Cinc anys de presó a l’exmarit d’Oltra per abusos a una menor tutelada

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat la condemna de cinc anys de presó a un educador, exmarit de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, per abusar sexualment d’una menor tutelada.

D’esta manera, la Sala desestima el recurs interposat pel condemnat i confirma la decisió de l’Audiència de València d’imposar-cinc anys de presó per un delicte d’abús sexual continuat amb prevalença a una menor.

El tribunal veu la sentència de l’Audiència “totalment correcta” tant pel que fa a la valoració de la prova com amb les conseqüències d’índole jurídic que lliga als fets prèviament acceptats com provats.

La víctima era una menor, tutelada per la Generalitat Valenciana i acollida en un centre de València, i els fets van tenir lloc entre els anys 2016 i 2017, quan l’adolescent tenia 14 anys, a l’interior del propi local.

L’educador va ser jutjat en dos ocasions. En una primera, el novembre de 2019, en la qual ja es va condemnar pels abusos. En esta ocasió, el TSJCV va ordenar repetir el judici per a la pràctica d’una sèrie de proves. En la nova vista la fiscal va afegir una circumstància agreujant de prevalença. I l’Audiència li va tornar a condemnar.

La sala va considerar provat que la menor, nascuda el maig de 2002 i en situació de desemparament, estava acollida en un centre de València on treballava com a educador l’acusat qui, quan estava entorn de nit, va acudir a l’habitació de l’adolescent en els moments en què estava castigada per mal comportament i li donava massatges al coll perquè pogués adormir-se.

En entre dos i deu vegades, i pensant que estava adormida, li va agafar la mà i es va masturbar amb ella.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.

La jutgessa de la DANA cridarà Carlos Mazón a declarar com a testimoni després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón, després que el TSJCV haja descartat indicis de delicte en la seua actuació.

La Comunitat Valenciana impulsa el seu sector aeroespacial amb un pla estratègic fins a 2030

La Comunitat Valenciana dissenya un pla estratègic 2026-2030 per a consolidar el seu sector aeroespacial, atraure inversió i reforçar la seua posició internacional en tecnologia espacial.