Registren dos lleugers terratrèmols en la Vila Joiosa i Benifallim

 

Este dimecres, l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha registrat dos lleugers terratrèmols, d’1,8 graus de magnitud en l’escala de Richter, en Alacant. Els dos sismes han tingut lloc a diferents hores i amb epicentres en el sud-est del litoral de la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa, en la mar, i en el nord-est del municipi de Benifallim, en la comarca de l’Alcoià

 

Segons ha explicat el diari ‘Información’, el primer terratrèmol s’ha produït cap a les 10.06 hores, en la Vila Joiosa, a 18 quilòmetres de profunditat, mentres que el sisme detectat en Benifallim s’ha produït a les 16.55 hores de la vesprada, a cinc quilòmetres de profunditat.

 

Fonts d’Emergències han explicat al citat mitjà que no havien rebut cap alerta pels dos sismes produïts. Per la seua part, fonts de la Guàrdia Civil han assenyalat que, de moment, tampoc tenien cap constància d’alguna incidència en relació amb estos dos lleus terratrèmols.

 

 

Últimes notícies

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.