La presumpta assassina de Cantàbria va guardar el cap de la seua parella com a record

La Guàrdia Civil acusa els detinguts d'estar fabricant material incendiari des del mes de maig

Els investigadors van determinar la inexistència de moviments bancaris i van decidir personar-se al domicili | Cedida

 

Carmen Merino, de 61 anys, va ser detinguda ahir dilluns pel presumpte l’assassinat de la seua parella, Jesús María Baranda. La Guàrdia Civil ha determinat que l’acusada va entregar el cap de l’home a la seua veïna en una caixa, en què assegurava que contenia joguets eròtics. Les amigues de la presumpta assassina la descriuen com una dona presumida i depressiva, i asseguren haver-la aconsellat, en moltes ocasions, de combatre-la amb ajuda i oci.

 

Jesús María, que vivia des de feia 7 anys amb Carmen, va desaparéixer el passat febrer i es va tardar més d’un mes en denunciar-ho —fins que la germana i cunyada de la detinguda ho va tramitar. Paral·lelament, Carmen va denunciar la desaparició de la seua parella en el mateix moment i va explicar a la Guàrdia Civil que se n’havia anat de casa emportant-se tots els diners. En comprovar que no es van produir moviments bancaris sospitosos, els agents van avisar l’arrestada d’una visita al domicili en qüestió.

 

Carmen li va entregar una caixa amb ‘joguets sexuals’ a la seua veïna

Igualment, Carmen va preparar un pla imperfecte per a evitar que la policia trobara les proves incriminatòries —tot apunta que el cadàver es trobava en sa casa. La dona va anar a vore la seua veïna i li va entregar una caixa dient-li: «Ha de vindre la Guàrdia Civil a casa i Jesús María tenia en esta caixa ‘porcades’ (joguets eròtics) que no vullc que vegen per a que no s’enduguen una mala impressió». La veïna no va sospitar i va acceptar guardar-la però, evidentment, després d’uns dies la caixa va començar a fer una pudor molt forta.

 

En vore el contingut macabre, el matrimoni —els veïns de Carmen i Jesús— va tocar les autoritats immediatament. En alertar-los, van telefonar a Carmen també. La detinguda i presumpta assassina va declarar que «algú va deixar la caixa en la porta de sa casa» i que la va guardar perquè «era l’únic record que tenia d’ell».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.