La pluja conté l’incendi forestal de Venta del Moro, que ja afecta 1.300 hectàrees

La pluja que va caure en la vesprada d’aquest dimarts en la zona afectada per l’incendi de Venta del Moro ha donat «una treva» als diferents efectius que treballen en el control del foc, que evolucionava anit «favorablement», ja sense flama. Els mitjans terrestres han treballat durant tota la nit i també es realitzen revisions amb drons per a controlar tot el perímetre amb la finalitat de detectar punts calents.


Les tempestes van obligar, cap a mitja vesprada, als mitjans aeris i terrestres que romanien treballant en la zona a retirar-se fins que van cessar les precipitacions, que van provocar un augment en el nivell d’humitat amb pics de fins al 80 per cent.


La precipitació intensa d’ahir ha ajudat a extingir les flames, la qual cosa frena l’avanç d’aquest desastre natural que ha calcinat 1.300 hectàrees.


La consellera de Justícia, Administració i Govern Interior, Gabriela Bravo, ha comparegut per a donar part de la situació que no ha afectat els terrenys del Parc Natural de las Hoces del Cabriel encara que s’ha quedat a les portes, la principal preocupació d’Emergències. «La tempesta ha descarregat aigua i ha produït un nivell d’humitat important, superior al 80%, la qual cosa ha permés apagar la flama de l’incendi», ha assenyalat. No obstant això, la prudència continua sent la màxima i com ha assenyalat la màxima titular de les Emergències, «els mitjans terrestres treballaran tota la nit, tant els bombers de la Generalitat com els del Consorci Provincial i la Unitat Militar d’Emergències«.


A més, al llarg de tota la nit es realitzaran revisions i controls sobretot el perímetre per a detectar quins continuen sent els punts calents i saber on han d’actuar els especialistes. «És molt important aquesta labor nocturna per a saber on estan les zones més vulnerables«, ha puntualitzat.

Els mitjans aeris destinats a la tasca es van retirar amb la tempesta i no es reincorporaran fins demà al matí, no sent necessària, a priori, la seua labor, ja que no hi ha flama en aquests moments. No obstant això, «hem de ser prudents i continuar treballant en el reconeixement del terreny perquè tenim un parc natural amb una massa forestal immensa i una orografia molt complicada», un altre dels factors que han complicat per tercera jornada consecutiva l’extinció de l’incendi.

En el terreny van estar treballant a la nit 4 unitats de Bombers forestals i amfibis, dues dotacions i 4 brigades del Consorci Provincial de València, així com tres comandaments i bombers voluntaris. Des de les 7 del matí s’estan incorporant els mitjans aeris amb dos avions més i altres dos helicòpters, als quals s’uniran altres dos avions i dos helicòpters amb brigada helitransportadores, segons informa Emergències de la Generalitat.



Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.