La pluja conté l’incendi forestal de Venta del Moro, que ja afecta 1.300 hectàrees

La pluja que va caure en la vesprada d’aquest dimarts en la zona afectada per l’incendi de Venta del Moro ha donat «una treva» als diferents efectius que treballen en el control del foc, que evolucionava anit «favorablement», ja sense flama. Els mitjans terrestres han treballat durant tota la nit i també es realitzen revisions amb drons per a controlar tot el perímetre amb la finalitat de detectar punts calents.


Les tempestes van obligar, cap a mitja vesprada, als mitjans aeris i terrestres que romanien treballant en la zona a retirar-se fins que van cessar les precipitacions, que van provocar un augment en el nivell d’humitat amb pics de fins al 80 per cent.


La precipitació intensa d’ahir ha ajudat a extingir les flames, la qual cosa frena l’avanç d’aquest desastre natural que ha calcinat 1.300 hectàrees.


La consellera de Justícia, Administració i Govern Interior, Gabriela Bravo, ha comparegut per a donar part de la situació que no ha afectat els terrenys del Parc Natural de las Hoces del Cabriel encara que s’ha quedat a les portes, la principal preocupació d’Emergències. «La tempesta ha descarregat aigua i ha produït un nivell d’humitat important, superior al 80%, la qual cosa ha permés apagar la flama de l’incendi», ha assenyalat. No obstant això, la prudència continua sent la màxima i com ha assenyalat la màxima titular de les Emergències, «els mitjans terrestres treballaran tota la nit, tant els bombers de la Generalitat com els del Consorci Provincial i la Unitat Militar d’Emergències«.


A més, al llarg de tota la nit es realitzaran revisions i controls sobretot el perímetre per a detectar quins continuen sent els punts calents i saber on han d’actuar els especialistes. «És molt important aquesta labor nocturna per a saber on estan les zones més vulnerables«, ha puntualitzat.

Els mitjans aeris destinats a la tasca es van retirar amb la tempesta i no es reincorporaran fins demà al matí, no sent necessària, a priori, la seua labor, ja que no hi ha flama en aquests moments. No obstant això, «hem de ser prudents i continuar treballant en el reconeixement del terreny perquè tenim un parc natural amb una massa forestal immensa i una orografia molt complicada», un altre dels factors que han complicat per tercera jornada consecutiva l’extinció de l’incendi.

En el terreny van estar treballant a la nit 4 unitats de Bombers forestals i amfibis, dues dotacions i 4 brigades del Consorci Provincial de València, així com tres comandaments i bombers voluntaris. Des de les 7 del matí s’estan incorporant els mitjans aeris amb dos avions més i altres dos helicòpters, als quals s’uniran altres dos avions i dos helicòpters amb brigada helitransportadores, segons informa Emergències de la Generalitat.



Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.