19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

A presó per apunyalar a un home en una casa ocupa de Xàtiva

Carrer Blanc, en el centre històric de Xàtiva, capital de la Costera (València)

Els dos detinguts i la víctima convivien com a ocupes en una casa del centre de Xàtiva | Google Maps

Presó provisional, comunicada i sense fiança és la condemna preventiva del Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció número 4 de Xàtiva, la capital de la Costera (València), contra l’acusat de matar a Fernando M.L. a punyalades en la mateixa localitat.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, l’ara empresonat va ser detingut dimarts, juntament amb la seua dona, tot i que no van passar a disposició judicial fins este dijous. Els dos estan acusats d’un presumpte delicte d’homicidi, comés el passat 30 d’octubre.

 

El magistrat ha deixat a la dona en llibertat provisional, tot i que haurà de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes en el Jutjat de Xàtiva. El seu home s’ha acollit al dret a no declarar, recomanat pel seu advocat, qui ha assegurat al mateix mitjà citat que no havia tingut temps per a estudiar bé el sumari i poder defendre al seu client en condicions.

 

Els veïns contra els ocupes

La víctima ja era coneguda per la Policia pels seus numerosos antecedents policials, especialment robatoris. A més, els tres convivien en una casa en el número 50 del carrer Blanc en Xàtiva com a ocupes, lloc a on es va cometre el crim.

 

Els veïns de la zona fa mesos que denuncien la situació sense obtindre cap resposta. Afirmen que les baralles i els crits són el pa de cada dia, a més del consum de begudes alcohòliques en el carrer des de l’arribada dels ocupes, en un barri tranquil del centre a on viuen famílies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.

L’esquerra i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP de la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han reclamat l'eixida de Luis Barcala després d'un ple extraordinari sobre les adjudicacions de VPP a la Platja de Sant Joan. La pressió s'ha intensificat després de diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

PSPV, Compromís i EU exigixen la dimissió de Barcala pel cas de les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han reclamat que Luis Barcala dimitisca després del ple extraordinari sobre les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. El debat s'ha saldat amb diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

Pérez Llorca ha destacat el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat a Berlín un front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l'horta d'Europa. Ha demanat al Govern d'Espanya controles en origen i mesures per a competir en igualtat de condicions.

Evenepoel guanya la crono i firma la seua victòria 70; Girmay seguix líder

Remco Evenepoel es va imposar amb 20.12 en la contrarellotge de 17,5 km entre Carlet i Alginet en una jornada marcada pel vent. L'organització va neutralitzar els temps per a la general i Biniam Girmay va mantindre el lideratge.

Igualtat farà seguiment del cas de transfòbia institucional denunciat en un centre de salut de Gandia

Igualtat ha pres nota i seguirà el cas d'una dona que va denunciar transfòbia institucional en un centre de salut de Gandia. L'Ajuntament tramita la queixa en Orienta.