Provoquen tres incendis forestals en Alzira i la Policia busca al piròman

 

El ràpid treball dels bombers, la Policia Local d’Alzira, en la Ribera (València) i el VACIF (Voluntaris d’Alzira contra Incendis Forestals) ha impedit l’evolució dels 3 focus que han saltat esta nit de diumenge a partir de les 22.00 hores en el Xavegó, la Muntanyeta i el Barranc de l’Estret, de manera simultània.

 

«Parlem de tres focus distints, en zones que es podien complicar fàcilment i amb una situació meteorològica que pot afavorir la complicació dels incendis, de cara a la nit. Són tres incendis intencionats i la Policia ja treballa per a investigar l’existència d’este piròman», ha comentat l’alcalde, Diego Gómez

 

El primer d’ells ha saltat cap a les 22.00 hores de la nit quan arribava l’avís del 112 d’un focus d’incendi en el Xavegó que passà en el cementeri. De manera immediata, Bombers, Policia Local i els tècnics municipals de la Regidoria de Medi Ambient acompanyats del VACIF s’han traslladat a la zona afectada, una zona d’horta, però molt pròxima al terme de Corbera. La preocupació estava en el risc pel fort vent que podia afectar l’evolució del foc en direcció a la Murta.

 

Han saltat altres dos al mateix temps

Al cap de pocs minuts ha hagut dos focus més, un d’ells en la Muntanyeta de Sant Salvador, que ha sigut sufocat ràpidament per la Policia Local, i l’altre, el més preocupant, cap a les 23.00 hores de la nit en la zona del barranc de l’Estret, en el que podien vore’s afectades Valletes de Gall i Valletes de Bru. Afortunadament la immediata intervenció d’un camió de bombers ha facilitat que el foc es controlara abans de les 01.00 hores de la matinada.

 

«Afortunadament no hem hagut de lamentar un incendi greu, tot i les condicions meteorològiques que marcaven risc extrem d’incendi pel fort vent. S’han cremat matolls encara que en sol forestal. La zona del Xavegó ha sigut la més afectada, encara que el que més ens va preocupar va ser el de l’Estret, donada la proximitat a la zona forestal. Com sempre hem d’agrair el gran treball dels cossos de seguretat i dels nostres voluntaris del VACIF que són essencials per la seua immediatesa», ha indicat el regidor de Medi Ambient, Pep Carreres.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU