10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Tres anys i cinc mesos de presó per calar foc a la casa de la seua parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys i cinc mesos de presó, a 50 dies de treballs en benefici de la comunitat i a cinc mesos de multa, pels delictes d’incendi, maltractament i danys, a un home que va calar foc a la casa de la seua parella sentimental, a Bunyol, després de destrossar part de l’habitatge i espentar a la dona, que va fugir a casa d’una amiga.

La sentència, dictada després que les parts aconseguiren un acord mitjançant el qual el condemnat reconeixia els fets i mostrava la seua conformitat amb la pena sol·licitada per la Fiscalia, també li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la víctima i comunicar-se amb ella durant cinc anys.

Els fets van començar sobre el migdia de l’11 d’octubre de 2019, quan el processament va ser fins a l’immoble que compartia amb la seua parella i va començar a cridar insistentment sense al telefonet, sense que la víctima li obrira la porta.

Al voltant de les tres de la vesprada, l’acusat va aconseguir entrar a la finca i, en veure a la dona en el replanell, va començar a forcejar amb ella, la va espentar i la va tirar al sòl, la qual cosa li va provocar una contusió en la mandíbula.

Després d’aquest episodi, la perjudicada es va anar a casa d’una amiga, absència que va aprofitar el condemnat per a entrar en el pis i destrossar dos televisors, dos telèfons mòbils, arrancar la cortina de la banyera i el cristall del bany.

Hores després, ja en la matinada del dia 12, el penat va tornar a l’habitatge i li va calar foc en el dormitori principal en tres punts diferents per a garantir la propagació de les flames.

L’incendi va afectar quatre veïns de l’edifici, que van necessitar assistència sanitària per inhalació de fum. Una de les afectades estava embarassada i va ser traslladada a un centre sanitari.

Després de cometre els fets, el condemnat es va quedar amagat en els voltants de l’edifici mentre veia com es cremava la finca, fins que va ser identificat pels agents de l’autoritat.

L’acord de conformitat entre les parts ratificat en la sentència inclou l’apreciació per al condemnat dels atenuants de drogoaddicció i reparació parcial del mal, perquè el dia del judici va ingressar 2.850 euros en un compte judicial per a abonar les responsabilitats civils derivades dels delictes comesos.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.