La Policia Nacional deté a un home per la compravenda d’habitatges i quedar-se amb els diners

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 43 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’apropiació indeguda i un altre d’estafa, després de pel que sembla quedar-se amb 76.500 euros de tres clients amb els quals havia formalitzat un contracte de compra d’immobles.

Les búsquedes es van iniciar en tenir coneixement els agents a través de dos denúncies, de la possible estafa per un import de 10.000 euros a una víctima i de 55.000 euros a una altra, pel que sembla pel treballador d’una immobiliària.

Durant les perquisicions els policies van esbrinar que les víctimes havien contactat amb la immobiliària a fi de comprar un habitatge, la qual tenia oferta, formalitzant-se una proposta de compra que les dos parts signaven, lliurant els compradors en este moment una quantitat de diners en efectiu com a senyal, a part d’unes quotes en els mesos successius.

Posteriorment les víctimes sempre rebien llargues per a la signatura del contracte de compra, abduint-los tot tipo d’excuses per a no reunir-se amb elles, ni tampoc aconseguien la devolució dels diners avançats ni adquirir la propietat.

Durant les recerques els investigadors van localitzar a una altra víctima, a la qual li hauria estafat 11.500 euros, de la mateixa forma que les anteriors, tenint en comú totes elles que són ciutadans estrangers amb escàs coneixement de l’idioma i la legislació.

Per tot això, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte d’estafa.

 

 

Quines són les estafes més comunes i com evitar-les

Un dels perills més quotidians en l’actualitat són les estafes. Ja siguen de caràcter digital o analògic, les estafes més comuns no tenen una víctima concreta. I és que qualsevol persona pot veure’s embolicada en algun engany i ser víctima d’un frau.

Per esta raó, és fonamental conéixer quines són les estafes més comunes avui dia i com evitar-les:

Phishing.
Estafes per lloguer.
Frau per intoxicació alimentària.
Estafes romàntiques.
Fraus en compres en línia.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.