Recuperen el cos d’una submarinista de Castelló morta en Gran Canària

 

Diferents efectius del Grup d’Especialistes d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil recuperaren este diumenge, 11 d’octubre, el cos de la submarinista morta de Castelló després de quedar atrapada en la cabina d’una embarcació afonada a uns 40 metres de profunditat en el moll Reina Sofia del port de la Llum, en Gran Canària.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, els fets es van produir cap a les 11.00 hores, d’este dissabte, 10 d’octubre, quan la víctima de 28 anys participava en una excursió. La intenció de la xica era conèixer el barco anomenat ‘El Narcótico’, que es va afonar fa quasi 30 anys.

 

Els companys de la xica van donar la veu d’alerta. Fins al lloc dels fets es va desplaçar l’embarcació Salvamar Nunki de Salvament Marítim, i l’Institut Armat, que ràpidament van iniciar les tasques per a tractar de rescatar a la submarinista de Benicàssim.

 

Una operació sense èxit

 

Els bussos van estar submergint-se durant unes quantes hores sense èxit. No obstant això, ja a la vesprada, l’operatiu es va suspendre davant la impossibilitat d’accedir fins a la cabina a on es trobava la xica. Finalment, cap a les 11.00 hores d’este diumenge, 24 hores després del tràgic accident, el GEAS va conseguir retirar el cadàver de la xica de dins del barco, que va ser traslladada en el vaixell de Salvament Marítim fins al moll Wilson del Port.

 

Ara, la Unitat Orgànica de Policia judicial de la Comandància de Las Palmas ha iniciat una investigació a causa de possibles negligències de l’instructor i a diferents deficiències, detectades pel GEAS, en l’equip d’immersió usat pel citat responsable de la immersió.

Últimes notícies

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.