A presó per apunyalar a un home en una casa ocupa de Xàtiva

Carrer Blanc, en el centre històric de Xàtiva, capital de la Costera (València)

Els dos detinguts i la víctima convivien com a ocupes en una casa del centre de Xàtiva | Google Maps

Presó provisional, comunicada i sense fiança és la condemna preventiva del Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció número 4 de Xàtiva, la capital de la Costera (València), contra l’acusat de matar a Fernando M.L. a punyalades en la mateixa localitat.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, l’ara empresonat va ser detingut dimarts, juntament amb la seua dona, tot i que no van passar a disposició judicial fins este dijous. Els dos estan acusats d’un presumpte delicte d’homicidi, comés el passat 30 d’octubre.

 

El magistrat ha deixat a la dona en llibertat provisional, tot i que haurà de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes en el Jutjat de Xàtiva. El seu home s’ha acollit al dret a no declarar, recomanat pel seu advocat, qui ha assegurat al mateix mitjà citat que no havia tingut temps per a estudiar bé el sumari i poder defendre al seu client en condicions.

 

Els veïns contra els ocupes

La víctima ja era coneguda per la Policia pels seus numerosos antecedents policials, especialment robatoris. A més, els tres convivien en una casa en el número 50 del carrer Blanc en Xàtiva com a ocupes, lloc a on es va cometre el crim.

 

Els veïns de la zona fa mesos que denuncien la situació sense obtindre cap resposta. Afirmen que les baralles i els crits són el pa de cada dia, a més del consum de begudes alcohòliques en el carrer des de l’arribada dels ocupes, en un barri tranquil del centre a on viuen famílies.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.