Presó permanent revisable per a l’home que degollà a la seua fillastra, de 2 anys, en Alzira

Un jurat popular de València ha declarat culpable a un home acusat d’haver degollat a la filla de la seua dona, de dos anys, en el seu domicili de la localitat valenciana d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta, després de què ella li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

Es tracta, segons ha avançat ‘Levante-EMV’, de la primera condemna a presó permanent revisable dictada en la Comunitat Valenciana. Després de la decisió del jurat, ara serà un magistrat-president del tribunal el que fixe la pena i els delictes per a l’acusat, un home de 30 anys i de nacionalitat romanesa.

 

La mare de la menuda volia divorciar-se

Els fets es remunten al 12 de novembre de 2017, en el domicili familiar del carrer Pare Castell d’Alzira, a on l’acusat i la seua parella convivien amb la filla de la dona. A més, compartien pis amb dos persones més, als qui els havien llogat dos habitacions.

 

Eixe dia, en un moment en el que no hi havia ningú més en l’habitatge, l’home es va dirigir a l’habitació a on estava dormint la menuda, nascuda en 2015, i la va degollar amb un ganivet de cuina. A conseqüència, la xiqueta va morir per hemorràgia aguda a causa d’una profunda ferida cervical.

 

Segons va declarar provat el jurat, l’home va degollar a la menor de manera conscient i amb plena voluntat i intenció de posar fi a la seua vida. I ho va fer, segons el jurat, amb la finalitat de causar un menyscapte psíquic greu i un perjudici irreparable a la seua dona i mare de la menor, després de què li comunicara la seua intenció de divorciar-se.

 

El jurat no ha provat que actuara enmig d’un brot psicòtic

Després del succeït, la dona patix un trastorn d’estrés postreumàtic, a més de síndrome de dol, i precisa, per a la seua salut, de tractament psiquiàtric i psicològic.

 

L’home, després de posar fi a la vida de la menuda, es va tirar pel balcó de la vivenda i va caure sobre un vehicle que hi havia al carrer. El jurat no va donar com provat, tal com reclamava la defensa, que l’acusat matara a la menuda enmig d’un brot psicòtic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.