13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Policia Nacional deté a un home per la compravenda d’habitatges i quedar-se amb els diners

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 43 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’apropiació indeguda i un altre d’estafa, després de pel que sembla quedar-se amb 76.500 euros de tres clients amb els quals havia formalitzat un contracte de compra d’immobles.

Les búsquedes es van iniciar en tenir coneixement els agents a través de dos denúncies, de la possible estafa per un import de 10.000 euros a una víctima i de 55.000 euros a una altra, pel que sembla pel treballador d’una immobiliària.

Durant les perquisicions els policies van esbrinar que les víctimes havien contactat amb la immobiliària a fi de comprar un habitatge, la qual tenia oferta, formalitzant-se una proposta de compra que les dos parts signaven, lliurant els compradors en este moment una quantitat de diners en efectiu com a senyal, a part d’unes quotes en els mesos successius.

Posteriorment les víctimes sempre rebien llargues per a la signatura del contracte de compra, abduint-los tot tipo d’excuses per a no reunir-se amb elles, ni tampoc aconseguien la devolució dels diners avançats ni adquirir la propietat.

Durant les recerques els investigadors van localitzar a una altra víctima, a la qual li hauria estafat 11.500 euros, de la mateixa forma que les anteriors, tenint en comú totes elles que són ciutadans estrangers amb escàs coneixement de l’idioma i la legislació.

Per tot això, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte d’estafa.

 

 

Quines són les estafes més comunes i com evitar-les

Un dels perills més quotidians en l’actualitat són les estafes. Ja siguen de caràcter digital o analògic, les estafes més comuns no tenen una víctima concreta. I és que qualsevol persona pot veure’s embolicada en algun engany i ser víctima d’un frau.

Per esta raó, és fonamental conéixer quines són les estafes més comunes avui dia i com evitar-les:

Phishing.
Estafes per lloguer.
Frau per intoxicació alimentària.
Estafes romàntiques.
Fraus en compres en línia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.