17 anys de presó per a l’home que volia tirar-se des d’un hotel de Benidorm després de matar a sa mare

Benidorm

L’home volia tirar-se des d’un hotel de Benidorm | Pixabay

 

L‘Audiència Provincial de Valladolid ha condemnat a 17 anys de presó per assassinat a César F.M., de 39 anys, per matar el 28 de gener de 2018 a sa mare, d’uns 70 anys, hemiplègica i que quasi no podia després de patir un ictus. El fill li hauria fet prendre desenes pastilles abans d’anar a l’hotel Gran Bali de Benidorm.

 

En la sentència, el tribunal ha decidit, de conformitat amb el veredicte del jurat popular, imposar al condemnat una pena de 17 anys de presó, amb l’agreujant de parentiu i amb atenuant de confessió, segons fonts pròximes del cas.

 

A demés, la condemna no arreplega els deu anys de llibertat vigilada una volta complida la condemna que havia demanat el Ministeri Fiscal, ni la responsabilitat civil en favor dels dos germans del condemnat, per als qui es demandava 20.000 euros a cada un per la mort de sa mare.

 

Després de conéixer la decisió del jurat popular el passat 19 de desembre, la fiscal va mantindre la petició de vint anys de presó, mentres que la defensa, que havia demanat internament en un centre psiquiàtric per cooperació al suïcidi, va reclamar la pena mínima possible per l’atenuant de confessió, 15 anys de presó en un centre especial.

 

El tribunal ha considerat provat en la sentència que, el detingut, després de donar-li dosis letals de dos medicaments a sa mare, va utilitzar un coixí i cotons lligats amb una cinta adhesiva mentres sa mare agonitzava. Eixos objectes van ser trobats en la casa que els dos compartien.

 

D’esta forma, el tribunal ha rebutjat la versió de la defensa, que va assegurar que l’implicat i la víctima tenien un pacte pel que César F.M. ajudaria a morir a sa mare abans de què ell se suïcidara, qui es va traslladar a Benidorm, una volta la mare va morir, encara que finalment no va posar fi a la seua vida.

 

Va ser en l’hotel més alt d’Espanya, al que segons va dir en la vista el processat va acudir per a tirar-se des de la finestra d’una habitació, encara que una treballadora va trobar una nota en la que l’acusat demanava que no l’ajudaren.

 

Treballadors de l’hotel van acudir en eixe moment a l’habitació i allí van parlar amb l’implicat, qui més tard va ser traslladat a un centre hospitalari i va ser detingut després de contar a la Policia el que havia passat i que sa mare es trobava morta en sa casa de Valladolid.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.