Tres anys i cinc mesos de presó per calar foc a la casa de la seua parella

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys i cinc mesos de presó, a 50 dies de treballs en benefici de la comunitat i a cinc mesos de multa, pels delictes d’incendi, maltractament i danys, a un home que va calar foc a la casa de la seua parella sentimental, a Bunyol, després de destrossar part de l’habitatge i espentar a la dona, que va fugir a casa d’una amiga.

La sentència, dictada després que les parts aconseguiren un acord mitjançant el qual el condemnat reconeixia els fets i mostrava la seua conformitat amb la pena sol·licitada per la Fiscalia, també li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la víctima i comunicar-se amb ella durant cinc anys.

Els fets van començar sobre el migdia de l’11 d’octubre de 2019, quan el processament va ser fins a l’immoble que compartia amb la seua parella i va començar a cridar insistentment sense al telefonet, sense que la víctima li obrira la porta.

Al voltant de les tres de la vesprada, l’acusat va aconseguir entrar a la finca i, en veure a la dona en el replanell, va començar a forcejar amb ella, la va espentar i la va tirar al sòl, la qual cosa li va provocar una contusió en la mandíbula.

Després d’aquest episodi, la perjudicada es va anar a casa d’una amiga, absència que va aprofitar el condemnat per a entrar en el pis i destrossar dos televisors, dos telèfons mòbils, arrancar la cortina de la banyera i el cristall del bany.

Hores després, ja en la matinada del dia 12, el penat va tornar a l’habitatge i li va calar foc en el dormitori principal en tres punts diferents per a garantir la propagació de les flames.

L’incendi va afectar quatre veïns de l’edifici, que van necessitar assistència sanitària per inhalació de fum. Una de les afectades estava embarassada i va ser traslladada a un centre sanitari.

Després de cometre els fets, el condemnat es va quedar amagat en els voltants de l’edifici mentre veia com es cremava la finca, fins que va ser identificat pels agents de l’autoritat.

L’acord de conformitat entre les parts ratificat en la sentència inclou l’apreciació per al condemnat dels atenuants de drogoaddicció i reparació parcial del mal, perquè el dia del judici va ingressar 2.850 euros en un compte judicial per a abonar les responsabilitats civils derivades dels delictes comesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.