Recuperen el cos d’una submarinista de Castelló morta en Gran Canària

 

Diferents efectius del Grup d’Especialistes d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil recuperaren este diumenge, 11 d’octubre, el cos de la submarinista morta de Castelló després de quedar atrapada en la cabina d’una embarcació afonada a uns 40 metres de profunditat en el moll Reina Sofia del port de la Llum, en Gran Canària.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, els fets es van produir cap a les 11.00 hores, d’este dissabte, 10 d’octubre, quan la víctima de 28 anys participava en una excursió. La intenció de la xica era conèixer el barco anomenat ‘El Narcótico’, que es va afonar fa quasi 30 anys.

 

Els companys de la xica van donar la veu d’alerta. Fins al lloc dels fets es va desplaçar l’embarcació Salvamar Nunki de Salvament Marítim, i l’Institut Armat, que ràpidament van iniciar les tasques per a tractar de rescatar a la submarinista de Benicàssim.

 

Una operació sense èxit

 

Els bussos van estar submergint-se durant unes quantes hores sense èxit. No obstant això, ja a la vesprada, l’operatiu es va suspendre davant la impossibilitat d’accedir fins a la cabina a on es trobava la xica. Finalment, cap a les 11.00 hores d’este diumenge, 24 hores després del tràgic accident, el GEAS va conseguir retirar el cadàver de la xica de dins del barco, que va ser traslladada en el vaixell de Salvament Marítim fins al moll Wilson del Port.

 

Ara, la Unitat Orgànica de Policia judicial de la Comandància de Las Palmas ha iniciat una investigació a causa de possibles negligències de l’instructor i a diferents deficiències, detectades pel GEAS, en l’equip d’immersió usat pel citat responsable de la immersió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.