La Policia Nacional deté a sis persones i desmantella cinc punts de venda de drogues

Imatge d'arxiu de la Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut en el districte de Marítim (València) a sis persones, dos homes i quatre dones, d’entre 27 i 51 anys, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, després de desmantellar quatre domicilis i un magatzem, usats com a punts de venda de drogues a la menuda utilitzats per a comercialitzar cocaïna, haixix i marihuana.

Les busquedes van començar el mes de febrer, quan els agents van tenir coneixement que en el districte de Marítim (València) durant les 24 hores del dia hi havia un continu tràfic de persones, que semblaven consumidores. A més, els agents ja haurien intervingut en diverses ocasions en la zona, alertats per la presència de baralles.

Els agents van establir un complex operatiu, amb múltiples vigilàncies i seguiments, a causa del modus operandi usat pels sospitosós per a detectar i evitar la presència policial. Durant les recerques, van descobrir que els presumptes traficants usaven els seus domicilis per a vendre la droga, així com un magatzem situat a escassos metres dels punts de venda.

Per a guardar les substàncies estupefaents i els diners recaptats de la venda i anar aprovisionant-se cada poques hores i així evitar tenir grans quantitats.

 

Policia Nacional de València en el carrer, pujant al cotxe als detinguts

Repartiment de tasques

 

Durant el dispositiu, els agents van observar que els sospitosos tenien les tasques repartides. Així, en els domicilis sempre es trobava una persona que subministrava la droga als compradors i al seu torn una altra als carrers limítrofs per a dirigir els consumidors i avisar als venedors de la possible presència policial. A més, van veure com en alguna ocasió es llançava la droga per la finestra als compradors previ pagament a una altra persona.

Finalment, el dispositiu va culminar amb quatre registres simultanis en els domicilis on es desenvolupava l’activitat il·lícita. D’esta manera, els agents usant el factor sorpresa evitant que avisaren a la resta dels sospitosós i es desferen de les substàncies es van confiscar 32,8 grams de pel que sembla haixix, 1,7 grams de cocaïna, 27,4 grams de marihuana, 717 euros en efectiu, quatre bàscules de precisió, anabolitzants, substàncies usades per al tall de la droga, un telèfon mòbil i un puny americà.

Encara que l’especialització dels ara detinguts, la Policia Nacional ha aconseguit desarticular els cinc dels punts de venda de droga a la menuda més important de la zona, millorant així la sensació de seguretat per part dels veïns.

La búsqueda va finalitzar amb la detenció de sis persones, totes elles amb antecedents policials, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. Els arrestats han passat a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca reacció en l’Eurolliga davant un Barça en dificultats

El València Basket vol tallar la seua mala ratxa i afermar la quarta plaça de l'Eurolliga davant un Barça en crisi, rival directe per l'accés als quarts de final.

La rosseta, l’ànec més amenaçat d’Europa, bat rècord de cries i reforça la seua recuperació

La rosseta, considerada l'ànec més amenaçat d'Europa, millora les seues perspectives gràcies a la restauració d'aiguamolls i al rècord de femelles reproductores i cries registrat a Espanya.

Toni Pérez fixa per al dimecres el ple extraordinari sobre el Bo Comerç després de la petició del PSOE

La Diputació d'Alacant celebrarà un ple extraordinari el dimecres 25 de març per a explicar la gestió del Bo Comerç entre 2022 i 2024 i debatre la creació d'una comissió d'investigació.

El Vila-real recupera la samarreta de la seua eclosió en Primera per a la jornada retro

El Vila-real lluirà en la jornada retro de LALIGA EA Sports una samarreta inspirada en les quals va vestir en els 90 i principis dels 2000, coincidint amb la seua eclosió en Primera Divisió.

La FIFA blinda l’ús comercial de Naranjito, la mascota del Mundial d’Espanya 82

La FIFA ha registrat la imatge de Naranjito davant la EUIPO per a assegurar-se la seua explotació comercial a la Unió Europea fins a 2035, abastant una àmplia gamma de productes i servicis.

La mare de Marta Calvo insistix a canviar el Codi Penal per a castigar l’ocultació de cadàver amb presó permanent

La mare de Marta Calvo lamenta que el Congrés vaja a rebutjar ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cos de les seues víctimes i anuncia que continuarà pressionant per a canviar el Codi Penal.

Carlos Espí es consolida com a màxim golejador del Llevant amb set punts

Carlos Espí suma set gols esta temporada i s'aferma com a màxim anotador del Llevant després de marcar els últims quatre punts de l'equip en LaLiga EA Sports.

El Llevant recupera els colors del Cabanyal en la jornada retro de LaLiga

El Llevant vestirà una samarreta blanca amb banda negra en la jornada retro de LaLiga EA Sports, en homenatge a l'històric Futbol Club Cabanyal, origen del club granota.