10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Recuperen el cos d’una submarinista de Castelló morta en Gran Canària

 

Diferents efectius del Grup d’Especialistes d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil recuperaren este diumenge, 11 d’octubre, el cos de la submarinista morta de Castelló després de quedar atrapada en la cabina d’una embarcació afonada a uns 40 metres de profunditat en el moll Reina Sofia del port de la Llum, en Gran Canària.

 

Tal com explica el diari ‘Levante-EMV’, els fets es van produir cap a les 11.00 hores, d’este dissabte, 10 d’octubre, quan la víctima de 28 anys participava en una excursió. La intenció de la xica era conèixer el barco anomenat ‘El Narcótico’, que es va afonar fa quasi 30 anys.

 

Els companys de la xica van donar la veu d’alerta. Fins al lloc dels fets es va desplaçar l’embarcació Salvamar Nunki de Salvament Marítim, i l’Institut Armat, que ràpidament van iniciar les tasques per a tractar de rescatar a la submarinista de Benicàssim.

 

Una operació sense èxit

 

Els bussos van estar submergint-se durant unes quantes hores sense èxit. No obstant això, ja a la vesprada, l’operatiu es va suspendre davant la impossibilitat d’accedir fins a la cabina a on es trobava la xica. Finalment, cap a les 11.00 hores d’este diumenge, 24 hores després del tràgic accident, el GEAS va conseguir retirar el cadàver de la xica de dins del barco, que va ser traslladada en el vaixell de Salvament Marítim fins al moll Wilson del Port.

 

Ara, la Unitat Orgànica de Policia judicial de la Comandància de Las Palmas ha iniciat una investigació a causa de possibles negligències de l’instructor i a diferents deficiències, detectades pel GEAS, en l’equip d’immersió usat pel citat responsable de la immersió.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.