Cinc anys de presó a l’exmarit d’Oltra per abusos a una menor tutelada

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat la condemna de cinc anys de presó a un educador, exmarit de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, per abusar sexualment d’una menor tutelada.

D’esta manera, la Sala desestima el recurs interposat pel condemnat i confirma la decisió de l’Audiència de València d’imposar-cinc anys de presó per un delicte d’abús sexual continuat amb prevalença a una menor.

El tribunal veu la sentència de l’Audiència «totalment correcta» tant pel que fa a la valoració de la prova com amb les conseqüències d’índole jurídic que lliga als fets prèviament acceptats com provats.

La víctima era una menor, tutelada per la Generalitat Valenciana i acollida en un centre de València, i els fets van tenir lloc entre els anys 2016 i 2017, quan l’adolescent tenia 14 anys, a l’interior del propi local.

L’educador va ser jutjat en dos ocasions. En una primera, el novembre de 2019, en la qual ja es va condemnar pels abusos. En esta ocasió, el TSJCV va ordenar repetir el judici per a la pràctica d’una sèrie de proves. En la nova vista la fiscal va afegir una circumstància agreujant de prevalença. I l’Audiència li va tornar a condemnar.

La sala va considerar provat que la menor, nascuda el maig de 2002 i en situació de desemparament, estava acollida en un centre de València on treballava com a educador l’acusat qui, quan estava entorn de nit, va acudir a l’habitació de l’adolescent en els moments en què estava castigada per mal comportament i li donava massatges al coll perquè pogués adormir-se.

En entre dos i deu vegades, i pensant que estava adormida, li va agafar la mà i es va masturbar amb ella.

 

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.