La Policia Nacional deté a un home per la compravenda d’habitatges i quedar-se amb els diners

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 43 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’apropiació indeguda i un altre d’estafa, després de pel que sembla quedar-se amb 76.500 euros de tres clients amb els quals havia formalitzat un contracte de compra d’immobles.

Les búsquedes es van iniciar en tenir coneixement els agents a través de dos denúncies, de la possible estafa per un import de 10.000 euros a una víctima i de 55.000 euros a una altra, pel que sembla pel treballador d’una immobiliària.

Durant les perquisicions els policies van esbrinar que les víctimes havien contactat amb la immobiliària a fi de comprar un habitatge, la qual tenia oferta, formalitzant-se una proposta de compra que les dos parts signaven, lliurant els compradors en este moment una quantitat de diners en efectiu com a senyal, a part d’unes quotes en els mesos successius.

Posteriorment les víctimes sempre rebien llargues per a la signatura del contracte de compra, abduint-los tot tipo d’excuses per a no reunir-se amb elles, ni tampoc aconseguien la devolució dels diners avançats ni adquirir la propietat.

Durant les recerques els investigadors van localitzar a una altra víctima, a la qual li hauria estafat 11.500 euros, de la mateixa forma que les anteriors, tenint en comú totes elles que són ciutadans estrangers amb escàs coneixement de l’idioma i la legislació.

Per tot això, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte d’estafa.

 

 

Quines són les estafes més comunes i com evitar-les

Un dels perills més quotidians en l’actualitat són les estafes. Ja siguen de caràcter digital o analògic, les estafes més comuns no tenen una víctima concreta. I és que qualsevol persona pot veure’s embolicada en algun engany i ser víctima d’un frau.

Per esta raó, és fonamental conéixer quines són les estafes més comunes avui dia i com evitar-les:

Phishing.
Estafes per lloguer.
Frau per intoxicació alimentària.
Estafes romàntiques.
Fraus en compres en línia.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.