Uns policies salven a una xiqueta de dos anys que no respirava en València

 

Agents de la Policia Nacional han salvat este cap de setmana en València a una xiqueta d’entre dos i tres anys que s’havia desmaiat i no respirava. Una patrulla va traslladar a la menor d’edat a l’hospital, escortada per diferents cotxes policials, i durant el trajecte un dels agents va conseguir reanimar-la.

 

Segons han explicat fonts de les forces de seguretat, Els fets s’han produït cap a les 16.20 hores d’este dissabte, quan la Sala 091 va rebre una telefonada que alertava que una xiqueta no respirava, en un carrer del districte de Marítim, pròxima a la platja de la Malva-rosa.

 

Una patrulla de la Policia Nacional que es trobava prop va acudir fins al lloc. A la seua arribada, els agents es van trobar amb un grup numeros de persones al carrer, molt nervioses, i una dona que sostenia en braços a la seua filla. La menor estava inconscient i no respirava.

 

La reanimació a la xiqueta, clau en la seua recuperació

Els policies van procedir a fer estímuls externs, però la xicoteta no responia. Davant la urgència de la situació, van decidir traslladar a la xiqueta i a la seua mare en el vehicle de la patrulla a l’hospital Clínic.

 

Perquè el trajecte anara el més ràpid possible, diferents cotxes policials van escortar al vehicle en el que anava la menor, donant cobertura al vehicle pels carrers valencians.

 

Al mateix temps, en el cotxe que traslladava a la xiqueta, mentres un dels agents conduïa, un altre dels policies va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar i la xicoteta va recobrar la consciència en el cotxe, durant un trajecte que va durar cinc minuts.

 

D’esta forma, gràcies a la reanimació d’este agent, la xiqueta ja respirava i estava conscient en arribar al centre hospitalari, a on ha quedat ingressada, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU