Tres anys de presó per donar una pallissa a un home que defenia a una persona amb discapacitat en Alcoi

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a tres anys de presó a tres hómens que van donar una pallissa a un altre, que va eixir en defensa d’un discapacitat. El tribunal els considera autors d’un delicte de lesions i els obliga a indemnitzar a la víctima amb més de 9.900 euros per les seqüeles estètiques i per la pèrdua d’una dent i la cirurgia dental que va necessitar després de l’agressió.

 

La sentència establix en canvi l’absolució d’un quart home perquè no ha quedat acreditat que estiguera present en el lloc dels fets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’agressió va succeir durant la matinada del 6 de novembre de 2016 en un carrer d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), quan una persona amb discapacitat es va acostar als acusats. 

 

La víctima va perdre una dent

Segons el relat de fets, la víctima de l’agressió va passar uns minuts més tard i va vore, o va interpretar, que els condemnats estaven humiliant al discapacitat, per això va intercedir per ell. En este moment, els penats li van pegar i el van tirar a terra, a on li van continuar pegant punyades. 

 

La víctima va patir contusions i ferides en la cara, els genolls, les costelles i els braços, de les que va tardar 21 dies en curar-se. A demés, va perdre una dent i va necessitar sotmetre’s a una operació per a posar-se un implant.

 

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.