Uns policies li salven la vida a un bebé que estava inconscient després de caure en València

Imatge dels peus d'un nadó

El menut es va quedar en observació en l’Hospital Clínic de València | Pixabay

Un bebé, de només 22 mesos, va caure en una casa en el centre de la ciutat de València el passat dissabte i es va quedar inconscient i sense respiració. En eixe moment, els pares del menut van eixir al carrer en un estat de nervis demanant ajuda. 

 

Una patrulla de la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS) de la Policia Local de València que es trobava molt prop, en la plaça dels Pinazos, va acudir de seguida a ajudar-los. Els policies van conseguir reanimar al menut després d’obrir-li les vies respiratòries.

 

Els mateixos agents van traslladar al bebé en el cotxe patrulla fins a l’Hospital Clínic de València. Els fets es van produir cap a les 20.15 hores de dissabte, moment en el que el carrer estava ple de gent fent les últimes compres per a Nadal. Va ser una dona que passava per allà la que va avisar als agents, en vore als pares demanant ajuda amb el menut en braços.

 

El menut va estar 5 minuts sense respirar

Els agents van acudir corrent fins al lloc a on es trobava la família de nacionalitat italiana amb el xiquet, que feia cinc minuts que no respirava i ja tenia un color tirant a blau. Els pares, que no parlaven pràcticament castellà, van intentar explicar-los el que havia passat als agents.

 

Després de reanimar al bebé, tot i que amb dificultats, els agents van avisar als servicis mèdics, però no hi havia cap ambulància disponible prop en eixe moment. Per eixe motiu, els agents van decidir portar-lo a l’Hospital amb el mateix cotxe patrulla. El menut es va quedar en observació i els metges van recomanar a la família que retardara el vol a Itàlia, ja que havien vingut a València per una boda i pensaven tornar al dia següent, el diumenge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.