Tres anys de presó per donar una pallissa a un home que defenia a una persona amb discapacitat en Alcoi

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a tres anys de presó a tres hómens que van donar una pallissa a un altre, que va eixir en defensa d’un discapacitat. El tribunal els considera autors d’un delicte de lesions i els obliga a indemnitzar a la víctima amb més de 9.900 euros per les seqüeles estètiques i per la pèrdua d’una dent i la cirurgia dental que va necessitar després de l’agressió.

 

La sentència establix en canvi l’absolució d’un quart home perquè no ha quedat acreditat que estiguera present en el lloc dels fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’agressió va succeir durant la matinada del 6 de novembre de 2016 en un carrer d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), quan una persona amb discapacitat es va acostar als acusats. 

 

La víctima va perdre una dent

Segons el relat de fets, la víctima de l’agressió va passar uns minuts més tard i va vore, o va interpretar, que els condemnats estaven humiliant al discapacitat, per això va intercedir per ell. En este moment, els penats li van pegar i el van tirar a terra, a on li van continuar pegant punyades. 

 

La víctima va patir contusions i ferides en la cara, els genolls, les costelles i els braços, de les que va tardar 21 dies en curar-se. A demés, va perdre una dent i va necessitar sotmetre’s a una operació per a posar-se un implant.

 

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.