Puig sobre Burjassot: ‘No es pot confondre a les víctimes amb els botxins’

‘Consternació’ ha sigut la paraula que ha utilitzat el President de la Generalitat, Ximo Puig, per a referir-se a la reacció dels familiars i simpatitzants dels presumptes agressors de les víctimes del cas d’abusos sexuals a menors de Burjassot.

I és que, cal recordar que després que la decisió judicial ordenara l’ingrés a la presó dels cinc presumptes autors, aquests van ser traslladats a un altre centre i, posteriorment, posats en llibertat.

Puig ha valorat, d’aquesta manera, l’esperpèntica reacció que va causar commoció el municipi de Burjassot. No obstant això, el President ha deixat clar que cal respectar les decisions judicials però no sense emfatitzar, que en cap concepte s’han de confondre a les víctimes amb els agressors.

Cal recordar que segons els fets esdevinguts el passat 16 de maig a la vesprada quan les menors havien quedat en una cita a través de l’aplicació Instagram en una casa abandonada de Burjassot. Presumptament, un dels joves va forçar sexualment a una de les xiques que va aconseguir escapar i posteriorment van aparéixer quatre joves més que haurien agredit sexualment a l’altra.

Posteriorment es va detindre a quatre menors i a un cinqué, que van passar a disposició judicial i es va ordenar la seua ordenació a la presó.

No obstant això, van ser posats en llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors, cinc joves d’entre 15 i 17 anys i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia.

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.