La Policia Nacional deté a sis persones i desmantella cinc punts de venda de drogues

Imatge d'arxiu de la Policia Nacional

Agents de la Policia Nacional han detingut en el districte de Marítim (València) a sis persones, dos homes i quatre dones, d’entre 27 i 51 anys, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, després de desmantellar quatre domicilis i un magatzem, usats com a punts de venda de drogues a la menuda utilitzats per a comercialitzar cocaïna, haixix i marihuana.

Les busquedes van començar el mes de febrer, quan els agents van tenir coneixement que en el districte de Marítim (València) durant les 24 hores del dia hi havia un continu tràfic de persones, que semblaven consumidores. A més, els agents ja haurien intervingut en diverses ocasions en la zona, alertats per la presència de baralles.

Els agents van establir un complex operatiu, amb múltiples vigilàncies i seguiments, a causa del modus operandi usat pels sospitosós per a detectar i evitar la presència policial. Durant les recerques, van descobrir que els presumptes traficants usaven els seus domicilis per a vendre la droga, així com un magatzem situat a escassos metres dels punts de venda.

Per a guardar les substàncies estupefaents i els diners recaptats de la venda i anar aprovisionant-se cada poques hores i així evitar tenir grans quantitats.

 

Policia Nacional de València en el carrer, pujant al cotxe als detinguts

Repartiment de tasques

 

Durant el dispositiu, els agents van observar que els sospitosos tenien les tasques repartides. Així, en els domicilis sempre es trobava una persona que subministrava la droga als compradors i al seu torn una altra als carrers limítrofs per a dirigir els consumidors i avisar als venedors de la possible presència policial. A més, van veure com en alguna ocasió es llançava la droga per la finestra als compradors previ pagament a una altra persona.

Finalment, el dispositiu va culminar amb quatre registres simultanis en els domicilis on es desenvolupava l’activitat il·lícita. D’esta manera, els agents usant el factor sorpresa evitant que avisaren a la resta dels sospitosós i es desferen de les substàncies es van confiscar 32,8 grams de pel que sembla haixix, 1,7 grams de cocaïna, 27,4 grams de marihuana, 717 euros en efectiu, quatre bàscules de precisió, anabolitzants, substàncies usades per al tall de la droga, un telèfon mòbil i un puny americà.

Encara que l’especialització dels ara detinguts, la Policia Nacional ha aconseguit desarticular els cinc dels punts de venda de droga a la menuda més important de la zona, millorant així la sensació de seguretat per part dels veïns.

La búsqueda va finalitzar amb la detenció de sis persones, totes elles amb antecedents policials, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. Els arrestats han passat a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.