Puig diu que es farà justícia sobre l’accident del metro de València i que el Consell ha intentat reparar el «dany moral»

 

Els huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) investigats per l’accident amb 43 morts i 47 ferits del metro de València en 2006 estan a punt d’asseure’s en el banquet dels acusats. El jutjat d’Instrucció número 21 de València va dictar ahir l’auto de procediment abreviat, com ja va informar este diari, la qual cosa suposa donar per tancada la instrucció i obrir la porta a la celebració del judici oral. En l’auto notificat a les parts, la jutgessa atorga un termini de 10 dies al fiscal i advocats per a que diguen si és procedent arxivar la causa o obrir judici. La magistrada va prendre esta decisió per l’ordre de l’Audiència Provincial de València de reobrir la causa, que la pròpia jutgessa havia arxivat en tres ocasions, al considerar que hi havia indicis de delicte i de seguir endavant amb la investigació amb la presa de declaració com a investigats dels exdirectius. El tribunal de la Secció Segona entén que eixos responsables de FGV en el seu àmbit de poder de decisió devien conéixer el traçat de la línia 1 i els riscos inherents a la conducció.

Ara els grups parlamentaris s’han pronunciat al llarg de la jornada de hui dimarts davant aquesta decisió. El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig ha mostrat per una banda la seua esperança en què es faça justícia per l’accident i ha recordat que el seu govern va intentar «des del primer moment reparar el dany moral produït». «Jo crec absolutament en la Justícia i es farà justícia», ha asseverat. Així ha manifestat en estos termes davant els mitjans durant la seua visita al Port de Castelló quan ha sigut preguntat sobre la decisió de la jutgessa Nieves Molina de processar l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, Marisa García i altres set directius de l’empresa en aquell moment. El cap del Consell ha explicat que es tracta d’un tema «especialment dolorós per a tots, ja que el que va passar és l’accident en si mateix però sobretot, les conseqüències de la falta de sensibilitat del Govern valencià d’aquell moment va generar una situació de doble sofriment per a les víctimes i una hipoteca moral per al conjunt de la societat».

«Nosaltres hem intentat llevar esta hipoteca moral des del primer moment», ha apuntat Puig, qui, a més ha afegit que «ara és la Justícia la que sembla que ha establert la seua recta final i esperem que es faça justícia».

La reacció d’altres grups parlamentaris

Compromís i Podem per la seua banda han destacat que «per fi s’està començant a fer justícia». Així ho han indicat als mitjans de comunicació davant la Junta de Síndic els portaveus d’estos grups, Fran Ferri i Antonio Estañ respectivament quan han sigut preguntats per aquesta decisió de la jutgessa. Ferri ho ha valorat com a una cosa «positiva» i ha assenyalat que «ja era hora que després d’onze anys començara el judici i acabara la instrucció que ha tingut moltes anades i tornades» Ha recordat que en les Corts es va fer una comissió d’investigació que va determinar que hi havia «uns responsables polítics» i ara espera que a través del judici «hi haja responsables penals i per fi s’aconseguisca justícia per a totes les víctimes del metro». Estañ en línies molt similars ha destacat el treball de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J) i ha destacat que la Comunitat Valenciana ha sofrit molts casos de corrupció en els últims anys però que «cap tan lamentable com el de l’accident de metro» en el qual es va vore «la fallada de tots els poders de l’Estat que deurien estar protegint i no ho feren».

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.