La Policia Nacional alerta de l’augment de promocions comercials falses

 

La Policia Nacional ha enviat un missatge d’alerta a través del seu compte oficial de Twitter, perquè els consumidors extremen les precaucions davant les promocions falses que s’estan compartint per la xarxa durant les últimes setmanes. 

 

El contundent missatge adverteix als usuaris i els aconsella que: «No piques, no comparteixes i a la paperera». Així doncs, i a través d’aquesta publicació, la Policia Nacional confia crear consciència d’aquesta pràctica entre els usuaris, els qui han de ser previnguts abans d’acceptar qualsevol sol·licitud emergent.

 

Zara, Ikea, Lidl o Spotify, les més utilitzades

De fet, l’aplicació de Whatsapp s’ha convertit en l’eina més utilitzada a l’hora de realitzar aquesta estafa, ja que aquesta eina facilita que els missatges, on es promocionava algun tipus de regal o vals descompte, es comparteixen de manera més ràpida. Un problema greu pels que cauen en l’engany, ja que comporta problemes als comptes personals.

 

Al missatge que la policia Nacional ha publicat a la xarxa apareixen quatre grans marques comercials, el nom de les quals és utilitzat per desenvolupar aquesta activitat il·lícita. Així doncs, marques com Zara, Ikea, Lidl o Spotify, són utilitzades per aquest tipus d’estafadors.

 

El cos de seguretat confia que amb aquest nou missatge d’alerta, els usuaris extremen precaucions al moment d’accedir a aquest tipus de publicacions. De la mateixa manera, es confia que el missatge puga ser difós a gran velocitat perquè la gent siga conscient dels riscos que comporten aquestes cadenes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.

Un Camí de Santiago sense mòbils per a ajudar adolescents a desconnectar

Huit adolescents recorreran cinc dies del Camí de Santiago sense telèfons ni xarxes socials en un programa terapèutic que busca reduir l'addicció al mòbil i recuperar les relacions cara a cara.