Cinc anys de presó a l’exmarit d’Oltra per abusos a una menor tutelada

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat la condemna de cinc anys de presó a un educador, exmarit de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, per abusar sexualment d’una menor tutelada.

D’esta manera, la Sala desestima el recurs interposat pel condemnat i confirma la decisió de l’Audiència de València d’imposar-cinc anys de presó per un delicte d’abús sexual continuat amb prevalença a una menor.

El tribunal veu la sentència de l’Audiència «totalment correcta» tant pel que fa a la valoració de la prova com amb les conseqüències d’índole jurídic que lliga als fets prèviament acceptats com provats.

La víctima era una menor, tutelada per la Generalitat Valenciana i acollida en un centre de València, i els fets van tenir lloc entre els anys 2016 i 2017, quan l’adolescent tenia 14 anys, a l’interior del propi local.

L’educador va ser jutjat en dos ocasions. En una primera, el novembre de 2019, en la qual ja es va condemnar pels abusos. En esta ocasió, el TSJCV va ordenar repetir el judici per a la pràctica d’una sèrie de proves. En la nova vista la fiscal va afegir una circumstància agreujant de prevalença. I l’Audiència li va tornar a condemnar.

La sala va considerar provat que la menor, nascuda el maig de 2002 i en situació de desemparament, estava acollida en un centre de València on treballava com a educador l’acusat qui, quan estava entorn de nit, va acudir a l’habitació de l’adolescent en els moments en què estava castigada per mal comportament i li donava massatges al coll perquè pogués adormir-se.

En entre dos i deu vegades, i pensant que estava adormida, li va agafar la mà i es va masturbar amb ella.

 

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.