La Policia Nacional alerta de l’augment de promocions comercials falses

 

La Policia Nacional ha enviat un missatge d’alerta a través del seu compte oficial de Twitter, perquè els consumidors extremen les precaucions davant les promocions falses que s’estan compartint per la xarxa durant les últimes setmanes. 

 

El contundent missatge adverteix als usuaris i els aconsella que: «No piques, no comparteixes i a la paperera». Així doncs, i a través d’aquesta publicació, la Policia Nacional confia crear consciència d’aquesta pràctica entre els usuaris, els qui han de ser previnguts abans d’acceptar qualsevol sol·licitud emergent.

 

Zara, Ikea, Lidl o Spotify, les més utilitzades

De fet, l’aplicació de Whatsapp s’ha convertit en l’eina més utilitzada a l’hora de realitzar aquesta estafa, ja que aquesta eina facilita que els missatges, on es promocionava algun tipus de regal o vals descompte, es comparteixen de manera més ràpida. Un problema greu pels que cauen en l’engany, ja que comporta problemes als comptes personals.

 

Al missatge que la policia Nacional ha publicat a la xarxa apareixen quatre grans marques comercials, el nom de les quals és utilitzat per desenvolupar aquesta activitat il·lícita. Així doncs, marques com Zara, Ikea, Lidl o Spotify, són utilitzades per aquest tipus d’estafadors.

 

El cos de seguretat confia que amb aquest nou missatge d’alerta, els usuaris extremen precaucions al moment d’accedir a aquest tipus de publicacions. De la mateixa manera, es confia que el missatge puga ser difós a gran velocitat perquè la gent siga conscient dels riscos que comporten aquestes cadenes.

Últimes notícies

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.