Puig sobre Burjassot: ‘No es pot confondre a les víctimes amb els botxins’

‘Consternació’ ha sigut la paraula que ha utilitzat el President de la Generalitat, Ximo Puig, per a referir-se a la reacció dels familiars i simpatitzants dels presumptes agressors de les víctimes del cas d’abusos sexuals a menors de Burjassot.

I és que, cal recordar que després que la decisió judicial ordenara l’ingrés a la presó dels cinc presumptes autors, aquests van ser traslladats a un altre centre i, posteriorment, posats en llibertat.

Puig ha valorat, d’aquesta manera, l’esperpèntica reacció que va causar commoció el municipi de Burjassot. No obstant això, el President ha deixat clar que cal respectar les decisions judicials però no sense emfatitzar, que en cap concepte s’han de confondre a les víctimes amb els agressors.

Cal recordar que segons els fets esdevinguts el passat 16 de maig a la vesprada quan les menors havien quedat en una cita a través de l’aplicació Instagram en una casa abandonada de Burjassot. Presumptament, un dels joves va forçar sexualment a una de les xiques que va aconseguir escapar i posteriorment van aparéixer quatre joves més que haurien agredit sexualment a l’altra.

Posteriorment es va detindre a quatre menors i a un cinqué, que van passar a disposició judicial i es va ordenar la seua ordenació a la presó.

No obstant això, van ser posats en llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors, cinc joves d’entre 15 i 17 anys i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia.

Últimes notícies

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.