Pillen a dos xics que han estafat a entitats bancàries de Borriana

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos xics de 37 anys com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa per estendre xecs en descobert per un valor de 53.160 euros en entitats bancàries de la localitat de Borrina, en la capital de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’actuació policial es va iniciar en el mes de maig del passat any quan la representant d’una entitat bancària de la localitat de Borriana va presentar una denúncia davant de la Guàrdia Civil en la que manifestava que es trobaven estudiant dos xecs d’un client de la seua oficina estesos sense fons.

 

Els guàrdies civils van analitzar la documentació aportada per la denunciant i, després de sospitar que en altres entitats bancàries de la localitat pogueren haver intentat cometre el mateix il·lícit, van investigar les circumstàncies i van fer diverses perquisicions. D’eixa manera, van conseguir obtindre altres tres talons per un import total sumant els cinc de més de 53.100 euros.

 

Seguien sempre el mateix mètode per a fer l’estafa

La Guàrdia Civil va poder constatar que la manera d’operar dels presumptes autors sempre seguia el matex mètode. Un d’ells estenia el xec a nom de l’altre, i este últim acudia a una entitat bancària diferent a la dels talons expedits per a tractar de cobrar el mateix al moment.

 

Finalment, els agents investigadors van poder corroborar que en una de les voltes, els presumptes autors van conseguir cobrar per este mètode un xec per valor de 4.200 euros. Els detinguts, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició dels jutjats de Vila-real, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.