Presó incondicional per a Rubio, Grau i tres empresaris pel cas Assut

 

Presó per a cinc dels tretze detinguts. Així ho ha decretat la titular del jutjat d’instrucció número 13 de València. Este dissabte s’ha celebrat a la Ciutat de la Justicia en la segona fase de l’operació Assut.
La Fiscalia Anticorrupció havia demanat presó provisional per als tres màxims encausats, Alfonso Grau, Rafa Rubio i José Luis Vera. L’orde de presó és per a l’ex-subdelegat del govern Rafael Rubio, l’exvicealcalde de València Alfonso Grau i els empresaris Joaquín Pastor Rico, Jaime Febrer i Mónica Montoro.

També han declarat altres huit detinguts, estos han quedat en llibertat provisional, això sí, amb la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del país. També, hauran de comparéixer cada setmana al jutjat. Ho hauran de fer sobre les onze de la nit, l’empresari Federico Ferrando abandonava el jutjat acompanyat pel seu advocat, sense fer declaracions. I a continuació ho feien l’ex-tinent d’alcalde de Xixona Francisco Doménech i la resta de detinguts.

El furgó de la Guàrdia Civil amb encausats per als quals s’ha decretat la presó incondicional eixia al voltant de les dotze i mitja d’esta matinada.

En l’operació Assut s’investiga una presumpta trama de corrupció urbanística creada per al cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València i altres consistoris, a més dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La jornada de declaracions

 

Al llarg de la jornada han anat desfilant davant el jutge i han prestat declaració, en primer lloc, Alfonso Grau, exvicealcalde de València (PP), i després la resta de persones detingudes en el marc de l’operació Assut, entre les quals destaca l’ex-subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio (PSPV-PSOE), i l’empresari Jaime María Febrer.

Entre els detinguts que declaren davant la magistrada figuren dos polítics més, l’exalcaldessa de Xixona, Rosa Verdú, i un regidor d’esta ciutat, tots dos del Partit Popular, a més de l’empresari valencià Federico Ferrando -germà de Rafael Ferrando, expresident de la patronal valenciana- i el responsable dels serveis jurídics de l’empresa pública Divalterra, José Luis Vera.

No han estat excents d’estar citats per a declarar este dissabte uns altres investigats que no han sigut detinguts, com és el cas de l’exresponsable de les finances del PSPV-PSOE, José María Cataluña, que ho ha fet a la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix.

Presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València

La causa està baix secret de sumari segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià i a més s’ha obert pel presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València, a part de tots els delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La titular del jutjat continua tramitant una instrucció que va començar el 2017, però que no va saltar a la llum pública fins al 2019, amb la detenció de José María Corbín, advocat i cunyat de l’exalcaldessa de València Rita Barberà.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla