19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Uns policies li salven la vida a un bebé que estava inconscient després de caure en València

Imatge dels peus d'un nadó

El menut es va quedar en observació en l’Hospital Clínic de València | Pixabay

Un bebé, de només 22 mesos, va caure en una casa en el centre de la ciutat de València el passat dissabte i es va quedar inconscient i sense respiració. En eixe moment, els pares del menut van eixir al carrer en un estat de nervis demanant ajuda. 

 

Una patrulla de la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS) de la Policia Local de València que es trobava molt prop, en la plaça dels Pinazos, va acudir de seguida a ajudar-los. Els policies van conseguir reanimar al menut després d’obrir-li les vies respiratòries.

 

Els mateixos agents van traslladar al bebé en el cotxe patrulla fins a l’Hospital Clínic de València. Els fets es van produir cap a les 20.15 hores de dissabte, moment en el que el carrer estava ple de gent fent les últimes compres per a Nadal. Va ser una dona que passava per allà la que va avisar als agents, en vore als pares demanant ajuda amb el menut en braços.

 

El menut va estar 5 minuts sense respirar

Els agents van acudir corrent fins al lloc a on es trobava la família de nacionalitat italiana amb el xiquet, que feia cinc minuts que no respirava i ja tenia un color tirant a blau. Els pares, que no parlaven pràcticament castellà, van intentar explicar-los el que havia passat als agents.

 

Després de reanimar al bebé, tot i que amb dificultats, els agents van avisar als servicis mèdics, però no hi havia cap ambulància disponible prop en eixe moment. Per eixe motiu, els agents van decidir portar-lo a l’Hospital amb el mateix cotxe patrulla. El menut es va quedar en observació i els metges van recomanar a la família que retardara el vol a Itàlia, ja que havien vingut a València per una boda i pensaven tornar al dia següent, el diumenge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.