Cinc anys de presó a l’exmarit d’Oltra per abusos a una menor tutelada

 

La sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat la condemna de cinc anys de presó a un educador, exmarit de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, per abusar sexualment d’una menor tutelada.

D’esta manera, la Sala desestima el recurs interposat pel condemnat i confirma la decisió de l’Audiència de València d’imposar-cinc anys de presó per un delicte d’abús sexual continuat amb prevalença a una menor.

El tribunal veu la sentència de l’Audiència «totalment correcta» tant pel que fa a la valoració de la prova com amb les conseqüències d’índole jurídic que lliga als fets prèviament acceptats com provats.

La víctima era una menor, tutelada per la Generalitat Valenciana i acollida en un centre de València, i els fets van tenir lloc entre els anys 2016 i 2017, quan l’adolescent tenia 14 anys, a l’interior del propi local.

L’educador va ser jutjat en dos ocasions. En una primera, el novembre de 2019, en la qual ja es va condemnar pels abusos. En esta ocasió, el TSJCV va ordenar repetir el judici per a la pràctica d’una sèrie de proves. En la nova vista la fiscal va afegir una circumstància agreujant de prevalença. I l’Audiència li va tornar a condemnar.

La sala va considerar provat que la menor, nascuda el maig de 2002 i en situació de desemparament, estava acollida en un centre de València on treballava com a educador l’acusat qui, quan estava entorn de nit, va acudir a l’habitació de l’adolescent en els moments en què estava castigada per mal comportament i li donava massatges al coll perquè pogués adormir-se.

En entre dos i deu vegades, i pensant que estava adormida, li va agafar la mà i es va masturbar amb ella.

 

Últimes notícies

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.