La pluja conté l’incendi forestal de Venta del Moro, que ja afecta 1.300 hectàrees

La pluja que va caure en la vesprada d’aquest dimarts en la zona afectada per l’incendi de Venta del Moro ha donat «una treva» als diferents efectius que treballen en el control del foc, que evolucionava anit «favorablement», ja sense flama. Els mitjans terrestres han treballat durant tota la nit i també es realitzen revisions amb drons per a controlar tot el perímetre amb la finalitat de detectar punts calents.


Les tempestes van obligar, cap a mitja vesprada, als mitjans aeris i terrestres que romanien treballant en la zona a retirar-se fins que van cessar les precipitacions, que van provocar un augment en el nivell d’humitat amb pics de fins al 80 per cent.


La precipitació intensa d’ahir ha ajudat a extingir les flames, la qual cosa frena l’avanç d’aquest desastre natural que ha calcinat 1.300 hectàrees.


La consellera de Justícia, Administració i Govern Interior, Gabriela Bravo, ha comparegut per a donar part de la situació que no ha afectat els terrenys del Parc Natural de las Hoces del Cabriel encara que s’ha quedat a les portes, la principal preocupació d’Emergències. “La tempesta ha descarregat aigua i ha produït un nivell d’humitat important, superior al 80%, la qual cosa ha permés apagar la flama de l’incendi”, ha assenyalat. No obstant això, la prudència continua sent la màxima i com ha assenyalat la màxima titular de les Emergències, “els mitjans terrestres treballaran tota la nit, tant els bombers de la Generalitat com els del Consorci Provincial i la Unitat Militar d’Emergències“.


A més, al llarg de tota la nit es realitzaran revisions i controls sobretot el perímetre per a detectar quins continuen sent els punts calents i saber on han d’actuar els especialistes. “És molt important aquesta labor nocturna per a saber on estan les zones més vulnerables“, ha puntualitzat.

Els mitjans aeris destinats a la tasca es van retirar amb la tempesta i no es reincorporaran fins demà al matí, no sent necessària, a priori, la seua labor, ja que no hi ha flama en aquests moments. No obstant això, “hem de ser prudents i continuar treballant en el reconeixement del terreny perquè tenim un parc natural amb una massa forestal immensa i una orografia molt complicada”, un altre dels factors que han complicat per tercera jornada consecutiva l’extinció de l’incendi.

En el terreny van estar treballant a la nit 4 unitats de Bombers forestals i amfibis, dues dotacions i 4 brigades del Consorci Provincial de València, així com tres comandaments i bombers voluntaris. Des de les 7 del matí s’estan incorporant els mitjans aeris amb dos avions més i altres dos helicòpters, als quals s’uniran altres dos avions i dos helicòpters amb brigada helitransportadores, segons informa Emergències de la Generalitat.



Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.