Quasi 700 anys de presó per enganyar 98 menors per a mantindre sexe

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a José Ángel S. R. a 686 anys de presó i 19 dies de presó com a autor responsable de set delictes continuats d’abusos sexuals a menors de 16 anys amb penetració anal o bucal, cinc delictes d’abusos sexuals a menors de 16 anys i 98 delictes de captació i utilització de menor amb finalitats pornogràfics.

L’acusat contactava amb els menors a través de xarxes socials o WhatsApp per a mantindre relacions sexuals de diferent naturalesa a canvi de diners i regals.

A més, l’Audiència li atribueix 74 delictes de difusió de material pornogràfic a menors d’edat, 25 delictes d’exhibicionisme, 13 de delictes de corrupció de menors de 16 anys i un delicte de tinença de pornografia infantil.

La Sala li absol, no obstant això, de 59 delictes de ciberassetjament, tres delictes d’abusos sexuals i de dos delictes de corrupció de menors.

La resolució considera provat que el condemnat, nascut el dia 5 de juny de 1991, sense antecedents penals, va cometre els fets durant el període comprés entre el 9 de novembre de 2015 i el 3 de setembre de 2018.

A través de xarxes socials com ara grups de WhatsApp, Instagram o altres, l’acusat contactava amb menors de 16 anys amb la intenció de mantindre comunicacions i intercanvis de naturalesa pornogràfica amb aquests.

En algunes ocasions l’acusat es feia passar per una xica menor d’edat anomenada Lorena, amb la qual els menors, en la creença que s’estaven comunicant amb una xica de la seua edat, acabaven mantenint converses cruament libidinoses que l’acusat impulsava per a produir excitació sexual.

En tal context, el detingut enviava al corresponent menor fotos i vídeos d’una xica menor d’edat nua i masturbant-se, i al seu torn sol·licitava i obtenia dels menors la remissió de fotos i de vídeos nus, centrades en els seus genitals, i en moltes ocasions masturbant-se.

En diversos d’aqueixos contactes, després de comprovar en el curs de les converses que el seu engany era reeixit, i amb el propòsit de mantindre una trobada sexual amb els menors, els proposava fer un trio amb L. i amb un suposat amic seu que no era sinó el propi J.A.

Resistència dels menors

Així, l’acusat, insistia als menors que quedaren directament amb aqueix amic per a mantindre relacions sexuals, i això com a condició per a poder quedar després amb la xica. Davant la freqüent resistència dels menors a mantindre relacions sexuals amb un xic com a condició per a estar amb L., l’acusat va arribar en alguns casos a oferir diners o regals als menors perquè accediren a això.

En el marc circumstancial descrit, J.A.S. va aconseguir que alguns menors accediren a mantindre trobades físiques amb ell, trobades en els quals va mantindre relacions sexuals amb aquests. Aquestes relacions sexuals van consistir en masturbacions mútues, fel·lacions i fins i tot en alguns casos l’acusat va penetrar analment amb el seu dit o amb el seu penis al corresponent menor.

Diners o regals

En alguna ocasió l’acusat es presentava en xarxes socials com un jove menor d’edat i aconseguia d’aquesta manera enganyar alguns menors de 16 anys amb què s’intercanviava missatges de text cruament sexuals i dirigits a provocar excitació libidinosa, així com arxius fotogràfics i de vídeo en els quals tant l’acusat com els menors exhibien els seus genitals i es masturbaven.

A través d’aquesta via l’acusat també els proposava quedar per a mantindre una trobada sexual, en alguns casos oferint-los diners o regals perquè realitzaren pràctiques sexuals amb ell. Així, J.A.S. va aconseguir el seu propòsit i en alguns casos va mantindre relacions sexuals amb menors contactats de la manera descrita.

En altres casos, per a aconseguir els mateixos fins de satisfacció sexual ja assenyalats amb menors de 16 anys, J.A.S. es presentava directament davant els menors com un home major d’edat i donava lloc a un intercanvi de missatges de text dirigits a l’excitació sexual que eren acompanyats amb fotos i vídeos en els quals tant l’acusat com els menors apareixien nus i masturbant-se. També en aquest àmbit l’acusat feia propostes al seu interlocutor per a concertar una trobada sexual, que en algunes ocasions es va materialitzar amb el mantenint de relacions sexuals amb el menor.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.