La Policia Nacional alerta de l’augment de promocions comercials falses

 

La Policia Nacional ha enviat un missatge d’alerta a través del seu compte oficial de Twitter, perquè els consumidors extremen les precaucions davant les promocions falses que s’estan compartint per la xarxa durant les últimes setmanes. 

 

El contundent missatge adverteix als usuaris i els aconsella que: «No piques, no comparteixes i a la paperera». Així doncs, i a través d’aquesta publicació, la Policia Nacional confia crear consciència d’aquesta pràctica entre els usuaris, els qui han de ser previnguts abans d’acceptar qualsevol sol·licitud emergent.

 

Zara, Ikea, Lidl o Spotify, les més utilitzades

De fet, l’aplicació de Whatsapp s’ha convertit en l’eina més utilitzada a l’hora de realitzar aquesta estafa, ja que aquesta eina facilita que els missatges, on es promocionava algun tipus de regal o vals descompte, es comparteixen de manera més ràpida. Un problema greu pels que cauen en l’engany, ja que comporta problemes als comptes personals.

 

Al missatge que la policia Nacional ha publicat a la xarxa apareixen quatre grans marques comercials, el nom de les quals és utilitzat per desenvolupar aquesta activitat il·lícita. Així doncs, marques com Zara, Ikea, Lidl o Spotify, són utilitzades per aquest tipus d’estafadors.

 

El cos de seguretat confia que amb aquest nou missatge d’alerta, els usuaris extremen precaucions al moment d’accedir a aquest tipus de publicacions. De la mateixa manera, es confia que el missatge puga ser difós a gran velocitat perquè la gent siga conscient dels riscos que comporten aquestes cadenes.

Últimes notícies

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.