Rescatats 15 excursionistes alacantins en la zona de Lagos de Covadonga

 

El Grup de Rescat del Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), ha localitzat i evacuat a un grup de ‘scouts’ procedents d’Alacant que es van desorientar la passada nit en els voltants dels Lagos de Covadonga, en el municipi asturià de Cangas de Onís.

 

El grup, format per un total de 15 persones, 5 adults i 10 menors, es trobaven en perfecte estat encara que per prevenció el Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) va activar una ambulància i a l’equip d’Atenció Primària de Cangas d’Onís fins a l’estacionament del Llac Ercina on els estaven esperant.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències del 112 Astúries va rebre l’avís a les 01.11 hores d’aquesta nit. En la crida indicaven que eren un grup de 15 persones que s’havien desorientat i tenien molt de fred. Havien eixit al matí des de Caín per a fer la ruta que acabava als Llacs de Covadonga.

 

Localitzats en bon estat de salut

Immediatament, la Sala 112 del SEPA va activar al Grup de Rescat per terra perquè acudirà al lloc i va informar els 112 de Cantàbria i Castella i Lleó així com a la Guàrdia Civil i al SAMU. Mentre l’equip de rescat es dirigia al lloc, a les 02.47 hores, es va rebre una trucada d’un guarda del parc indicant que ha localitzat al grup de joves. Estaven bé. Anava a guiar-los fins a l’aparcament del llac Ercina on els estaven esperant amb una furgoneta.

 

A les 03.52 hores el Grup de Rescat assenyalava que ja s’ha trobat amb els ‘scouts’ i el guarda en l’estacionament del llac Ercina, on s’havia enviat l’equip sanitari.

 

Des de Cangas d’Onís la Policia Local va informar que podien allotjar-los en les instal·lacions esportives municipals. Finalitzats a les 05.24 hores els trasllats, el Grup de Rescat, després de recollir material que havia deixat en els llacs, va tornar a la seua base.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta