Provoquen tres incendis forestals en Alzira i la Policia busca al piròman

 

El ràpid treball dels bombers, la Policia Local d’Alzira, en la Ribera (València) i el VACIF (Voluntaris d’Alzira contra Incendis Forestals) ha impedit l’evolució dels 3 focus que han saltat esta nit de diumenge a partir de les 22.00 hores en el Xavegó, la Muntanyeta i el Barranc de l’Estret, de manera simultània.

 

«Parlem de tres focus distints, en zones que es podien complicar fàcilment i amb una situació meteorològica que pot afavorir la complicació dels incendis, de cara a la nit. Són tres incendis intencionats i la Policia ja treballa per a investigar l’existència d’este piròman», ha comentat l’alcalde, Diego Gómez

 

El primer d’ells ha saltat cap a les 22.00 hores de la nit quan arribava l’avís del 112 d’un focus d’incendi en el Xavegó que passà en el cementeri. De manera immediata, Bombers, Policia Local i els tècnics municipals de la Regidoria de Medi Ambient acompanyats del VACIF s’han traslladat a la zona afectada, una zona d’horta, però molt pròxima al terme de Corbera. La preocupació estava en el risc pel fort vent que podia afectar l’evolució del foc en direcció a la Murta.

 

Han saltat altres dos al mateix temps

Al cap de pocs minuts ha hagut dos focus més, un d’ells en la Muntanyeta de Sant Salvador, que ha sigut sufocat ràpidament per la Policia Local, i l’altre, el més preocupant, cap a les 23.00 hores de la nit en la zona del barranc de l’Estret, en el que podien vore’s afectades Valletes de Gall i Valletes de Bru. Afortunadament la immediata intervenció d’un camió de bombers ha facilitat que el foc es controlara abans de les 01.00 hores de la matinada.

 

«Afortunadament no hem hagut de lamentar un incendi greu, tot i les condicions meteorològiques que marcaven risc extrem d’incendi pel fort vent. S’han cremat matolls encara que en sol forestal. La zona del Xavegó ha sigut la més afectada, encara que el que més ens va preocupar va ser el de l’Estret, donada la proximitat a la zona forestal. Com sempre hem d’agrair el gran treball dels cossos de seguretat i dels nostres voluntaris del VACIF que són essencials per la seua immediatesa», ha indicat el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.