Provoquen tres incendis forestals en Alzira i la Policia busca al piròman

 

El ràpid treball dels bombers, la Policia Local d’Alzira, en la Ribera (València) i el VACIF (Voluntaris d’Alzira contra Incendis Forestals) ha impedit l’evolució dels 3 focus que han saltat esta nit de diumenge a partir de les 22.00 hores en el Xavegó, la Muntanyeta i el Barranc de l’Estret, de manera simultània.

 

«Parlem de tres focus distints, en zones que es podien complicar fàcilment i amb una situació meteorològica que pot afavorir la complicació dels incendis, de cara a la nit. Són tres incendis intencionats i la Policia ja treballa per a investigar l’existència d’este piròman», ha comentat l’alcalde, Diego Gómez

 

El primer d’ells ha saltat cap a les 22.00 hores de la nit quan arribava l’avís del 112 d’un focus d’incendi en el Xavegó que passà en el cementeri. De manera immediata, Bombers, Policia Local i els tècnics municipals de la Regidoria de Medi Ambient acompanyats del VACIF s’han traslladat a la zona afectada, una zona d’horta, però molt pròxima al terme de Corbera. La preocupació estava en el risc pel fort vent que podia afectar l’evolució del foc en direcció a la Murta.

 

Han saltat altres dos al mateix temps

Al cap de pocs minuts ha hagut dos focus més, un d’ells en la Muntanyeta de Sant Salvador, que ha sigut sufocat ràpidament per la Policia Local, i l’altre, el més preocupant, cap a les 23.00 hores de la nit en la zona del barranc de l’Estret, en el que podien vore’s afectades Valletes de Gall i Valletes de Bru. Afortunadament la immediata intervenció d’un camió de bombers ha facilitat que el foc es controlara abans de les 01.00 hores de la matinada.

 

«Afortunadament no hem hagut de lamentar un incendi greu, tot i les condicions meteorològiques que marcaven risc extrem d’incendi pel fort vent. S’han cremat matolls encara que en sol forestal. La zona del Xavegó ha sigut la més afectada, encara que el que més ens va preocupar va ser el de l’Estret, donada la proximitat a la zona forestal. Com sempre hem d’agrair el gran treball dels cossos de seguretat i dels nostres voluntaris del VACIF que són essencials per la seua immediatesa», ha indicat el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Últimes notícies

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.