Presó permanent revisable per a l’home que degollà a la seua fillastra, de 2 anys, en Alzira

Un jurat popular de València ha declarat culpable a un home acusat d’haver degollat a la filla de la seua dona, de dos anys, en el seu domicili de la localitat valenciana d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta, després de què ella li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

Es tracta, segons ha avançat ‘Levante-EMV’, de la primera condemna a presó permanent revisable dictada en la Comunitat Valenciana. Després de la decisió del jurat, ara serà un magistrat-president del tribunal el que fixe la pena i els delictes per a l’acusat, un home de 30 anys i de nacionalitat romanesa.

 

La mare de la menuda volia divorciar-se

Els fets es remunten al 12 de novembre de 2017, en el domicili familiar del carrer Pare Castell d’Alzira, a on l’acusat i la seua parella convivien amb la filla de la dona. A més, compartien pis amb dos persones més, als qui els havien llogat dos habitacions.

 

Eixe dia, en un moment en el que no hi havia ningú més en l’habitatge, l’home es va dirigir a l’habitació a on estava dormint la menuda, nascuda en 2015, i la va degollar amb un ganivet de cuina. A conseqüència, la xiqueta va morir per hemorràgia aguda a causa d’una profunda ferida cervical.

 

Segons va declarar provat el jurat, l’home va degollar a la menor de manera conscient i amb plena voluntat i intenció de posar fi a la seua vida. I ho va fer, segons el jurat, amb la finalitat de causar un menyscapte psíquic greu i un perjudici irreparable a la seua dona i mare de la menor, després de què li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

El jurat no ha provat que actuara enmig d’un brot psicòtic

Després del succeït, la dona patix un trastorn d’estrés postreumàtic, a més de síndrome de dol, i precisa, per a la seua salut, de tractament psiquiàtric i psicològic.

 

L’home, després de posar fi a la vida de la menuda, es va tirar pel balcó de la vivenda i va caure sobre un vehicle que hi havia al carrer. El jurat no va donar com provat, tal com reclamava la defensa, que l’acusat matara a la menuda enmig d’un brot psicòtic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU