Rescatats 15 excursionistes alacantins en la zona de Lagos de Covadonga

 

El Grup de Rescat del Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), ha localitzat i evacuat a un grup de ‘scouts’ procedents d’Alacant que es van desorientar la passada nit en els voltants dels Lagos de Covadonga, en el municipi asturià de Cangas de Onís.

 

El grup, format per un total de 15 persones, 5 adults i 10 menors, es trobaven en perfecte estat encara que per prevenció el Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) va activar una ambulància i a l’equip d’Atenció Primària de Cangas d’Onís fins a l’estacionament del Llac Ercina on els estaven esperant.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències del 112 Astúries va rebre l’avís a les 01.11 hores d’aquesta nit. En la crida indicaven que eren un grup de 15 persones que s’havien desorientat i tenien molt de fred. Havien eixit al matí des de Caín per a fer la ruta que acabava als Llacs de Covadonga.

 

Localitzats en bon estat de salut

Immediatament, la Sala 112 del SEPA va activar al Grup de Rescat per terra perquè acudirà al lloc i va informar els 112 de Cantàbria i Castella i Lleó així com a la Guàrdia Civil i al SAMU. Mentre l’equip de rescat es dirigia al lloc, a les 02.47 hores, es va rebre una trucada d’un guarda del parc indicant que ha localitzat al grup de joves. Estaven bé. Anava a guiar-los fins a l’aparcament del llac Ercina on els estaven esperant amb una furgoneta.

 

A les 03.52 hores el Grup de Rescat assenyalava que ja s’ha trobat amb els ‘scouts’ i el guarda en l’estacionament del llac Ercina, on s’havia enviat l’equip sanitari.

 

Des de Cangas d’Onís la Policia Local va informar que podien allotjar-los en les instal·lacions esportives municipals. Finalitzats a les 05.24 hores els trasllats, el Grup de Rescat, després de recollir material que havia deixat en els llacs, va tornar a la seua base.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.