La presumpta assassina de Cantàbria va guardar el cap de la seua parella com a record

La Guàrdia Civil acusa els detinguts d'estar fabricant material incendiari des del mes de maig

Els investigadors van determinar la inexistència de moviments bancaris i van decidir personar-se al domicili | Cedida

 

Carmen Merino, de 61 anys, va ser detinguda ahir dilluns pel presumpte l’assassinat de la seua parella, Jesús María Baranda. La Guàrdia Civil ha determinat que l’acusada va entregar el cap de l’home a la seua veïna en una caixa, en què assegurava que contenia joguets eròtics. Les amigues de la presumpta assassina la descriuen com una dona presumida i depressiva, i asseguren haver-la aconsellat, en moltes ocasions, de combatre-la amb ajuda i oci.

 

Jesús María, que vivia des de feia 7 anys amb Carmen, va desaparéixer el passat febrer i es va tardar més d’un mes en denunciar-ho —fins que la germana i cunyada de la detinguda ho va tramitar. Paral·lelament, Carmen va denunciar la desaparició de la seua parella en el mateix moment i va explicar a la Guàrdia Civil que se n’havia anat de casa emportant-se tots els diners. En comprovar que no es van produir moviments bancaris sospitosos, els agents van avisar l’arrestada d’una visita al domicili en qüestió.

 

Carmen li va entregar una caixa amb ‘joguets sexuals’ a la seua veïna

Igualment, Carmen va preparar un pla imperfecte per a evitar que la policia trobara les proves incriminatòries —tot apunta que el cadàver es trobava en sa casa. La dona va anar a vore la seua veïna i li va entregar una caixa dient-li: «Ha de vindre la Guàrdia Civil a casa i Jesús María tenia en esta caixa ‘porcades’ (joguets eròtics) que no vullc que vegen per a que no s’enduguen una mala impressió». La veïna no va sospitar i va acceptar guardar-la però, evidentment, després d’uns dies la caixa va començar a fer una pudor molt forta.

 

En vore el contingut macabre, el matrimoni —els veïns de Carmen i Jesús— va tocar les autoritats immediatament. En alertar-los, van telefonar a Carmen també. La detinguda i presumpta assassina va declarar que «algú va deixar la caixa en la porta de sa casa» i que la va guardar perquè «era l’únic record que tenia d’ell».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.

L’Alzheimer arrasa la vida laboral i emocional de milers de famílies cuidadores

Especialistes en neurologia, dret sanitari i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un efecte psicològic i laboral devastador en les famílies cuidadores i reclamen més suport institucional i un pla integral.

Mor Sam Neill, protagonista de ‘Jurassic Park’, als 78 anys

La família comunica que l'actor ha mort sobtadament a Sydney i recorda que continuava lliure de càncer

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.