Rescatats 15 excursionistes alacantins en la zona de Lagos de Covadonga

 

El Grup de Rescat del Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), ha localitzat i evacuat a un grup de ‘scouts’ procedents d’Alacant que es van desorientar la passada nit en els voltants dels Lagos de Covadonga, en el municipi asturià de Cangas de Onís.

 

El grup, format per un total de 15 persones, 5 adults i 10 menors, es trobaven en perfecte estat encara que per prevenció el Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) va activar una ambulància i a l’equip d’Atenció Primària de Cangas d’Onís fins a l’estacionament del Llac Ercina on els estaven esperant.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències del 112 Astúries va rebre l’avís a les 01.11 hores d’aquesta nit. En la crida indicaven que eren un grup de 15 persones que s’havien desorientat i tenien molt de fred. Havien eixit al matí des de Caín per a fer la ruta que acabava als Llacs de Covadonga.

 

Localitzats en bon estat de salut

Immediatament, la Sala 112 del SEPA va activar al Grup de Rescat per terra perquè acudirà al lloc i va informar els 112 de Cantàbria i Castella i Lleó així com a la Guàrdia Civil i al SAMU. Mentre l’equip de rescat es dirigia al lloc, a les 02.47 hores, es va rebre una trucada d’un guarda del parc indicant que ha localitzat al grup de joves. Estaven bé. Anava a guiar-los fins a l’aparcament del llac Ercina on els estaven esperant amb una furgoneta.

 

A les 03.52 hores el Grup de Rescat assenyalava que ja s’ha trobat amb els ‘scouts’ i el guarda en l’estacionament del llac Ercina, on s’havia enviat l’equip sanitari.

 

Des de Cangas d’Onís la Policia Local va informar que podien allotjar-los en les instal·lacions esportives municipals. Finalitzats a les 05.24 hores els trasllats, el Grup de Rescat, després de recollir material que havia deixat en els llacs, va tornar a la seua base.

Últimes notícies

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.
FILMOTECA D'ESTIU