Dos policies salven la vida a un xic en el districte de Marítim en la ciutat de València

 

Dos agents de la Policia Local de València van salvar la vida el passat 11 de desembre en el districte de Marítim en la ciutat de València, a un xic de 20 anys que es trobava en parada cardiorespiratòria i que ara ha despertat del coma després de tres setmanes sense aparents seqüeles de gravetat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  els dos policies es trobaven de servici per la Malva-rosa quan a través de l’emissora van ser alertats dels fets.

 

«Ens van dir que just al costat d’on estàvem hi havia un jove en parada cardiorespiratòria i en 30 segons arribarem al lloc. Ens vam trobar als familiars molt alterats. Ràpidament, vam obrir les finestres pel coronavirus i vam apartar el llit per a començar a fer la maniobra, mentres un dels germans va telefonar al 112», ha relatat Daniel Ruano, oficial de la Policia Local de València.

 

Van conseguir salvar la vida del xic

«Ens van donar instruccions i vam seguir el protocol fins que van arribar els companys que tenien el desfibril·lador en un cotxe patrulla», ha explicat l’oficial al citat mitjà.

 

«Vam connectar l’aparell i vam seguir amb la reanimació en parada cardiorespiratòria, que ho vam poder confirmar perquè l’aparell sí que va detectar que calia fer una descàrrega. Amb això, el jove va recuperar el pols i, quan va arribar l’ambulància, el van estabilitzar i el van entubar», ha manifestat l’agent.

 

«El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances»

Durant estes setmanes, els policies s’han interessat per la salut del xic, encara que les notícies no eren bones. «El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances», reconeix Ruano, fins que recentment van tornar a l’edifici per un altre servici i la germana els va comunicar que havia despertat sense seqüeles.

 

«Sempre som els primers que arribem i tenim costum de fer estes accions, però ha sigut una satisfacció», assegura el policia. El que sí que és atípic és el perfil de la víctima, un xic de 20 anys, deportista i sense patologies prèvies.

Últimes notícies

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.