Condemnat a presó permanent revisable per matar a punyalades als seus pares i al seu germà a Alacant

 

Un home ha sigut condemnat a presó permanent revisable per l’assassinat amb traïdoria a punyalades dels seus pares i el seu germà en el barri de Joan XXIII d’Alacant el 13 de setembre de 2018, en el domicili familiar, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

En concret, el magistrat president del tribunal del jurat ha dictat condemna de 22 anys i mig per l’assassinat al germà,  21 pel pare i presó permanent revisable en el cas de la mare, en tractar-se del tercer crim comés per l’encausat, segons han confirmat les mateixes fonts.

La sentència, A més, s’ha condemnat a l’home a indemnitzar amb la quantitat de 133.000 euros a la família, en concret, 19.000 euros a cadascun dels seus set oncles. La defensa de l’acusat, exercida per Laureano del Castell, ha confirmat que recorrerà la decisió davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

El passat 20 de maig el tribunal popular va declarar culpable a l’home dels tres assassinats després de considerar que havia quedat provat que l’home va matar primer al germà, sense que tinguera capacitat de defensar-se, i després va esperar en el domicili al fet que arribaren els pares, als quals va atacar de manera sorprenent i inesperada i va assestar quasi una vintena de punyalades.

Així mateix, el jurat va concloure que l’acusat era conscient del que feia i el que pretenia i, per tant, no va actuar sota la influència de cap síndrome d’abstinència ni tampoc patia trastorn mental. No obstant això, es va apreciar que no va haver-hi acarnissament amb els pares i sí amb el germà, al qual va assestar 36 punyalades, una d’elles mortal en el cor.

El tribunal popular va valorar que només es van trobar restes de l’ADN de l’acusat i de les seues víctimes, sense rastre de terceres persones, a més que l’acusat assegurava que només recordava haver-se barallat amb el seu germà i res més.

A més, els membres del jurat també van destacar que els veïns van escoltar la mare cridar “socors” i que el fill li va contestar “calma’t, mamà” juntament amb l’opció descartada que patira un brot psicòtic que li impedira ser conscient del que estava fent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.