Dos policies salven la vida a un xic en el districte de Marítim en la ciutat de València

 

Dos agents de la Policia Local de València van salvar la vida el passat 11 de desembre en el districte de Marítim en la ciutat de València, a un xic de 20 anys que es trobava en parada cardiorespiratòria i que ara ha despertat del coma després de tres setmanes sense aparents seqüeles de gravetat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  els dos policies es trobaven de servici per la Malva-rosa quan a través de l’emissora van ser alertats dels fets.

 

«Ens van dir que just al costat d’on estàvem hi havia un jove en parada cardiorespiratòria i en 30 segons arribarem al lloc. Ens vam trobar als familiars molt alterats. Ràpidament, vam obrir les finestres pel coronavirus i vam apartar el llit per a començar a fer la maniobra, mentres un dels germans va telefonar al 112», ha relatat Daniel Ruano, oficial de la Policia Local de València.

 

Van conseguir salvar la vida del xic

«Ens van donar instruccions i vam seguir el protocol fins que van arribar els companys que tenien el desfibril·lador en un cotxe patrulla», ha explicat l’oficial al citat mitjà.

 

«Vam connectar l’aparell i vam seguir amb la reanimació en parada cardiorespiratòria, que ho vam poder confirmar perquè l’aparell sí que va detectar que calia fer una descàrrega. Amb això, el jove va recuperar el pols i, quan va arribar l’ambulància, el van estabilitzar i el van entubar», ha manifestat l’agent.

 

«El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances»

Durant estes setmanes, els policies s’han interessat per la salut del xic, encara que les notícies no eren bones. «El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances», reconeix Ruano, fins que recentment van tornar a l’edifici per un altre servici i la germana els va comunicar que havia despertat sense seqüeles.

 

«Sempre som els primers que arribem i tenim costum de fer estes accions, però ha sigut una satisfacció», assegura el policia. El que sí que és atípic és el perfil de la víctima, un xic de 20 anys, deportista i sense patologies prèvies.

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.