8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Rescatats 15 excursionistes alacantins en la zona de Lagos de Covadonga

 

El Grup de Rescat del Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), ha localitzat i evacuat a un grup de ‘scouts’ procedents d’Alacant que es van desorientar la passada nit en els voltants dels Lagos de Covadonga, en el municipi asturià de Cangas de Onís.

 

El grup, format per un total de 15 persones, 5 adults i 10 menors, es trobaven en perfecte estat encara que per prevenció el Servei d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) va activar una ambulància i a l’equip d’Atenció Primària de Cangas d’Onís fins a l’estacionament del Llac Ercina on els estaven esperant.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències del 112 Astúries va rebre l’avís a les 01.11 hores d’aquesta nit. En la crida indicaven que eren un grup de 15 persones que s’havien desorientat i tenien molt de fred. Havien eixit al matí des de Caín per a fer la ruta que acabava als Llacs de Covadonga.

 

Localitzats en bon estat de salut

Immediatament, la Sala 112 del SEPA va activar al Grup de Rescat per terra perquè acudirà al lloc i va informar els 112 de Cantàbria i Castella i Lleó així com a la Guàrdia Civil i al SAMU. Mentre l’equip de rescat es dirigia al lloc, a les 02.47 hores, es va rebre una trucada d’un guarda del parc indicant que ha localitzat al grup de joves. Estaven bé. Anava a guiar-los fins a l’aparcament del llac Ercina on els estaven esperant amb una furgoneta.

 

A les 03.52 hores el Grup de Rescat assenyalava que ja s’ha trobat amb els ‘scouts’ i el guarda en l’estacionament del llac Ercina, on s’havia enviat l’equip sanitari.

 

Des de Cangas d’Onís la Policia Local va informar que podien allotjar-los en les instal·lacions esportives municipals. Finalitzats a les 05.24 hores els trasllats, el Grup de Rescat, després de recollir material que havia deixat en els llacs, va tornar a la seua base.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.