La pluja conté l’incendi forestal de Venta del Moro, que ja afecta 1.300 hectàrees

La pluja que va caure en la vesprada d’aquest dimarts en la zona afectada per l’incendi de Venta del Moro ha donat «una treva» als diferents efectius que treballen en el control del foc, que evolucionava anit «favorablement», ja sense flama. Els mitjans terrestres han treballat durant tota la nit i també es realitzen revisions amb drons per a controlar tot el perímetre amb la finalitat de detectar punts calents.


Les tempestes van obligar, cap a mitja vesprada, als mitjans aeris i terrestres que romanien treballant en la zona a retirar-se fins que van cessar les precipitacions, que van provocar un augment en el nivell d’humitat amb pics de fins al 80 per cent.


La precipitació intensa d’ahir ha ajudat a extingir les flames, la qual cosa frena l’avanç d’aquest desastre natural que ha calcinat 1.300 hectàrees.


La consellera de Justícia, Administració i Govern Interior, Gabriela Bravo, ha comparegut per a donar part de la situació que no ha afectat els terrenys del Parc Natural de las Hoces del Cabriel encara que s’ha quedat a les portes, la principal preocupació d’Emergències. “La tempesta ha descarregat aigua i ha produït un nivell d’humitat important, superior al 80%, la qual cosa ha permés apagar la flama de l’incendi”, ha assenyalat. No obstant això, la prudència continua sent la màxima i com ha assenyalat la màxima titular de les Emergències, “els mitjans terrestres treballaran tota la nit, tant els bombers de la Generalitat com els del Consorci Provincial i la Unitat Militar d’Emergències“.


A més, al llarg de tota la nit es realitzaran revisions i controls sobretot el perímetre per a detectar quins continuen sent els punts calents i saber on han d’actuar els especialistes. “És molt important aquesta labor nocturna per a saber on estan les zones més vulnerables“, ha puntualitzat.

Els mitjans aeris destinats a la tasca es van retirar amb la tempesta i no es reincorporaran fins demà al matí, no sent necessària, a priori, la seua labor, ja que no hi ha flama en aquests moments. No obstant això, “hem de ser prudents i continuar treballant en el reconeixement del terreny perquè tenim un parc natural amb una massa forestal immensa i una orografia molt complicada”, un altre dels factors que han complicat per tercera jornada consecutiva l’extinció de l’incendi.

En el terreny van estar treballant a la nit 4 unitats de Bombers forestals i amfibis, dues dotacions i 4 brigades del Consorci Provincial de València, així com tres comandaments i bombers voluntaris. Des de les 7 del matí s’estan incorporant els mitjans aeris amb dos avions més i altres dos helicòpters, als quals s’uniran altres dos avions i dos helicòpters amb brigada helitransportadores, segons informa Emergències de la Generalitat.



Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.