Puig sobre Burjassot: ‘No es pot confondre a les víctimes amb els botxins’

‘Consternació’ ha sigut la paraula que ha utilitzat el President de la Generalitat, Ximo Puig, per a referir-se a la reacció dels familiars i simpatitzants dels presumptes agressors de les víctimes del cas d’abusos sexuals a menors de Burjassot.

I és que, cal recordar que després que la decisió judicial ordenara l’ingrés a la presó dels cinc presumptes autors, aquests van ser traslladats a un altre centre i, posteriorment, posats en llibertat.

Puig ha valorat, d’aquesta manera, l’esperpèntica reacció que va causar commoció el municipi de Burjassot. No obstant això, el President ha deixat clar que cal respectar les decisions judicials però no sense emfatitzar, que en cap concepte s’han de confondre a les víctimes amb els agressors.

Cal recordar que segons els fets esdevinguts el passat 16 de maig a la vesprada quan les menors havien quedat en una cita a través de l’aplicació Instagram en una casa abandonada de Burjassot. Presumptament, un dels joves va forçar sexualment a una de les xiques que va aconseguir escapar i posteriorment van aparéixer quatre joves més que haurien agredit sexualment a l’altra.

Posteriorment es va detindre a quatre menors i a un cinqué, que van passar a disposició judicial i es va ordenar la seua ordenació a la presó.

No obstant això, van ser posats en llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors, cinc joves d’entre 15 i 17 anys i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia.

Últimes notícies

Awa Fam deixa el València Basket al juny rumb a la nova lliga privada Project B

Awa Fam abandona el València Basket al final de la temporada després d'executar-se la seua clàusula de rescissió per a incorporar-se a Project B, la nova lliga privada que tindrà una seu en el Roig Arena.

Diangana es lesiona amb el Congo i apunta a baixa davant el Raig

Grady Diangana torna lesionat de la concentració amb el Congo i quasi segur es perdrà el partit de l'Elx enfront del Rayo Vallecano, pendent encara del comunicat mèdic definitiu.

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.