Mastodon
23 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Polèmica per la busca de Blanca: «Hi ha 13.000 desapareguts que voldrien els mateixos recursos»

Blanca Fernández Ochoa

Un dispositiu amb més de 400 persones seguix la busca de Blanca Fernández Ochoa | Twitter (@chapoisat)

 

La recent desaparició de l’exesquiadora olímpica, Blanca Fernández Ochoa, està portant molt de moviment per tota Espanya. Ha sigut una de les notícies més comentades des què el passat dissabte la policia demanara ajuda per a trobar-la a través de les seues xarxes socials.

 

I ara, en la ràdio RAC1, han pogut contactar amb el periodista Paco Lobatón, famós per presentar el programa ‘Quién sabe dónde’ de TVE entre els anys 1992 i 1998. Actualment, exercix com a president de la Fundació Europea per a les Persones Desaparegudes, i ha volgut explicar, en nom de la Fundació, quin és el seu punt de vista d’esta mediàtica desaparició.

 

 

«Blanca pot prendre una decisió voluntària, però impulsada per altres circumstàncies»

Lobatón ha explicat que en Espanya, ara mateixa, hi ha més de 13.000 persones que estan registrades com a desaparegudes. «Creguem que el mateix tractament hauria d’estar disponible per totes les persones desaparegudes», fent referència a tot el desplegament que s’està fent per l’exesquiadora. «La notorietat de Blanca desencadena una resposta positiva, però també demana un tractament equitatiu per als 13.000 desapareguts».

 

També ha volgut respondre a una de les teories que més envolta esta estranya desaparició de Blanca: la desaparició voluntària. Segons Lobatón, les desaparicions voluntàries són escasses, ja que sempre hi ha algun motiu que impulsa a la persona a voler desaparéixer. «Blanca pot prendre una decisió voluntària, però impulsada per circumstàncies que han minvat la seua responsabilitat sobre els seus actes».

 

Pistes que no han aportat molta ajuda

A més, el dilluns passat es van conéixer més pistes sobre el seu parador. Després de trobar el seu cotxe, van saber que, un dia després que es denunciara la seua desaparició, havia estat comprant en un supermercat aliments per a anar a fer una ruta de senderisme. A més, uns gossos van apuntar el seu rastre cap a diversos camins, tot i que finalment no hagen sigut de gran ajuda. 

 

Ara mateixa, hi ha activat un dispositiu de busca que supera les 400 persones per tota la serra de Madrid. Són ja tantes les persones que volen ajudar que, fins i tot, l’alcalde de Cercedilla, el poble a on va aparéixer el seu cotxe, ha demanat que no hi vaja més gent, ja que si hi ha més afluència de persones, es complicarien les faenes de busca.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos bones notícies per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre la importància de les ajudes que ha rebut l'AVL per part de diferents Governs

Tres detinguts per una xarxa que venia joies falses a cases de compravenda a Elx

Tres persones han sigut arrestades a Elx per integrar una xarxa que col·locava peces banyades en or com si anaren de 9 quirats en cases de compravenda. La intervenció policial va limitar el perjuí a 4.700 euros i la investigació seguix oberta per a localitzar a més implicats.

Baixen les opcions de ruixats a València i Castelló i les temperatures a penes varien

La jornada deixa un risc baix de ruixats en els litorals de València i Castelló al matí i a l'interior de Castelló a la vesprada. El vent serà fluix i tendirà a component este des del migdia, amb temperatures similars a les de dies anteriors.

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.