11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La Policia Nacional alerta de l’augment de promocions comercials falses

 

La Policia Nacional ha enviat un missatge d’alerta a través del seu compte oficial de Twitter, perquè els consumidors extremen les precaucions davant les promocions falses que s’estan compartint per la xarxa durant les últimes setmanes. 

 

El contundent missatge adverteix als usuaris i els aconsella que: «No piques, no comparteixes i a la paperera». Així doncs, i a través d’aquesta publicació, la Policia Nacional confia crear consciència d’aquesta pràctica entre els usuaris, els qui han de ser previnguts abans d’acceptar qualsevol sol·licitud emergent.

 

Zara, Ikea, Lidl o Spotify, les més utilitzades

De fet, l’aplicació de Whatsapp s’ha convertit en l’eina més utilitzada a l’hora de realitzar aquesta estafa, ja que aquesta eina facilita que els missatges, on es promocionava algun tipus de regal o vals descompte, es comparteixen de manera més ràpida. Un problema greu pels que cauen en l’engany, ja que comporta problemes als comptes personals.

 

Al missatge que la policia Nacional ha publicat a la xarxa apareixen quatre grans marques comercials, el nom de les quals és utilitzat per desenvolupar aquesta activitat il·lícita. Així doncs, marques com Zara, Ikea, Lidl o Spotify, són utilitzades per aquest tipus d’estafadors.

 

El cos de seguretat confia que amb aquest nou missatge d’alerta, els usuaris extremen precaucions al moment d’accedir a aquest tipus de publicacions. De la mateixa manera, es confia que el missatge puga ser difós a gran velocitat perquè la gent siga conscient dels riscos que comporten aquestes cadenes.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.