Puig diu que es farà justícia sobre l’accident del metro de València i que el Consell ha intentat reparar el «dany moral»

 

Els huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) investigats per l’accident amb 43 morts i 47 ferits del metro de València en 2006 estan a punt d’asseure’s en el banquet dels acusats. El jutjat d’Instrucció número 21 de València va dictar ahir l’auto de procediment abreviat, com ja va informar este diari, la qual cosa suposa donar per tancada la instrucció i obrir la porta a la celebració del judici oral. En l’auto notificat a les parts, la jutgessa atorga un termini de 10 dies al fiscal i advocats per a que diguen si és procedent arxivar la causa o obrir judici. La magistrada va prendre esta decisió per l’ordre de l’Audiència Provincial de València de reobrir la causa, que la pròpia jutgessa havia arxivat en tres ocasions, al considerar que hi havia indicis de delicte i de seguir endavant amb la investigació amb la presa de declaració com a investigats dels exdirectius. El tribunal de la Secció Segona entén que eixos responsables de FGV en el seu àmbit de poder de decisió devien conéixer el traçat de la línia 1 i els riscos inherents a la conducció.

Ara els grups parlamentaris s’han pronunciat al llarg de la jornada de hui dimarts davant aquesta decisió. El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig ha mostrat per una banda la seua esperança en què es faça justícia per l’accident i ha recordat que el seu govern va intentar «des del primer moment reparar el dany moral produït». «Jo crec absolutament en la Justícia i es farà justícia», ha asseverat. Així ha manifestat en estos termes davant els mitjans durant la seua visita al Port de Castelló quan ha sigut preguntat sobre la decisió de la jutgessa Nieves Molina de processar l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, Marisa García i altres set directius de l’empresa en aquell moment. El cap del Consell ha explicat que es tracta d’un tema «especialment dolorós per a tots, ja que el que va passar és l’accident en si mateix però sobretot, les conseqüències de la falta de sensibilitat del Govern valencià d’aquell moment va generar una situació de doble sofriment per a les víctimes i una hipoteca moral per al conjunt de la societat».

«Nosaltres hem intentat llevar esta hipoteca moral des del primer moment», ha apuntat Puig, qui, a més ha afegit que «ara és la Justícia la que sembla que ha establert la seua recta final i esperem que es faça justícia».

La reacció d’altres grups parlamentaris

Compromís i Podem per la seua banda han destacat que «per fi s’està començant a fer justícia». Així ho han indicat als mitjans de comunicació davant la Junta de Síndic els portaveus d’estos grups, Fran Ferri i Antonio Estañ respectivament quan han sigut preguntats per aquesta decisió de la jutgessa. Ferri ho ha valorat com a una cosa «positiva» i ha assenyalat que «ja era hora que després d’onze anys començara el judici i acabara la instrucció que ha tingut moltes anades i tornades» Ha recordat que en les Corts es va fer una comissió d’investigació que va determinar que hi havia «uns responsables polítics» i ara espera que a través del judici «hi haja responsables penals i per fi s’aconseguisca justícia per a totes les víctimes del metro». Estañ en línies molt similars ha destacat el treball de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J) i ha destacat que la Comunitat Valenciana ha sofrit molts casos de corrupció en els últims anys però que «cap tan lamentable com el de l’accident de metro» en el qual es va vore «la fallada de tots els poders de l’Estat que deurien estar protegint i no ho feren».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.