A presó per apunyalar a un home en una casa ocupa de Xàtiva

Carrer Blanc, en el centre històric de Xàtiva, capital de la Costera (València)

Els dos detinguts i la víctima convivien com a ocupes en una casa del centre de Xàtiva | Google Maps

Presó provisional, comunicada i sense fiança és la condemna preventiva del Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció número 4 de Xàtiva, la capital de la Costera (València), contra l’acusat de matar a Fernando M.L. a punyalades en la mateixa localitat.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, l’ara empresonat va ser detingut dimarts, juntament amb la seua dona, tot i que no van passar a disposició judicial fins este dijous. Els dos estan acusats d’un presumpte delicte d’homicidi, comés el passat 30 d’octubre.

 

El magistrat ha deixat a la dona en llibertat provisional, tot i que haurà de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes en el Jutjat de Xàtiva. El seu home s’ha acollit al dret a no declarar, recomanat pel seu advocat, qui ha assegurat al mateix mitjà citat que no havia tingut temps per a estudiar bé el sumari i poder defendre al seu client en condicions.

 

Els veïns contra els ocupes

La víctima ja era coneguda per la Policia pels seus numerosos antecedents policials, especialment robatoris. A més, els tres convivien en una casa en el número 50 del carrer Blanc en Xàtiva com a ocupes, lloc a on es va cometre el crim.

 

Els veïns de la zona fa mesos que denuncien la situació sense obtindre cap resposta. Afirmen que les baralles i els crits són el pa de cada dia, a més del consum de begudes alcohòliques en el carrer des de l’arribada dels ocupes, en un barri tranquil del centre a on viuen famílies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU