Puig sobre Burjassot: ‘No es pot confondre a les víctimes amb els botxins’

‘Consternació’ ha sigut la paraula que ha utilitzat el President de la Generalitat, Ximo Puig, per a referir-se a la reacció dels familiars i simpatitzants dels presumptes agressors de les víctimes del cas d’abusos sexuals a menors de Burjassot.

I és que, cal recordar que després que la decisió judicial ordenara l’ingrés a la presó dels cinc presumptes autors, aquests van ser traslladats a un altre centre i, posteriorment, posats en llibertat.

Puig ha valorat, d’aquesta manera, l’esperpèntica reacció que va causar commoció el municipi de Burjassot. No obstant això, el President ha deixat clar que cal respectar les decisions judicials però no sense emfatitzar, que en cap concepte s’han de confondre a les víctimes amb els agressors.

Cal recordar que segons els fets esdevinguts el passat 16 de maig a la vesprada quan les menors havien quedat en una cita a través de l’aplicació Instagram en una casa abandonada de Burjassot. Presumptament, un dels joves va forçar sexualment a una de les xiques que va aconseguir escapar i posteriorment van aparéixer quatre joves més que haurien agredit sexualment a l’altra.

Posteriorment es va detindre a quatre menors i a un cinqué, que van passar a disposició judicial i es va ordenar la seua ordenació a la presó.

No obstant això, van ser posats en llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors, cinc joves d’entre 15 i 17 anys i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.