La pluja conté l’incendi forestal de Venta del Moro, que ja afecta 1.300 hectàrees

La pluja que va caure en la vesprada d’aquest dimarts en la zona afectada per l’incendi de Venta del Moro ha donat «una treva» als diferents efectius que treballen en el control del foc, que evolucionava anit «favorablement», ja sense flama. Els mitjans terrestres han treballat durant tota la nit i també es realitzen revisions amb drons per a controlar tot el perímetre amb la finalitat de detectar punts calents.


Les tempestes van obligar, cap a mitja vesprada, als mitjans aeris i terrestres que romanien treballant en la zona a retirar-se fins que van cessar les precipitacions, que van provocar un augment en el nivell d’humitat amb pics de fins al 80 per cent.


La precipitació intensa d’ahir ha ajudat a extingir les flames, la qual cosa frena l’avanç d’aquest desastre natural que ha calcinat 1.300 hectàrees.


La consellera de Justícia, Administració i Govern Interior, Gabriela Bravo, ha comparegut per a donar part de la situació que no ha afectat els terrenys del Parc Natural de las Hoces del Cabriel encara que s’ha quedat a les portes, la principal preocupació d’Emergències. «La tempesta ha descarregat aigua i ha produït un nivell d’humitat important, superior al 80%, la qual cosa ha permés apagar la flama de l’incendi», ha assenyalat. No obstant això, la prudència continua sent la màxima i com ha assenyalat la màxima titular de les Emergències, «els mitjans terrestres treballaran tota la nit, tant els bombers de la Generalitat com els del Consorci Provincial i la Unitat Militar d’Emergències«.


A més, al llarg de tota la nit es realitzaran revisions i controls sobretot el perímetre per a detectar quins continuen sent els punts calents i saber on han d’actuar els especialistes. «És molt important aquesta labor nocturna per a saber on estan les zones més vulnerables«, ha puntualitzat.

Els mitjans aeris destinats a la tasca es van retirar amb la tempesta i no es reincorporaran fins demà al matí, no sent necessària, a priori, la seua labor, ja que no hi ha flama en aquests moments. No obstant això, «hem de ser prudents i continuar treballant en el reconeixement del terreny perquè tenim un parc natural amb una massa forestal immensa i una orografia molt complicada», un altre dels factors que han complicat per tercera jornada consecutiva l’extinció de l’incendi.

En el terreny van estar treballant a la nit 4 unitats de Bombers forestals i amfibis, dues dotacions i 4 brigades del Consorci Provincial de València, així com tres comandaments i bombers voluntaris. Des de les 7 del matí s’estan incorporant els mitjans aeris amb dos avions més i altres dos helicòpters, als quals s’uniran altres dos avions i dos helicòpters amb brigada helitransportadores, segons informa Emergències de la Generalitat.



Últimes notícies

Avís groc este dissabte al litoral dAlacant per forts fenòmens costaners

Aemet ha activat per a este dissabte de matinada un avís groc al litoral dAlacant per vents forts i mala mar, amb onades que podran arribar als tres metres dalçada.

Els hotels de València s’omplin amb els Gay Games i superen el 76% d’ocupació

Els hotels de València esperen una ocupació mitjana superior al 76% durant els Gay Games, amb pics del 83,2% el primer cap de setmana i una tarifa mitjana de 168 euros per nit.

Compromís denuncia quasi 800.000 euros d’À Punt en bous mentres retalla continguts socials

Compromís acusa À Punt d’haver destinat 743.545 euros públics a 19 retransmissions taurines des de 2025 i critica que s’hagen deixat de cobrir mobilitzacions socials i educatives mentre s’emetien bous.

Així afecten als usuaris els nous paros en el TRAM d’Alacant i Metrovalència amb el 75 % de servici

SEMAF ha iniciat una nova tanda de paros parcials en el TRAM d’Alacant i en Metrovalència amb un 75 % de servici mínim i diversos trams horaris fins al 30 de juny. Les aturades coincidixen en part amb les Hogueras de San Juan i amb una altra vaga convocada pel SIF.

Mor un home per ganivetades en una discussió a Almenara

Un home de 38 anys ha mort este divendres a Almenara per ferides d'arma blanca després d'una discussió amb un altre home, que ha sigut detingut per la Guàrdia Civil.

Cauen huit butroners acusats d’una onada de robatoris en empreses de la província de València

La Guàrdia Civil ha detingut huit hòmens en diversos municipis de l’àrea metropolitana de València, acusats de quatre robatoris amb força mitjançant butró en una mateixa empresa i en una nau de Moixent.

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.