Tres anys i cinc mesos de presó per calar foc a la casa de la seua parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys i cinc mesos de presó, a 50 dies de treballs en benefici de la comunitat i a cinc mesos de multa, pels delictes d’incendi, maltractament i danys, a un home que va calar foc a la casa de la seua parella sentimental, a Bunyol, després de destrossar part de l’habitatge i espentar a la dona, que va fugir a casa d’una amiga.

La sentència, dictada després que les parts aconseguiren un acord mitjançant el qual el condemnat reconeixia els fets i mostrava la seua conformitat amb la pena sol·licitada per la Fiscalia, també li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la víctima i comunicar-se amb ella durant cinc anys.

Els fets van començar sobre el migdia de l’11 d’octubre de 2019, quan el processament va ser fins a l’immoble que compartia amb la seua parella i va començar a cridar insistentment sense al telefonet, sense que la víctima li obrira la porta.

Al voltant de les tres de la vesprada, l’acusat va aconseguir entrar a la finca i, en veure a la dona en el replanell, va començar a forcejar amb ella, la va espentar i la va tirar al sòl, la qual cosa li va provocar una contusió en la mandíbula.

Després d’aquest episodi, la perjudicada es va anar a casa d’una amiga, absència que va aprofitar el condemnat per a entrar en el pis i destrossar dos televisors, dos telèfons mòbils, arrancar la cortina de la banyera i el cristall del bany.

Hores després, ja en la matinada del dia 12, el penat va tornar a l’habitatge i li va calar foc en el dormitori principal en tres punts diferents per a garantir la propagació de les flames.

L’incendi va afectar quatre veïns de l’edifici, que van necessitar assistència sanitària per inhalació de fum. Una de les afectades estava embarassada i va ser traslladada a un centre sanitari.

Després de cometre els fets, el condemnat es va quedar amagat en els voltants de l’edifici mentre veia com es cremava la finca, fins que va ser identificat pels agents de l’autoritat.

L’acord de conformitat entre les parts ratificat en la sentència inclou l’apreciació per al condemnat dels atenuants de drogoaddicció i reparació parcial del mal, perquè el dia del judici va ingressar 2.850 euros en un compte judicial per a abonar les responsabilitats civils derivades dels delictes comesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.