Dos policies salven la vida a un xic en el districte de Marítim en la ciutat de València

 

Dos agents de la Policia Local de València van salvar la vida el passat 11 de desembre en el districte de Marítim en la ciutat de València, a un xic de 20 anys que es trobava en parada cardiorespiratòria i que ara ha despertat del coma després de tres setmanes sense aparents seqüeles de gravetat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’,  els dos policies es trobaven de servici per la Malva-rosa quan a través de l’emissora van ser alertats dels fets.

 

«Ens van dir que just al costat d’on estàvem hi havia un jove en parada cardiorespiratòria i en 30 segons arribarem al lloc. Ens vam trobar als familiars molt alterats. Ràpidament, vam obrir les finestres pel coronavirus i vam apartar el llit per a començar a fer la maniobra, mentres un dels germans va telefonar al 112», ha relatat Daniel Ruano, oficial de la Policia Local de València.

 

Van conseguir salvar la vida del xic

«Ens van donar instruccions i vam seguir el protocol fins que van arribar els companys que tenien el desfibril·lador en un cotxe patrulla», ha explicat l’oficial al citat mitjà.

 

«Vam connectar l’aparell i vam seguir amb la reanimació en parada cardiorespiratòria, que ho vam poder confirmar perquè l’aparell sí que va detectar que calia fer una descàrrega. Amb això, el jove va recuperar el pols i, quan va arribar l’ambulància, el van estabilitzar i el van entubar», ha manifestat l’agent.

 

«El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances»

Durant estes setmanes, els policies s’han interessat per la salut del xic, encara que les notícies no eren bones. «El pare em va dir que el seu fill estava en coma i no hi havia esperances», reconeix Ruano, fins que recentment van tornar a l’edifici per un altre servici i la germana els va comunicar que havia despertat sense seqüeles.

 

«Sempre som els primers que arribem i tenim costum de fer estes accions, però ha sigut una satisfacció», assegura el policia. El que sí que és atípic és el perfil de la víctima, un xic de 20 anys, deportista i sense patologies prèvies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.