Tres anys i cinc mesos de presó per calar foc a la casa de la seua parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys i cinc mesos de presó, a 50 dies de treballs en benefici de la comunitat i a cinc mesos de multa, pels delictes d’incendi, maltractament i danys, a un home que va calar foc a la casa de la seua parella sentimental, a Bunyol, després de destrossar part de l’habitatge i espentar a la dona, que va fugir a casa d’una amiga.

La sentència, dictada després que les parts aconseguiren un acord mitjançant el qual el condemnat reconeixia els fets i mostrava la seua conformitat amb la pena sol·licitada per la Fiscalia, també li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la víctima i comunicar-se amb ella durant cinc anys.

Els fets van començar sobre el migdia de l’11 d’octubre de 2019, quan el processament va ser fins a l’immoble que compartia amb la seua parella i va començar a cridar insistentment sense al telefonet, sense que la víctima li obrira la porta.

Al voltant de les tres de la vesprada, l’acusat va aconseguir entrar a la finca i, en veure a la dona en el replanell, va començar a forcejar amb ella, la va espentar i la va tirar al sòl, la qual cosa li va provocar una contusió en la mandíbula.

Després d’aquest episodi, la perjudicada es va anar a casa d’una amiga, absència que va aprofitar el condemnat per a entrar en el pis i destrossar dos televisors, dos telèfons mòbils, arrancar la cortina de la banyera i el cristall del bany.

Hores després, ja en la matinada del dia 12, el penat va tornar a l’habitatge i li va calar foc en el dormitori principal en tres punts diferents per a garantir la propagació de les flames.

L’incendi va afectar quatre veïns de l’edifici, que van necessitar assistència sanitària per inhalació de fum. Una de les afectades estava embarassada i va ser traslladada a un centre sanitari.

Després de cometre els fets, el condemnat es va quedar amagat en els voltants de l’edifici mentre veia com es cremava la finca, fins que va ser identificat pels agents de l’autoritat.

L’acord de conformitat entre les parts ratificat en la sentència inclou l’apreciació per al condemnat dels atenuants de drogoaddicció i reparació parcial del mal, perquè el dia del judici va ingressar 2.850 euros en un compte judicial per a abonar les responsabilitats civils derivades dels delictes comesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.

Reobri el pont de la Lloma a Loriguilla després de la DANA amb més seguretat i capacitat

La Generalitat ha posat en servici el pont de la Lloma a Loriguilla, arrasat per la DANA, amb major secció hidràulica, dos carrils i pas per als vianants. L'actuació culmina la reconstrucció en el Pozalet i incorpora millores de seguretat i neteja entre els dos ponts.

Bernabé agraïx al Consell la coordinació per a repatriar a valencians d’Orient Mitjà

Pilar Bernabé ha valorat la bona disposició del Consell en la repatriació de valencians des d'Orient Mitjà i ha remarcat la coordinació amb Exteriors. No ha oferit xifres, però ha apuntat a un operatiu ampli a nivell estatal.

València reforça un ús més segur i respectuós de la pirotècnia fallera amb horaris de calma i 600 kits sensorials

L'Ajuntament de València, AEPIRO i les fundacions Mira'm i Plena Inclusió renoven la seua aliança per a unes Falles inclusives amb la campanya Pirotècnia i Respecte i el repartiment gratuït de 600 Kit Sensorial.

La marxa del 8M a València s’avança a les 17.30 per l’espectacle pirotècnic

La manifestació del 8M a València començarà a les 17.30 per a compatibilitzar el pas per la plaça de l'Ajuntament amb un espectacle pirotècnic que es retarda a les 21.00. La Coordinadora Feminista accepta l'ajust i manté el recorregut previst.

Transports adjudica 23,9 milions en materials de via per a l’ample estàndard entre L’Alzina i Alacant

Transports ha adjudicat 23,9 milions per a transportar i subministrar materials de via en el tram L'Alzina-Bifurcació d'Alacant. L'actuació avança la implantació de l'ample estàndard del Corredor Mediterrani en 75 quilòmetres orientats al trànsit de mercaderies.

Una exposició reivindica la radicalitat i vigència de les últimes obres d’Antoni Tàpies

La Fundació Bancaixa presenta 'Tàpies. Última dècada (2002-2012)' amb 22 peces de gran format, diverses inèdites, que subratllen la seua radicalitat i plena actualitat.