Demanen 23 anys de presó per a una infermera que hauria enverinat a 7 companys

La Fiscalia de Huelva sol·licita 23 anys de presó per a una infermera que, presumptament, hauria enverinat amb metadona a set companys del centre mèdic en el qual treballava el novembre de 2018. Va ser detinguda el gener de 2019 i se l’acusa d’un delicte continuat de lesions pel qual es demanen cinc anys de presó i sis de lesions sumant tres anys per cadascun d’ells.

Segons l’escrit d’acusació de la Fiscalia se l’acusa d’un delicte continuat de lesions pel qual se li demana cinc anys de presó i sis de lesions pels quals li suma tres anys per cadascun d’ells. Així mateix, se li sol·licita el pagament d’indemnitzacions que van des dels 7.720 als 11.190 euros per als set perjudicats.

Què va ocórrer?

A aquesta infermera de la presó de Huelva se’l va acusar d’intentar enverinar a set companys del centre penitenciari introduint metadona i nordazepam en el menjar d’alguns membres de l’equip mèdic de la presó.

L’acusada és María Elena M.S. S. i, pel que sembla, en el centre de treball disposen d’una sala de descans amb un frigorífic en el qual tots podien guardar el menjar que portaven per a menjar i un grup de funcionaris tenia un fons comú per a llet, café i sucre en el qual la infermera no participava.

L’escrit d’acusació assenyala que al setembre de l’any passat «sabent que prestava servei de guàrdia de 24 hores va introduir metadona i nordazepam» en el menjar d’un supervisor que, al final, va haver de ser traslladat a l’Hospital de la Llum. Es tracta d’una situació que s’hauria repetit tan sols un mes després.

Ingerir metadona per a algú que no està acostumat a això i damunt mesclada amb fàrmacs potenciadors, podria ser susceptible d’un greu risc per a la salut, d’aquí ve que els set companys que la van consumir tingueren intoxicacions importants i necessitaren atenció hospitalària. Ara, a aquesta infermera se li sol·liciten 23 anys de presó a més del pagament d’una indemnització.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU