16.7 C
València
Dilluns, 27 octubre, 2025

Quasi 700 anys de presó per enganyar 98 menors per a mantindre sexe

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a José Ángel S. R. a 686 anys de presó i 19 dies de presó com a autor responsable de set delictes continuats d’abusos sexuals a menors de 16 anys amb penetració anal o bucal, cinc delictes d’abusos sexuals a menors de 16 anys i 98 delictes de captació i utilització de menor amb finalitats pornogràfics.

L’acusat contactava amb els menors a través de xarxes socials o WhatsApp per a mantindre relacions sexuals de diferent naturalesa a canvi de diners i regals.

A més, l’Audiència li atribueix 74 delictes de difusió de material pornogràfic a menors d’edat, 25 delictes d’exhibicionisme, 13 de delictes de corrupció de menors de 16 anys i un delicte de tinença de pornografia infantil.

La Sala li absol, no obstant això, de 59 delictes de ciberassetjament, tres delictes d’abusos sexuals i de dos delictes de corrupció de menors.

La resolució considera provat que el condemnat, nascut el dia 5 de juny de 1991, sense antecedents penals, va cometre els fets durant el període comprés entre el 9 de novembre de 2015 i el 3 de setembre de 2018.

A través de xarxes socials com ara grups de WhatsApp, Instagram o altres, l’acusat contactava amb menors de 16 anys amb la intenció de mantindre comunicacions i intercanvis de naturalesa pornogràfica amb aquests.

En algunes ocasions l’acusat es feia passar per una xica menor d’edat anomenada Lorena, amb la qual els menors, en la creença que s’estaven comunicant amb una xica de la seua edat, acabaven mantenint converses cruament libidinoses que l’acusat impulsava per a produir excitació sexual.

En tal context, el detingut enviava al corresponent menor fotos i vídeos d’una xica menor d’edat nua i masturbant-se, i al seu torn sol·licitava i obtenia dels menors la remissió de fotos i de vídeos nus, centrades en els seus genitals, i en moltes ocasions masturbant-se.

En diversos d’aqueixos contactes, després de comprovar en el curs de les converses que el seu engany era reeixit, i amb el propòsit de mantindre una trobada sexual amb els menors, els proposava fer un trio amb L. i amb un suposat amic seu que no era sinó el propi J.A.

Resistència dels menors

Així, l’acusat, insistia als menors que quedaren directament amb aqueix amic per a mantindre relacions sexuals, i això com a condició per a poder quedar després amb la xica. Davant la freqüent resistència dels menors a mantindre relacions sexuals amb un xic com a condició per a estar amb L., l’acusat va arribar en alguns casos a oferir diners o regals als menors perquè accediren a això.

En el marc circumstancial descrit, J.A.S. va aconseguir que alguns menors accediren a mantindre trobades físiques amb ell, trobades en els quals va mantindre relacions sexuals amb aquests. Aquestes relacions sexuals van consistir en masturbacions mútues, fel·lacions i fins i tot en alguns casos l’acusat va penetrar analment amb el seu dit o amb el seu penis al corresponent menor.

Diners o regals

En alguna ocasió l’acusat es presentava en xarxes socials com un jove menor d’edat i aconseguia d’aquesta manera enganyar alguns menors de 16 anys amb què s’intercanviava missatges de text cruament sexuals i dirigits a provocar excitació libidinosa, així com arxius fotogràfics i de vídeo en els quals tant l’acusat com els menors exhibien els seus genitals i es masturbaven.

A través d’aquesta via l’acusat també els proposava quedar per a mantindre una trobada sexual, en alguns casos oferint-los diners o regals perquè realitzaren pràctiques sexuals amb ell. Així, J.A.S. va aconseguir el seu propòsit i en alguns casos va mantindre relacions sexuals amb menors contactats de la manera descrita.

En altres casos, per a aconseguir els mateixos fins de satisfacció sexual ja assenyalats amb menors de 16 anys, J.A.S. es presentava directament davant els menors com un home major d’edat i donava lloc a un intercanvi de missatges de text dirigits a l’excitació sexual que eren acompanyats amb fotos i vídeos en els quals tant l’acusat com els menors apareixien nus i masturbant-se. També en aquest àmbit l’acusat feia propostes al seu interlocutor per a concertar una trobada sexual, que en algunes ocasions es va materialitzar amb el mantenint de relacions sexuals amb el menor.

Últimes notícies

Mor José Manuel Ochotorena, llegenda del València i preparador de porters

El exportero de Reial Madrid i València ha mort en les últimes hores. El club el va definir com a llegenda i va destacar la seua 'petjada inesborrable' com a formador.

Enginyers alerten: Espanya està més ben preparada després de la dana, però no és suficient

Un any després de la dana que va colpejar València, els enginyers valoren avanços en planificació i obres, però advertixen que falten mesures i personal per a reduir el risc.

El 75% dels valencians creu que Mazón ha de dimitir i el 65% demana eleccions anticipades

Un sondeig de GAD-3 per a ABC i Las Provincias amb 1.013 entrevistes a la Comunitat Valenciana reflectix que el 75% demana la dimissió de Mazón i el 65% un avançament electoral. Fins i tot entre els seus votants hi ha majoria a favor de la seua eixida i més de la mitat recolza convocar eleccions.

Més del 30% dels xiquets afectats per la dana a València manté por a pluges i trons

Un informe de Save the Children i la Universitat de València constata que la por persistix en la infància després de la dana i que el 24% arrossega problemes de somni. La falta de suport emocional, el tancament d'escoles i les vivendes danyades prolonguen el malestar i els retards d'aprenentatge.

Últim dilluns d’octubre amb pujada de temperatures i vent fort a Castelló

Jornada més temperada en la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos i ascens de les màximes. En el nord de Castelló bufa nord-oest amb ratxes molt fortes que tendiran a amainar al final del dia.

Taylor seca a Hunt en el tercer quart i el València Basket guanya el dol d’invictes (102-90)

La defensa de Taylor sobre Hunt en el tercer quart va frenar al Joventut i va obrir un avantatge definitiu. Montero va rematar amb penetracions en la seua estrena en el Roig Arena.

Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous enfront de la protesta per la DANA i la gestió de Mazón

La plantilla d'À Punt ha difós un escrit en el qual reprova que es programara una correguda de bous durant la manifestació per la DANA. L'adreça sosté que la cobertura va ser adequada en informatius, ràdio, web i xarxes.

El torneig ‘Tornem!’ culmina el retorn del futbol a la zona zero de la dana un any després

L'estadi Vicente Moreno de Massanassa va acollir el torneig de futbol 8 'Tornem!' per a commemorar un any de la riuada que va colpejar comarques valencianes. La cita va reunir seleccions sub12 i alevins de clubs de la Comunitat, malgrat la pluja, com a símbol del retorn a la normalitat.