10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Tres anys i cinc mesos de presó per calar foc a la casa de la seua parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys i cinc mesos de presó, a 50 dies de treballs en benefici de la comunitat i a cinc mesos de multa, pels delictes d’incendi, maltractament i danys, a un home que va calar foc a la casa de la seua parella sentimental, a Bunyol, després de destrossar part de l’habitatge i espentar a la dona, que va fugir a casa d’una amiga.

La sentència, dictada després que les parts aconseguiren un acord mitjançant el qual el condemnat reconeixia els fets i mostrava la seua conformitat amb la pena sol·licitada per la Fiscalia, també li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la víctima i comunicar-se amb ella durant cinc anys.

Els fets van començar sobre el migdia de l’11 d’octubre de 2019, quan el processament va ser fins a l’immoble que compartia amb la seua parella i va començar a cridar insistentment sense al telefonet, sense que la víctima li obrira la porta.

Al voltant de les tres de la vesprada, l’acusat va aconseguir entrar a la finca i, en veure a la dona en el replanell, va començar a forcejar amb ella, la va espentar i la va tirar al sòl, la qual cosa li va provocar una contusió en la mandíbula.

Després d’aquest episodi, la perjudicada es va anar a casa d’una amiga, absència que va aprofitar el condemnat per a entrar en el pis i destrossar dos televisors, dos telèfons mòbils, arrancar la cortina de la banyera i el cristall del bany.

Hores després, ja en la matinada del dia 12, el penat va tornar a l’habitatge i li va calar foc en el dormitori principal en tres punts diferents per a garantir la propagació de les flames.

L’incendi va afectar quatre veïns de l’edifici, que van necessitar assistència sanitària per inhalació de fum. Una de les afectades estava embarassada i va ser traslladada a un centre sanitari.

Després de cometre els fets, el condemnat es va quedar amagat en els voltants de l’edifici mentre veia com es cremava la finca, fins que va ser identificat pels agents de l’autoritat.

L’acord de conformitat entre les parts ratificat en la sentència inclou l’apreciació per al condemnat dels atenuants de drogoaddicció i reparació parcial del mal, perquè el dia del judici va ingressar 2.850 euros en un compte judicial per a abonar les responsabilitats civils derivades dels delictes comesos.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.