11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

17 anys de presó per a l’home que volia tirar-se des d’un hotel de Benidorm després de matar a sa mare

Benidorm

L’home volia tirar-se des d’un hotel de Benidorm | Pixabay

 

L‘Audiència Provincial de Valladolid ha condemnat a 17 anys de presó per assassinat a César F.M., de 39 anys, per matar el 28 de gener de 2018 a sa mare, d’uns 70 anys, hemiplègica i que quasi no podia després de patir un ictus. El fill li hauria fet prendre desenes pastilles abans d’anar a l’hotel Gran Bali de Benidorm.

 

En la sentència, el tribunal ha decidit, de conformitat amb el veredicte del jurat popular, imposar al condemnat una pena de 17 anys de presó, amb l’agreujant de parentiu i amb atenuant de confessió, segons fonts pròximes del cas.

 

A demés, la condemna no arreplega els deu anys de llibertat vigilada una volta complida la condemna que havia demanat el Ministeri Fiscal, ni la responsabilitat civil en favor dels dos germans del condemnat, per als qui es demandava 20.000 euros a cada un per la mort de sa mare.

 

Després de conéixer la decisió del jurat popular el passat 19 de desembre, la fiscal va mantindre la petició de vint anys de presó, mentres que la defensa, que havia demanat internament en un centre psiquiàtric per cooperació al suïcidi, va reclamar la pena mínima possible per l’atenuant de confessió, 15 anys de presó en un centre especial.

 

El tribunal ha considerat provat en la sentència que, el detingut, després de donar-li dosis letals de dos medicaments a sa mare, va utilitzar un coixí i cotons lligats amb una cinta adhesiva mentres sa mare agonitzava. Eixos objectes van ser trobats en la casa que els dos compartien.

 

D’esta forma, el tribunal ha rebutjat la versió de la defensa, que va assegurar que l’implicat i la víctima tenien un pacte pel que César F.M. ajudaria a morir a sa mare abans de què ell se suïcidara, qui es va traslladar a Benidorm, una volta la mare va morir, encara que finalment no va posar fi a la seua vida.

 

Va ser en l’hotel més alt d’Espanya, al que segons va dir en la vista el processat va acudir per a tirar-se des de la finestra d’una habitació, encara que una treballadora va trobar una nota en la que l’acusat demanava que no l’ajudaren.

 

Treballadors de l’hotel van acudir en eixe moment a l’habitació i allí van parlar amb l’implicat, qui més tard va ser traslladat a un centre hospitalari i va ser detingut després de contar a la Policia el que havia passat i que sa mare es trobava morta en sa casa de Valladolid.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.