’estafa

La Guàrdia Civil va poder constatar que la manera d’operar dels presumptes autors sempre seguia el matex mètode. Un d’ells estenia el xec a nom de l’altre, i este últim acudia a una entitat bancària diferent a la dels talons expedits per a tractar de cobrar el mateix al moment.

 

Finalment, els agents investigadors van poder corroborar que en una de les voltes, els presumptes autors van conseguir cobrar per este mètode un xec per valor de 4.200 euros. Els detinguts, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició dels jutjats de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.