Provoquen tres incendis forestals en Alzira i la Policia busca al piròman

 

El ràpid treball dels bombers, la Policia Local d’Alzira, en la Ribera (València) i el VACIF (Voluntaris d’Alzira contra Incendis Forestals) ha impedit l’evolució dels 3 focus que han saltat esta nit de diumenge a partir de les 22.00 hores en el Xavegó, la Muntanyeta i el Barranc de l’Estret, de manera simultània.

 

«Parlem de tres focus distints, en zones que es podien complicar fàcilment i amb una situació meteorològica que pot afavorir la complicació dels incendis, de cara a la nit. Són tres incendis intencionats i la Policia ja treballa per a investigar l’existència d’este piròman», ha comentat l’alcalde, Diego Gómez

 

El primer d’ells ha saltat cap a les 22.00 hores de la nit quan arribava l’avís del 112 d’un focus d’incendi en el Xavegó que passà en el cementeri. De manera immediata, Bombers, Policia Local i els tècnics municipals de la Regidoria de Medi Ambient acompanyats del VACIF s’han traslladat a la zona afectada, una zona d’horta, però molt pròxima al terme de Corbera. La preocupació estava en el risc pel fort vent que podia afectar l’evolució del foc en direcció a la Murta.

 

Han saltat altres dos al mateix temps

Al cap de pocs minuts ha hagut dos focus més, un d’ells en la Muntanyeta de Sant Salvador, que ha sigut sufocat ràpidament per la Policia Local, i l’altre, el més preocupant, cap a les 23.00 hores de la nit en la zona del barranc de l’Estret, en el que podien vore’s afectades Valletes de Gall i Valletes de Bru. Afortunadament la immediata intervenció d’un camió de bombers ha facilitat que el foc es controlara abans de les 01.00 hores de la matinada.

 

«Afortunadament no hem hagut de lamentar un incendi greu, tot i les condicions meteorològiques que marcaven risc extrem d’incendi pel fort vent. S’han cremat matolls encara que en sol forestal. La zona del Xavegó ha sigut la més afectada, encara que el que més ens va preocupar va ser el de l’Estret, donada la proximitat a la zona forestal. Com sempre hem d’agrair el gran treball dels cossos de seguretat i dels nostres voluntaris del VACIF que són essencials per la seua immediatesa», ha indicat el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Últimes notícies

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.