13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Presó incondicional per a Rubio, Grau i tres empresaris pel cas Assut

 

Presó per a cinc dels tretze detinguts. Així ho ha decretat la titular del jutjat d’instrucció número 13 de València. Este dissabte s’ha celebrat a la Ciutat de la Justicia en la segona fase de l’operació Assut.
La Fiscalia Anticorrupció havia demanat presó provisional per als tres màxims encausats, Alfonso Grau, Rafa Rubio i José Luis Vera. L’orde de presó és per a l’ex-subdelegat del govern Rafael Rubio, l’exvicealcalde de València Alfonso Grau i els empresaris Joaquín Pastor Rico, Jaime Febrer i Mónica Montoro.

També han declarat altres huit detinguts, estos han quedat en llibertat provisional, això sí, amb la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del país. També, hauran de comparéixer cada setmana al jutjat. Ho hauran de fer sobre les onze de la nit, l’empresari Federico Ferrando abandonava el jutjat acompanyat pel seu advocat, sense fer declaracions. I a continuació ho feien l’ex-tinent d’alcalde de Xixona Francisco Doménech i la resta de detinguts.

El furgó de la Guàrdia Civil amb encausats per als quals s’ha decretat la presó incondicional eixia al voltant de les dotze i mitja d’esta matinada.

En l’operació Assut s’investiga una presumpta trama de corrupció urbanística creada per al cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València i altres consistoris, a més dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La jornada de declaracions

 

Al llarg de la jornada han anat desfilant davant el jutge i han prestat declaració, en primer lloc, Alfonso Grau, exvicealcalde de València (PP), i després la resta de persones detingudes en el marc de l’operació Assut, entre les quals destaca l’ex-subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio (PSPV-PSOE), i l’empresari Jaime María Febrer.

Entre els detinguts que declaren davant la magistrada figuren dos polítics més, l’exalcaldessa de Xixona, Rosa Verdú, i un regidor d’esta ciutat, tots dos del Partit Popular, a més de l’empresari valencià Federico Ferrando -germà de Rafael Ferrando, expresident de la patronal valenciana- i el responsable dels serveis jurídics de l’empresa pública Divalterra, José Luis Vera.

No han estat excents d’estar citats per a declarar este dissabte uns altres investigats que no han sigut detinguts, com és el cas de l’exresponsable de les finances del PSPV-PSOE, José María Cataluña, que ho ha fet a la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix.

Presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València

La causa està baix secret de sumari segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià i a més s’ha obert pel presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València, a part de tots els delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La titular del jutjat continua tramitant una instrucció que va començar el 2017, però que no va saltar a la llum pública fins al 2019, amb la detenció de José María Corbín, advocat i cunyat de l’exalcaldessa de València Rita Barberà.

 

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.