Presó incondicional per a Rubio, Grau i tres empresaris pel cas Assut

 

Presó per a cinc dels tretze detinguts. Així ho ha decretat la titular del jutjat d’instrucció número 13 de València. Este dissabte s’ha celebrat a la Ciutat de la Justicia en la segona fase de l’operació Assut.
La Fiscalia Anticorrupció havia demanat presó provisional per als tres màxims encausats, Alfonso Grau, Rafa Rubio i José Luis Vera. L’orde de presó és per a l’ex-subdelegat del govern Rafael Rubio, l’exvicealcalde de València Alfonso Grau i els empresaris Joaquín Pastor Rico, Jaime Febrer i Mónica Montoro.

També han declarat altres huit detinguts, estos han quedat en llibertat provisional, això sí, amb la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del país. També, hauran de comparéixer cada setmana al jutjat. Ho hauran de fer sobre les onze de la nit, l’empresari Federico Ferrando abandonava el jutjat acompanyat pel seu advocat, sense fer declaracions. I a continuació ho feien l’ex-tinent d’alcalde de Xixona Francisco Doménech i la resta de detinguts.

El furgó de la Guàrdia Civil amb encausats per als quals s’ha decretat la presó incondicional eixia al voltant de les dotze i mitja d’esta matinada.

En l’operació Assut s’investiga una presumpta trama de corrupció urbanística creada per al cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València i altres consistoris, a més dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La jornada de declaracions

 

Al llarg de la jornada han anat desfilant davant el jutge i han prestat declaració, en primer lloc, Alfonso Grau, exvicealcalde de València (PP), i després la resta de persones detingudes en el marc de l’operació Assut, entre les quals destaca l’ex-subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio (PSPV-PSOE), i l’empresari Jaime María Febrer.

Entre els detinguts que declaren davant la magistrada figuren dos polítics més, l’exalcaldessa de Xixona, Rosa Verdú, i un regidor d’esta ciutat, tots dos del Partit Popular, a més de l’empresari valencià Federico Ferrando -germà de Rafael Ferrando, expresident de la patronal valenciana- i el responsable dels serveis jurídics de l’empresa pública Divalterra, José Luis Vera.

No han estat excents d’estar citats per a declarar este dissabte uns altres investigats que no han sigut detinguts, com és el cas de l’exresponsable de les finances del PSPV-PSOE, José María Cataluña, que ho ha fet a la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix.

Presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València

La causa està baix secret de sumari segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià i a més s’ha obert pel presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València, a part de tots els delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La titular del jutjat continua tramitant una instrucció que va començar el 2017, però que no va saltar a la llum pública fins al 2019, amb la detenció de José María Corbín, advocat i cunyat de l’exalcaldessa de València Rita Barberà.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente recorda que Adif ja va apuntar al trencament del raïl en l’accident de Adamuz

Óscar Puente subratlla que el trencament del raïl ja es manejava com a hipòtesi principal en l'accident ferroviari de Adamuz i reclama preservar carreteres, vies i ponts com a patrimoni que es recorre.

El Consell obri diàleg amb Vox per al pressupost i pressiona al Govern pels terminis

El Consell expressa el seu desig d'aprovar com més prompte millor els pressupostos de la Generalitat, anuncia diàleg amb Vox i retrau al Govern central l'incompliment reiterat dels terminis constitucionals.

L’Enforne s’aferra a la seua fortalesa en el Pitiu Rochel per a frenar al Granollers i certificar la salvació

L'Enforne Alacant rep al Fraikin Granollers en el Pitiu Rochel amb la intenció de fer valdre la seua solidesa com a local per a deixar encarrilada la permanència i continuar creixent en la Lliga Asobal.

El Consell i els agents socials activen 421 milions en ajudes per l’impacte de la guerra de l’Iran

La Generalitat i els agents socials pacten un full de ruta amb 27 mesures i 421 milions d'euros per a fer costat a famílies, autònoms i empreses davant la crisi derivada de la guerra de l'Iran.

La jutgessa de la DANA alerta d’una gran demora en retirar quatre funcionàries de la causa

La jutgessa que instruïx la causa de la DANA a Catarroja advertix d'una gran dilació en la investigació després de la decisió de suprimir quatre de les cinc funcionàries assignades al cas des de març de 2025.

Elx i València es juguen alguna cosa més que tres punts en un dol marcat pel descens

Elx i València s'enfronten en un derbi autonòmic marcat per la urgència il·licitana per eixir del descens i el desig che d'allunyar-se definitivament del perill.

Investiguen la mort per arma blanca d’un home de 60 anys en un carrer de Burjassot

La Policia Nacional investiga la mort per arma blanca d'un home de 60 anys trobat a primera hora del matí en un carrer de Burjassot. El Grup d'Homicidis manté oberta la investigació mentres busca l'arma utilitzada.

Morant reconeix que el juí a Ábalos provoca desconfiança i desafecció ciutadana

Diana Morant admet que el juí a José Luis Ábalos i al seu assessor Koldo García alimenta la desconfiança i la desafecció cap a la política, i subratlla que el PSOE els va expulsar de tota responsabilitat quan va detectar indicis d'irregularitats.