Quasi 700 anys de presó per enganyar 98 menors per a mantindre sexe

Ejemplo de shortcode con estilo
Utilitzava les xarxes socials per a contactar amb els joves, on a vegades es feia passar per menor d'edat

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a José Ángel S. R. a 686 anys de presó i 19 dies de presó com a autor responsable de set delictes continuats d’abusos sexuals a menors de 16 anys amb penetració anal o bucal, cinc delictes d’abusos sexuals a menors de 16 anys i 98 delictes de captació i utilització de menor amb finalitats pornogràfics.

L’acusat contactava amb els menors a través de xarxes socials o WhatsApp per a mantindre relacions sexuals de diferent naturalesa a canvi de diners i regals.

A més, l’Audiència li atribueix 74 delictes de difusió de material pornogràfic a menors d’edat, 25 delictes d’exhibicionisme, 13 de delictes de corrupció de menors de 16 anys i un delicte de tinença de pornografia infantil.

La Sala li absol, no obstant això, de 59 delictes de ciberassetjament, tres delictes d’abusos sexuals i de dos delictes de corrupció de menors.

La resolució considera provat que el condemnat, nascut el dia 5 de juny de 1991, sense antecedents penals, va cometre els fets durant el període comprés entre el 9 de novembre de 2015 i el 3 de setembre de 2018.

A través de xarxes socials com ara grups de WhatsApp, Instagram o altres, l’acusat contactava amb menors de 16 anys amb la intenció de mantindre comunicacions i intercanvis de naturalesa pornogràfica amb aquests.

En algunes ocasions l’acusat es feia passar per una xica menor d’edat anomenada Lorena, amb la qual els menors, en la creença que s’estaven comunicant amb una xica de la seua edat, acabaven mantenint converses cruament libidinoses que l’acusat impulsava per a produir excitació sexual.

En tal context, el detingut enviava al corresponent menor fotos i vídeos d’una xica menor d’edat nua i masturbant-se, i al seu torn sol·licitava i obtenia dels menors la remissió de fotos i de vídeos nus, centrades en els seus genitals, i en moltes ocasions masturbant-se.

En diversos d’aqueixos contactes, després de comprovar en el curs de les converses que el seu engany era reeixit, i amb el propòsit de mantindre una trobada sexual amb els menors, els proposava fer un trio amb L. i amb un suposat amic seu que no era sinó el propi J.A.

Resistència dels menors

Així, l’acusat, insistia als menors que quedaren directament amb aqueix amic per a mantindre relacions sexuals, i això com a condició per a poder quedar després amb la xica. Davant la freqüent resistència dels menors a mantindre relacions sexuals amb un xic com a condició per a estar amb L., l’acusat va arribar en alguns casos a oferir diners o regals als menors perquè accediren a això.

En el marc circumstancial descrit, J.A.S. va aconseguir que alguns menors accediren a mantindre trobades físiques amb ell, trobades en els quals va mantindre relacions sexuals amb aquests. Aquestes relacions sexuals van consistir en masturbacions mútues, fel·lacions i fins i tot en alguns casos l’acusat va penetrar analment amb el seu dit o amb el seu penis al corresponent menor.

Diners o regals

En alguna ocasió l’acusat es presentava en xarxes socials com un jove menor d’edat i aconseguia d’aquesta manera enganyar alguns menors de 16 anys amb què s’intercanviava missatges de text cruament sexuals i dirigits a provocar excitació libidinosa, així com arxius fotogràfics i de vídeo en els quals tant l’acusat com els menors exhibien els seus genitals i es masturbaven.

A través d’aquesta via l’acusat també els proposava quedar per a mantindre una trobada sexual, en alguns casos oferint-los diners o regals perquè realitzaren pràctiques sexuals amb ell. Així, J.A.S. va aconseguir el seu propòsit i en alguns casos va mantindre relacions sexuals amb menors contactats de la manera descrita.

En altres casos, per a aconseguir els mateixos fins de satisfacció sexual ja assenyalats amb menors de 16 anys, J.A.S. es presentava directament davant els menors com un home major d’edat i donava lloc a un intercanvi de missatges de text dirigits a l’excitació sexual que eren acompanyats amb fotos i vídeos en els quals tant l’acusat com els menors apareixien nus i masturbant-se. També en aquest àmbit l’acusat feia propostes al seu interlocutor per a concertar una trobada sexual, que en algunes ocasions es va materialitzar amb el mantenint de relacions sexuals amb el menor.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.