18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Presó per pegar a la seua parella i estrangular-la fins matar-la en València

Agressió Masclista

La va estrangular fins matar-la | València Diari

 

La secció 5a de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 20 anys de presó a un home que va assassinar el 16 de juliol de 2017 a la seua parella, a la que va agredir reiteradament, va estrangular i va asfixiar amb un coixí quan es trobava atordida pels colps.

  

La sentència, del passat 4 de març, recull el veredicte emés per un jurat popular i imposa al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 160.000 euros a un fill menor de la víctima i amb un poc més de 95.000 euros en total al pare i tres germanes d’ella, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

El crim es va produir entre les 14.00 i les 15.30 hores d’eixe dia en la casa familiar, en la ciutat de València, quan l’home va pegar diferents colps a la seua companya sentimental en la cara, el cap i altres parts del cos que li van fracturar diferents ossos.

 

Va cremar l’habitació

Després, aprofitant que havia quedat atordida pels colps, es va col·locar damunt d’ella, li va posar un genoll sobre el tòrax i la va estrangular amb les seues pròpies mans. Finalment, per a assegurar-se que posava fi a la seua vida, la va asfixiar amb un coixí.

 

L’assassí se’n va anar de la casa amb el fill de la víctima, que en eixe moment tenia 9 anys, a una hamburgueseria pròxima i el va deixar allí menjant per a tornar de nou a casa i encendre foc a l’habitació a on estava la morta. En el pis vivia un altre inquilí que es va despertar pels sorolls d’un gat i els colps que donava la Policia en intentar tirar la porta a baix, cosa per la que va poder eixir de la casa a temps.

Últimes notícies

Familiars de les víctimes de la DANA protesten davant el Congrés contra Mazón

Un centenar de familiars i amics de víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a denunciar la gestió de Carlos Mazón durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón atribuïx a la falta d’informació les morts per la DANA i justifica les crides no ateses

Mazón ha defés davant la comissió que investiga la DANA que les 229 morts es van deure a la falta d'informació. Ha explicat per què no va atendre algunes crides de la exconsellera i ha sostingut que no havia d'anar al Cecopi, encara que finalment va acudir.

Rufián i Belarra acusen a Mazón per la gestió de la DANA i exigixen responsabilitats

La compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA ha estat marcada per dures acusacions de Rufián i Belarra, que li han responsabilitzat de la tragèdia amb 229 morts. El president valencià en funcions ha defés que no comptava amb informació suficient ni la competència per a activar alertes.

Rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte per a les comunitats en 2026

Les comunitats rebran en 2026 un màxim històric de 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més. Hisenda ha fixat a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Hisenda ha oferit a les comunitats autònomes un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028

Hisenda ha oferit a les comunitats un objectiu de dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028 en el CPFF. La mesura afig 5.485 milions de marge i la seua aprovació és previsible.

Les comunitats rebran un rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte en 2026

Hisenda ha confirmat que en 2026 les comunitats rebran 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més que enguany. El CPFF fixa a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Merino acudix al CPFF amb poques esperances d’avanços en el finançament autonòmic

La consellera d'Hisenda en funcions ha acudit al CPFF amb 'poques esperances' de progrés en la reforma del sistema. Exigix un fons d'anivellament i abordarà el FLA extraordinari.

Familiars de les víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió del temporal en la Comunitat Valenciana.