Rescatats 15 excursionistes alacantins en la zona de Lagos de Covadonga

 

El Grup de Rescat del Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), ha localitzat i evacuat a un grup de ‘scouts’ procedents d’Alacant que es van desorientar la passada nit en els voltants dels Lagos de Covadonga, en el municipi asturià de Cangas de Onís.

 

El grup, format per un total de 15 persones, 5 adults i 10 menors, es trobaven en perfecte estat encara que per prevenció el Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) va activar una ambulància i a l’equip d’Atenció Primària de Cangas d’Onís fins a l’estacionament del Llac Ercina on els estaven esperant.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències del 112 Astúries va rebre l’avís a les 01.11 hores d’aquesta nit. En la crida indicaven que eren un grup de 15 persones que s’havien desorientat i tenien molt de fred. Havien eixit al matí des de Caín per a fer la ruta que acabava als Llacs de Covadonga.

 

Localitzats en bon estat de salut

Immediatament, la Sala 112 del SEPA va activar al Grup de Rescat per terra perquè acudirà al lloc i va informar els 112 de Cantàbria i Castella i Lleó així com a la Guàrdia Civil i al SAMU. Mentre l’equip de rescat es dirigia al lloc, a les 02.47 hores, es va rebre una trucada d’un guarda del parc indicant que ha localitzat al grup de joves. Estaven bé. Anava a guiar-los fins a l’aparcament del llac Ercina on els estaven esperant amb una furgoneta.

 

A les 03.52 hores el Grup de Rescat assenyalava que ja s’ha trobat amb els ‘scouts’ i el guarda en l’estacionament del llac Ercina, on s’havia enviat l’equip sanitari.

 

Des de Cangas d’Onís la Policia Local va informar que podien allotjar-los en les instal·lacions esportives municipals. Finalitzats a les 05.24 hores els trasllats, el Grup de Rescat, després de recollir material que havia deixat en els llacs, va tornar a la seua base.

Últimes notícies

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.