Recuperen el cos d’una submarinista de Castelló morta en Gran Canària

 

Diferents efectius del Grup d’Especialistes d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil recuperaren este diumenge, 11 d’octubre, el cos de la submarinista morta de Castelló després de quedar atrapada en la cabina d’una embarcació afonada a uns 40 metres de profunditat en el moll Reina Sofia del port de la Llum, en Gran Canària.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, els fets es van produir cap a les 11.00 hores, d’este dissabte, 10 d’octubre, quan la víctima de 28 anys participava en una excursió. La intenció de la xica era conèixer el barco anomenat ‘El Narcótico’, que es va afonar fa quasi 30 anys.

 

Els companys de la xica van donar la veu d’alerta. Fins al lloc dels fets es va desplaçar l’embarcació Salvamar Nunki de Salvament Marítim, i l’Institut Armat, que ràpidament van iniciar les tasques per a tractar de rescatar a la submarinista de Benicàssim.

 

Una operació sense èxit

 

Els bussos van estar submergint-se durant unes quantes hores sense èxit. No obstant això, ja a la vesprada, l’operatiu es va suspendre davant la impossibilitat d’accedir fins a la cabina a on es trobava la xica. Finalment, cap a les 11.00 hores d’este diumenge, 24 hores després del tràgic accident, el GEAS va conseguir retirar el cadàver de la xica de dins del barco, que va ser traslladada en el vaixell de Salvament Marítim fins al moll Wilson del Port.

 

Ara, la Unitat Orgànica de Policia judicial de la Comandància de Las Palmas ha iniciat una investigació a causa de possibles negligències de l’instructor i a diferents deficiències, detectades pel GEAS, en l’equip d’immersió usat pel citat responsable de la immersió.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.