La presumpta assassina de Cantàbria va guardar el cap de la seua parella com a record

La Guàrdia Civil acusa els detinguts d'estar fabricant material incendiari des del mes de maig

Els investigadors van determinar la inexistència de moviments bancaris i van decidir personar-se al domicili | Cedida

 

Carmen Merino, de 61 anys, va ser detinguda ahir dilluns pel presumpte l’assassinat de la seua parella, Jesús María Baranda. La Guàrdia Civil ha determinat que l’acusada va entregar el cap de l’home a la seua veïna en una caixa, en què assegurava que contenia joguets eròtics. Les amigues de la presumpta assassina la descriuen com una dona presumida i depressiva, i asseguren haver-la aconsellat, en moltes ocasions, de combatre-la amb ajuda i oci.

 

Jesús María, que vivia des de feia 7 anys amb Carmen, va desaparéixer el passat febrer i es va tardar més d’un mes en denunciar-ho —fins que la germana i cunyada de la detinguda ho va tramitar. Paral·lelament, Carmen va denunciar la desaparició de la seua parella en el mateix moment i va explicar a la Guàrdia Civil que se n’havia anat de casa emportant-se tots els diners. En comprovar que no es van produir moviments bancaris sospitosos, els agents van avisar l’arrestada d’una visita al domicili en qüestió.

 

Carmen li va entregar una caixa amb ‘joguets sexuals’ a la seua veïna

Igualment, Carmen va preparar un pla imperfecte per a evitar que la policia trobara les proves incriminatòries —tot apunta que el cadàver es trobava en sa casa. La dona va anar a vore la seua veïna i li va entregar una caixa dient-li: «Ha de vindre la Guàrdia Civil a casa i Jesús María tenia en esta caixa ‘porcades’ (joguets eròtics) que no vullc que vegen per a que no s’enduguen una mala impressió». La veïna no va sospitar i va acceptar guardar-la però, evidentment, després d’uns dies la caixa va començar a fer una pudor molt forta.

 

En vore el contingut macabre, el matrimoni —els veïns de Carmen i Jesús— va tocar les autoritats immediatament. En alertar-los, van telefonar a Carmen també. La detinguda i presumpta assassina va declarar que «algú va deixar la caixa en la porta de sa casa» i que la va guardar perquè «era l’únic record que tenia d’ell».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.