La presumpta assassina de Cantàbria va guardar el cap de la seua parella com a record

La Guàrdia Civil acusa els detinguts d'estar fabricant material incendiari des del mes de maig

Els investigadors van determinar la inexistència de moviments bancaris i van decidir personar-se al domicili | Cedida

 

Carmen Merino, de 61 anys, va ser detinguda ahir dilluns pel presumpte l’assassinat de la seua parella, Jesús María Baranda. La Guàrdia Civil ha determinat que l’acusada va entregar el cap de l’home a la seua veïna en una caixa, en què assegurava que contenia joguets eròtics. Les amigues de la presumpta assassina la descriuen com una dona presumida i depressiva, i asseguren haver-la aconsellat, en moltes ocasions, de combatre-la amb ajuda i oci.

 

Jesús María, que vivia des de feia 7 anys amb Carmen, va desaparéixer el passat febrer i es va tardar més d’un mes en denunciar-ho —fins que la germana i cunyada de la detinguda ho va tramitar. Paral·lelament, Carmen va denunciar la desaparició de la seua parella en el mateix moment i va explicar a la Guàrdia Civil que se n’havia anat de casa emportant-se tots els diners. En comprovar que no es van produir moviments bancaris sospitosos, els agents van avisar l’arrestada d’una visita al domicili en qüestió.

 

Carmen li va entregar una caixa amb ‘joguets sexuals’ a la seua veïna

Igualment, Carmen va preparar un pla imperfecte per a evitar que la policia trobara les proves incriminatòries —tot apunta que el cadàver es trobava en sa casa. La dona va anar a vore la seua veïna i li va entregar una caixa dient-li: «Ha de vindre la Guàrdia Civil a casa i Jesús María tenia en esta caixa ‘porcades’ (joguets eròtics) que no vullc que vegen per a que no s’enduguen una mala impressió». La veïna no va sospitar i va acceptar guardar-la però, evidentment, després d’uns dies la caixa va començar a fer una pudor molt forta.

 

En vore el contingut macabre, el matrimoni —els veïns de Carmen i Jesús— va tocar les autoritats immediatament. En alertar-los, van telefonar a Carmen també. La detinguda i presumpta assassina va declarar que «algú va deixar la caixa en la porta de sa casa» i que la va guardar perquè «era l’únic record que tenia d’ell».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.