9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Presó permanent revisable per a l’home que degollà a la seua fillastra, de 2 anys, en Alzira

Un jurat popular de València ha declarat culpable a un home acusat d’haver degollat a la filla de la seua dona, de dos anys, en el seu domicili de la localitat valenciana d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta, després de què ella li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

Es tracta, segons ha avançat ‘Levante-EMV’, de la primera condemna a presó permanent revisable dictada en la Comunitat Valenciana. Després de la decisió del jurat, ara serà un magistrat-president del tribunal el que fixe la pena i els delictes per a l’acusat, un home de 30 anys i de nacionalitat romanesa.

 

La mare de la menuda volia divorciar-se

Els fets es remunten al 12 de novembre de 2017, en el domicili familiar del carrer Pare Castell d’Alzira, a on l’acusat i la seua parella convivien amb la filla de la dona. A més, compartien pis amb dos persones més, als qui els havien llogat dos habitacions.

 

Eixe dia, en un moment en el que no hi havia ningú més en l’habitatge, l’home es va dirigir a l’habitació a on estava dormint la menuda, nascuda en 2015, i la va degollar amb un ganivet de cuina. A conseqüència, la xiqueta va morir per hemorràgia aguda a causa d’una profunda ferida cervical.

 

Segons va declarar provat el jurat, l’home va degollar a la menor de manera conscient i amb plena voluntat i intenció de posar fi a la seua vida. I ho va fer, segons el jurat, amb la finalitat de causar un menyscapte psíquic greu i un perjudici irreparable a la seua dona i mare de la menor, després de què li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

El jurat no ha provat que actuara enmig d’un brot psicòtic

Després del succeït, la dona patix un trastorn d’estrés postreumàtic, a més de síndrome de dol, i precisa, per a la seua salut, de tractament psiquiàtric i psicològic.

 

L’home, després de posar fi a la vida de la menuda, es va tirar pel balcó de la vivenda i va caure sobre un vehicle que hi havia al carrer. El jurat no va donar com provat, tal com reclamava la defensa, que l’acusat matara a la menuda enmig d’un brot psicòtic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.