Demanen 23 anys de presó per a una infermera que hauria enverinat a 7 companys

La Fiscalia de Huelva sol·licita 23 anys de presó per a una infermera que, presumptament, hauria enverinat amb metadona a set companys del centre mèdic en el qual treballava el novembre de 2018. Va ser detinguda el gener de 2019 i se l’acusa d’un delicte continuat de lesions pel qual es demanen cinc anys de presó i sis de lesions sumant tres anys per cadascun d’ells.

Segons l’escrit d’acusació de la Fiscalia se l’acusa d’un delicte continuat de lesions pel qual se li demana cinc anys de presó i sis de lesions pels quals li suma tres anys per cadascun d’ells. Així mateix, se li sol·licita el pagament d’indemnitzacions que van des dels 7.720 als 11.190 euros per als set perjudicats.

Què va ocórrer?

A aquesta infermera de la presó de Huelva se’l va acusar d’intentar enverinar a set companys del centre penitenciari introduint metadona i nordazepam en el menjar d’alguns membres de l’equip mèdic de la presó.

L’acusada és María Elena M.S. S. i, pel que sembla, en el centre de treball disposen d’una sala de descans amb un frigorífic en el qual tots podien guardar el menjar que portaven per a menjar i un grup de funcionaris tenia un fons comú per a llet, café i sucre en el qual la infermera no participava.

L’escrit d’acusació assenyala que al setembre de l’any passat «sabent que prestava servei de guàrdia de 24 hores va introduir metadona i nordazepam» en el menjar d’un supervisor que, al final, va haver de ser traslladat a l’Hospital de la Llum. Es tracta d’una situació que s’hauria repetit tan sols un mes després.

Ingerir metadona per a algú que no està acostumat a això i damunt mesclada amb fàrmacs potenciadors, podria ser susceptible d’un greu risc per a la salut, d’aquí ve que els set companys que la van consumir tingueren intoxicacions importants i necessitaren atenció hospitalària. Ara, a aquesta infermera se li sol·liciten 23 anys de presó a més del pagament d’una indemnització.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.