Presó permanent revisable per a l’home que degollà a la seua fillastra, de 2 anys, en Alzira

Un jurat popular de València ha declarat culpable a un home acusat d’haver degollat a la filla de la seua dona, de dos anys, en el seu domicili de la localitat valenciana d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta, després de què ella li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

Es tracta, segons ha avançat ‘Levante-EMV’, de la primera condemna a presó permanent revisable dictada en la Comunitat Valenciana. Després de la decisió del jurat, ara serà un magistrat-president del tribunal el que fixe la pena i els delictes per a l’acusat, un home de 30 anys i de nacionalitat romanesa.

 

La mare de la menuda volia divorciar-se

Els fets es remunten al 12 de novembre de 2017, en el domicili familiar del carrer Pare Castell d’Alzira, a on l’acusat i la seua parella convivien amb la filla de la dona. A més, compartien pis amb dos persones més, als qui els havien llogat dos habitacions.

 

Eixe dia, en un moment en el que no hi havia ningú més en l’habitatge, l’home es va dirigir a l’habitació a on estava dormint la menuda, nascuda en 2015, i la va degollar amb un ganivet de cuina. A conseqüència, la xiqueta va morir per hemorràgia aguda a causa d’una profunda ferida cervical.

 

Segons va declarar provat el jurat, l’home va degollar a la menor de manera conscient i amb plena voluntat i intenció de posar fi a la seua vida. I ho va fer, segons el jurat, amb la finalitat de causar un menyscapte psíquic greu i un perjudici irreparable a la seua dona i mare de la menor, després de què li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

El jurat no ha provat que actuara enmig d’un brot psicòtic

Després del succeït, la dona patix un trastorn d’estrés postreumàtic, a més de síndrome de dol, i precisa, per a la seua salut, de tractament psiquiàtric i psicològic.

 

L’home, després de posar fi a la vida de la menuda, es va tirar pel balcó de la vivenda i va caure sobre un vehicle que hi havia al carrer. El jurat no va donar com provat, tal com reclamava la defensa, que l’acusat matara a la menuda enmig d’un brot psicòtic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.